Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Perton

Citaat van: SDG op 02 april 2014 - 06:13:05
Nog een leuke aprilgrap:

http://www.asphaltandrubber.com/motogp/red-bull-buys-motogp/
Mooi uitgebreid verhaal waar moeite in is gestopt, zeker door het te koppelen aan bestaande recente kritische uitspraken van Mateschitz. Dat vind ik mooi. Maar om er nog wel even serieus op te reageren, want ik vond het eigenlijk wel een leuke hypothese die het artikel suggereert: ik denk niet dat het überhaupt ooit zou gebeuren, dat Red Bull de MotoGP (of welke klasse dan ook) zou overnemen. Naar mijn idee wil Red Bull vooral verbonden zijn aan evenementen (sponsoring van losse Grands Prix of X-games of noem het maar op) of echt met een team meedoen en competitief zijn, maar een complete klasse bezitten, ik zie daar de meerwaarde van Red Bull niet voor. Dus ook als het artikel niet op 1 april was verschenen, zou ik het er moeite mee hebben gehad het te geloven.

Perton

Citaat van: Figge op 02 april 2014 - 13:53:22

Ik heb eigenlijk geen zicht op of en hoe motoren door ontwikkeld kunnen worden dit jaar. Zijn er opties voor Renault om de motoren efficienter te maken gedurende het seizoen, of is er een "engine freeze" ala de V8's?
Er is een freeze per afgelopen 28 februari (meen ik), maar net als bij de V8 mag alles onder de noemer betrouwbaarheid worden aangepast. Als dat dan toevallig een prestatievoordeel meebrengt is dat heel toevallig en leuk meegenomen.

Figge

Citaat van: Perton op 02 april 2014 - 13:59:42
Citaat van: Figge op 02 april 2014 - 13:53:22

Ik heb eigenlijk geen zicht op of en hoe motoren door ontwikkeld kunnen worden dit jaar. Zijn er opties voor Renault om de motoren efficienter te maken gedurende het seizoen, of is er een "engine freeze" ala de V8's?
Er is een freeze per afgelopen 28 februari (meen ik), maar net als bij de V8 mag alles onder de noemer betrouwbaarheid worden aangepast. Als dat dan toevallig een prestatievoordeel meebrengt is dat heel toevallig en leuk meegenomen.

Ben geen ingenieur, maar als er geen "hardware" aangepast mag worden, dan moet het vooral in de software worden gezocht? Dit is volgens ook de reden waarom een een team als RBR zoveel moeite heeft met Renault en Renault dat had met RBR. RBR customized onderdelen en software om het gebrek aan power te compenseren. Dat is niet compatibel met de motor en daarom werkt het niet. Bij Caterham hebben ze de niet de middelen in hier mee bezig te zijn, en dus lijken daar relatief weinig problemen met de motor. Bij STR lijken er ook minder issues. Ik hoop dat Renault de stap vooruit kan zetten. En dat ze dat bij Ferrari ook doen btw.
Op dit moment denk dat qua auto de RBR misschien wel net als de voorgaande jaren de snelste is, maar de Renault de achilleshiel is. 


Maikel0230

Nou nou grote woorden, en wie zou dan Renault moeten vervangen mijnheer Marko?

No way dat Mercedes en Ferrari jullie een handje gaan helpen. Dan mogen jullie bij Honda gaan aankloppen maar die zijn naar verluidt exclusief aan McLaren verbonden.

Zou er dan toch iets aan zijn van die Cosworth geruchten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Volgens mij zetten ze Renault maximaal onder druk. Dat van Cosworth kan ik mij haast niet voorstellen. Dat is een te gecompliceerd product voor RBR om er simpelweg bij te nemen. Te duur ook lijkt mij aangezien de kosten voor motorbouwers nu gedekt worden door meerdere teams. RBR moet dit dan in zn eentje doen. Er zijn grenzen lijkt mij. Honda kan wel degelijk ook met RBR in zee gaan. Contracten zijn open te breken tegen elke prijs. Bij RBR heeft Honda namelijk de kans om meteen mee te doen om de titel. Bij McLaren is dat een stuk minder op het moment, wellicht moet RBR er een bedrag voor betalen aan McLaren. En die hebben volgens mij nog geen toonaangevende titel sponsor, dus mogelijk kunnen ze het goed gebruiken. Mogelijk is het niet voor niets dat Ron Dennis het stokje weer van Martin Withmarsh heeft overgenomen. Ik zeg alles is mogelijk. Dat RBR doet alleen mee om te winnen en niets anders dan dat. Dat ze keihard zijn om dat doel te bereiken heeft al menig coureur de carriere gekost. En Renault is een leuke partner, maar een jaartje off the pace, en ook zij kunnen inpakken.
Wat de gevolgen hiervan zijn kunnen best eens problematisch zijn. Als Renault er wegens wanprestaties uitgezet wordt bij RBR, dan is dat voor het bedrijf Renault erg slechte publiciteit. Straks stappen ze omdat ze verder geen winnend team hebben, maar helemaal uit F1. En dan?   

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 02 april 2014 - 15:23:10
Nou nou grote woorden, en wie zou dan Renault moeten vervangen mijnheer Marko?

No way dat Mercedes en Ferrari jullie een handje gaan helpen. Dan mogen jullie bij Honda gaan aankloppen maar die zijn naar verluidt exclusief aan McLaren verbonden.

Zou er dan toch iets aan zijn van die Cosworth geruchten.


Ik geloof er ook niets van. En Figge...RBR kan Renault wel onder druk zetten. Die motoren zijn nu grotendeels bevroren. Dat weet Marko heus wel. Kijk naar Lotus dat in handen van Grosjean in twee GP's mooie stappen vooruit zette..


Maar als Renault inderdaad zou opstappen, dan heeft de F1 best een probleem, ja...

Maikel0230

Op dat vlak is het jammer dat Cosworth er niet meer is op dit moment, je kon altijd wel op hen rekenen als een grote fabrikant er ineens geen zin meer in had.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 02 april 2014 - 17:11:56
Op dat vlak is het jammer dat Cosworth er niet meer is op dit moment, je kon altijd wel op hen rekenen als een grote fabrikant er ineens geen zin meer in had.


Zeg dat niet te snel...Op de Engelse fora wordt nog altijd gefluisterd dat Cosworth een turbo op de proefbank heeft...

Edwin90

Red Bull begon ooit met Cosworth, de cirkel is rond! :D

Ik denk overigens niet dat ze weg gaan bij Renault. Dit lijkt me meer een bericht om de boel even op scherp te zetten, meer niet.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 02 april 2014 - 15:23:10
Nou nou grote woorden, en wie zou dan Renault moeten vervangen mijnheer Marko?

No way dat Mercedes en Ferrari jullie een handje gaan helpen. Dan mogen jullie bij Honda gaan aankloppen maar die zijn naar verluidt exclusief aan McLaren verbonden.

Zou er dan toch iets aan zijn van die Cosworth geruchten.

Ik heb niks gelezen over een exclusieve verbintenis en het artikel op GP-update suggereert het zelfs. Ik kan me ook niet voorstellen dat fabrikanten de deuren bij voorbaat al dichtgooien door alleen aan McLaren te leveren. Los daarvan zijn het de Mercedes-motoren die de klok nu slaan dus waarom Renault niet onder druk zetten? Ik zou zeer zeker met Mercedes en Honda om tafel gaan als ik Red Bull was.

Edwin90

Citaat van: Wings op 02 april 2014 - 17:16:18
Citaat van: Maikel0230 op 02 april 2014 - 15:23:10
Nou nou grote woorden, en wie zou dan Renault moeten vervangen mijnheer Marko?

No way dat Mercedes en Ferrari jullie een handje gaan helpen. Dan mogen jullie bij Honda gaan aankloppen maar die zijn naar verluidt exclusief aan McLaren verbonden.

Zou er dan toch iets aan zijn van die Cosworth geruchten.

Ik heb niks gelezen over een exclusieve verbintenis en het artikel op GP-update suggereert het zelfs. Ik kan me ook niet voorstellen dat fabrikanten de deuren bij voorbaat al dichtgooien door alleen aan McLaren te leveren. Los daarvan zijn het de Mercedes-motoren die de klok nu slaan dus waarom Renault niet onder druk zetten? Ik zou zeer zeker met Mercedes en Honda om tafel gaan als ik Red Bull was.

Ik krijg bij Mercedes klantenmotoren steeds meer het Ferrari klantenmotoren idee. Hartstikke leuk dat je met zo'n motor rijdt, maar voorbij het fabrieksteam kom je haast niet.

Wings

Ik sluit het niet uit nee. Sinds McLaren en Mercedes hun samenwerking hebben opgezegd is McLaren niet meer competitief geweest.

Tuesday

#283
Citaat van: Wings op 02 april 2014 - 17:16:18
Citaat van: Maikel0230 op 02 april 2014 - 15:23:10
Nou nou grote woorden, en wie zou dan Renault moeten vervangen mijnheer Marko?

No way dat Mercedes en Ferrari jullie een handje gaan helpen. Dan mogen jullie bij Honda gaan aankloppen maar die zijn naar verluidt exclusief aan McLaren verbonden.

Zou er dan toch iets aan zijn van die Cosworth geruchten.

Ik heb niks gelezen over een exclusieve verbintenis en het artikel op GP-update suggereert het zelfs. Ik kan me ook niet voorstellen dat fabrikanten de deuren bij voorbaat al dichtgooien door alleen aan McLaren te leveren. Los daarvan zijn het de Mercedes-motoren die de klok nu slaan dus waarom Renault niet onder druk zetten? Ik zou zeer zeker met Mercedes en Honda om tafel gaan als ik Red Bull was.
als de gewenste verbetering uitblijft. Als ze wel op of rond het niveau van Mercedes kunnen komen de komende weken/maanden, dan hoeven ze natuurlijk niet om de tafel met andere leveranciers

Wings

Alsof het nu zo slecht gaat... ;) Maar gekeken naar de langere termijn kan je je afvragen wat wijsheid is.