Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 22:48:05
Ik maak me nergens druk om, maar dit is een Formule 1-forum, dus als ik een leuk nieuwtje tegen kom, dan post ik dat hier en praat ik erover. Dat heeft niks te maken met me ergens druk om maken. Neem een chill pill, jointje, biertje of wat je ding ook is, tel tot tien en doe dan even rustig. Net als dat hij zijn mening geeft, mag ik mijn mening geven over zijn conclusie. Dat is de essentie van een forum.

-edit, toevoeging- en als jij het dan weer oneens bent met mij of met een ander die erop reageert ontstaat er een discussie. En als je niet snapt 'waar wij ons druk om maken', dan hoef je je er toch niet mee bemoeien? Discussies waar ik het nut niet van snap, hou ik me ook buiten.
ok, dat mag ook, maar wat doe ik dan verkeerd?

Perton

Het komt een beetje belerend over als je termen gebruikt als 'waar maken jullie je druk over?'. Niemand maakt zich ergens druk over, maar sommigen willen gewoon een discussie voeren over de uitspraken van Horner. Ik kan er nog meer over zeggen (en dat bedoel ik op een positieve opbouwende manier, ik snap dat dat gezien ons verleden anders kan overkomen, maar ik bedoel het echt positief), maar dat doe ik niet omdat het dan offtopic is. Je mag me altijd PM'en natuurlijk.

Maikel0230

Niemand doet iets verkeerd laten we gewoon gezellig verder gaan ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 22:53:20
Het komt een beetje belerend over als je termen gebruikt als 'waar maken jullie je druk over?'. Niemand maakt zich ergens druk over, maar sommigen willen gewoon een discussie voeren over de uitspraken van Horner. Ik kan er nog meer over zeggen (en dat bedoel ik op een positieve opbouwende manier, ik snap dat dat gezien ons verleden anders kan overkomen, maar ik bedoel het echt positief), maar dat doe ik niet omdat het dan offtopic is. Je mag me altijd PM'en natuurlijk.
ach kom op zeg, ik geef alleen maar aan dat Horner niks bijzonders zegt, terwijl jullie er alweer van alles achter aan het zoeken zijn. Mag dat niet?

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 01 april 2014 - 21:42:09
Het valt gewoon op dat het toevallig gebeurt dat die dingen stuk gaan bij Red Bull en haar zusterteam Toro Rosso. Terwijl andere teams hier geen last van hebben, Horner probeert te insinueren dat die teams liegen om hen tegen te werken. Daarom is hij een grapjas.

Dat zie jij, maar dat lijkt de rest hier niet te zien. Je ziet nogal wat spoken vind ik.

Maikel0230

#260
Citaat van: Jozef op 01 april 2014 - 23:00:49
Citaat van: Maikel0230 op 01 april 2014 - 21:42:09
Het valt gewoon op dat het toevallig gebeurt dat die dingen stuk gaan bij Red Bull en haar zusterteam Toro Rosso. Terwijl andere teams hier geen last van hebben, Horner probeert te insinueren dat die teams liegen om hen tegen te werken. Daarom is hij een grapjas.

Dat zie jij, maar dat lijkt de rest hier niet te zien. Je ziet nogal wat spoken vind ik.

Kan best zijn, echt waar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk maar als ik de volgende zin lees

"Everyone else is happy with the sensor apparently."

Dan voelt vooral dat laatste woord aan als een extraatje om de anderen te laten voelen dat hij ze niet gelooft.

Citaat van: Tuesday op 01 april 2014 - 22:59:08
Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 22:53:20
Het komt een beetje belerend over als je termen gebruikt als 'waar maken jullie je druk over?'. Niemand maakt zich ergens druk over, maar sommigen willen gewoon een discussie voeren over de uitspraken van Horner. Ik kan er nog meer over zeggen (en dat bedoel ik op een positieve opbouwende manier, ik snap dat dat gezien ons verleden anders kan overkomen, maar ik bedoel het echt positief), maar dat doe ik niet omdat het dan offtopic is. Je mag me altijd PM'en natuurlijk.
ach kom op zeg, ik geef alleen maar aan dat Horner niks bijzonders zegt, terwijl jullie er alweer van alles achter aan het zoeken zijn. Mag dat niet?

Dat mag zeker, dat heet debatteren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik zoek er niks achter, ik zeg dat ie ongelijk heeft, in mijn ogen. Ik snap nog steeds echt niet wat Maikel en ik daarin verkeerd hebben gedaan. Al ben ik het ook niet in alle punten met Maikel eens. Ik denk namelijk niet dat de overige teams liegen. Ik denk dat die de problemen wél kunnen oplossen, en Red Bull #3 en dat er dáárom geen sprake is van een structureel probleem met de sensoren, iets dat Horner wel lijkt te willen zeggen. En daar ben ik het dus mee oneens.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 april 2014 - 23:03:48
Ik zoek er niks achter, ik zeg dat ie ongelijk heeft, in mijn ogen. Ik snap nog steeds echt niet wat Maikel en ik daarin verkeerd hebben gedaan. Al ben ik het ook niet in alle punten met Maikel eens. Ik denk namelijk niet dat de overige teams liegen. Ik denk dat die de problemen wél kunnen oplossen, en Red Bull #3 en dat er dáárom geen sprake is van een structureel probleem met de sensoren, iets dat Horner wel lijkt te willen zeggen. En daar ben ik het dus mee oneens.
waar heeft ie dan precies ongelijk in dan?? en waarom kunnen ze het bij Vettel wel oplossen en bij Ricciardo niet?? En wat staat er uberhaupt voor nieuws in dat artikel?

0634

De uitspraak op zich is geen nieuws, maar de mening van Horner. Die kan je hier plaatsen en je mening over geven. Eens of oneens met die mening. Geeft toch niks?

Perton

Vraag 1: Hij heeft in mijn ogen ongelijk dat er een structureel probleem met de sensoren is. De woordkeuze die hij gebruikt doen mij vermoeden dat hij het over sensoren in het algemeen heeft en niet over de sensoren van Ricciardo. Dat probleem is er in mijn ogen namelijk helemaal niet, omdat de kleine problemen die er zijn bij andere teams direct worden opgelost. Dat is net zoiets als zeggen dat fietsen een slecht concept zijn, omdat mensen af en toe lekke banden krijgen. edit: of dat omdat één iemand altijd een kapotte fiets heeft, dat fietsen slechte vervoersmiddelen zijn.

Vraag 2: Als ik daar het antwoord op had, had ik ze al gebeld en gezegd: "Hé, als je dit nou es probeert", en dan had ik ze een mooi salaris kunnen vragen.

Vraag 3: Het was mij nog niet bekend dat het ding voor de race alweer kapot was gegaan, ik dacht tijdens de race. Ik ben druk met tentamens leren, dus ik heb helaas niet al het nieuws van de laatste dagen in de gaten gehouden. Dus voor mij had het artikel nieuwswaarde.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 april 2014 - 23:16:24
De uitspraak op zich is geen nieuws, maar de mening van Horner. Die kan je hier plaatsen en je mening over geven. Eens of oneens met die mening. Geeft toch niks?
ok, ik had Horner van t weekend al paar keer langs zien komen met dit verhaal. Dat RBR vind dat die sensors niet ok zijn is al veel langer bekend, blijkbaar is dat voor hun afgelopen weekend wederom bevestigd. Ondertussen probeert ie de andere teams ook aan zijn kant te krijgen waarvan hij weet dat ze ook problemen met de sensor hebben, maar vooralsnog laat de rest het afweten en daar is ie misschien wat zuur over. Veranderd niets aan het feit dat RBR oprecht de sensoren niet ok vind. Ik geloof niet in één of andere verborgen agenda oid. Wat mij betreft moeten we de zaak wel inhoudelijk houden en pas als duidelijk is hoe de vork exact in de steel zit kun je zeggen of Horner al dan niet gelijk heeft.

Perton

O maar ik geloof ook nergens in een hidden agenda hoor, dat is ook niet wat ik bedoelde met mijn posts. Geen idee wat Maikel zijn visie is natuurlijk, maar ik bedoelde het in ieder geval niet. Ik geloof ook oprecht dat hij van mening is dat dit probleem er is, ik ben het alleen niet eens met hem. Dus in dat opzicht was ik gewoon inhoudelijk bezig. Misschien heeft ie uiteindelijk wel gelijk, dat merken we over 13 dagen wel. Maar met de info die ik nu heb, ben ik het niet met hem eens.


rafael25

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 19:35:09
Citaat van: Wings op 31 maart 2014 - 18:57:31
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:52:01
Sorry hoor, maar in Barcelona wordt er echt niks beslist. Red Bull zijn meesters in de doorontwikkeling en Merc heeft tot dusverre in tweede seizoenshelften zelden kunnen overtuigen.

Red Bull juist wel. Maar, heb wel vaker het idee gehad dat ze het seizoen vroeg lieten varen en.....Red Bull had wat hulp afgelopen seizoen.

Prima, maar zo ging het de afgelopen jaren wel. Om dan nu al conclusies te gaan trekken dat Merc dit wel even naar zich toe gaat trekken als Red Bull in Barcelona niet sneller is, dat gaat mij veel en veel te ver. Sorry, maar dat slaat gewoon nergens op.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57523

Figge

Dit zegt niet zo gek veel natuurlijk. De fuel flow is gemaximeerd. De metingen die in de live uitzendingen worden getoond zijn gebaseerd op het % van dit maximum. Dit kan dan inhouden dat Mercedes met minder brandstof aan de start staat. En door het lichtere gewicht tov de concurrentie sneller is. De Renault motor komt power te kort tov de Mercedes dus bij RBR zal meer brandstof moeten gebruiken om het te kort aan vermogen te compenseren. Als je kijkt waar de Mercedes sneller is dan RBR is het vooral op de rechte stukken. Als Renault het voor elkaar krijgt om efficiënter met de brandstof kan omspringen en RBR mogelijk ook met minder brandstof aan de start kan verschijnen, kan Mercedes nog wel eens vreemd opkijken. Dat men dit bij RBR in de gaten heeft blijkt wel uit het opzoeken van de legaliteit in de auto van Ricciardo in Melbourne.
Ik heb eigenlijk geen zicht op of en hoe motoren door ontwikkeld kunnen worden dit jaar. Zijn er opties voor Renault om de motoren efficienter te maken gedurende het seizoen, of is er een "engine freeze" ala de V8's?