Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Kootje

Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 01:24:23
het ontwikkelingstempo van Red Bull duizend keer hoger dan dat van Williams, dus zelfs al zou Williams daar nog een voorsprong hebben

Sinds wanneer heeft Williams überhaupt 'n voorsprong op Red Bull dan? ::)

Perton


Kootje

Voor mij niet, vandaar dat ik die opmerking niet snap.

Matthijs

Nouja, wat de strekking van zijn betoog is dat Williams nu sterk moet scoren, want ze zullen de ontwikkelstrijd met de 'grote' jongens verliezen. Hopelijk wordt 2014 niet zo'n jaar als 2012, waarbij we allemaal het gevoel hadden dat er voor Williams veel meer in had gezeten dan dat ze eruit hebben gehaald.

Jozef

Citaat van: Kootje op 31 maart 2014 - 01:54:30
Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 01:24:23
het ontwikkelingstempo van Red Bull duizend keer hoger dan dat van Williams, dus zelfs al zou Williams daar nog een voorsprong hebben

Sinds wanneer heeft Williams überhaupt 'n voorsprong op Red Bull dan? ::)

Volgens de stand in het constructeurskampioenschap hebben ze een voorsprong. :P

Iets serieuzer: in Australië leek Bottas toch echt meer pace te hebben dan Ricciardo en dat blijkt ook uit het feit dat de snelste ronde van Bottas een halve seconden sneller was dan die van Ricciardo. In Maleisië waren die rollen echter alweer omgedraaid.

Ik denk dat het type circuit veel invloed heeft. Williams lijkt toch serieus onder te doen wat betreft downforce, dat verklaart dat ze langzamer zijn in de regen en in Maleisië (circuit met veel snelle bochten) terwijl ze sneller waren in Australië (circuit met nauwelijks snelle bochten). Bahrein is volgens mij dan weer niet echt een circuit waar downforce heel belangrijk is dus ik ben benieuwd wat Williams kan...

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 31 maart 2014 - 02:07:32
Voor mij niet, vandaar dat ik die opmerking niet snap.
Voor mij wel, want in de regen komt die Williams niet ver, maar het regent normaal gesproken niet vaak in een F1-seizoen dus die situaties zijn niet leidend. Ze moesten twee keer van ver komen, maar deden dat tot dusver heel behoorlijk. Aangezien het in Bahrein eens per tien jaar een keer regent kunnen we daar wel goed zien wat de pace van de Williams is ten opzichte van de topteams.

0634

Citaat van: Jozef op 31 maart 2014 - 15:02:04
Citaat van: Kootje op 31 maart 2014 - 01:54:30
Citaat van: Perton op 31 maart 2014 - 01:24:23
het ontwikkelingstempo van Red Bull duizend keer hoger dan dat van Williams, dus zelfs al zou Williams daar nog een voorsprong hebben

Sinds wanneer heeft Williams überhaupt 'n voorsprong op Red Bull dan? ::)

Volgens de stand in het constructeurskampioenschap hebben ze een voorsprong. :P

Iets serieuzer: in Australië leek Bottas toch echt meer pace te hebben dan Ricciardo en dat blijkt ook uit het feit dat de snelste ronde van Bottas een halve seconden sneller was dan die van Ricciardo. In Maleisië waren die rollen echter alweer omgedraaid.

Ik denk dat het type circuit veel invloed heeft. Williams lijkt toch serieus onder te doen wat betreft downforce, dat verklaart dat ze langzamer zijn in de regen en in Maleisië (circuit met veel snelle bochten) terwijl ze sneller waren in Australië (circuit met nauwelijks snelle bochten). Bahrein is volgens mij dan weer niet echt een circuit waar downforce heel belangrijk is dus ik ben benieuwd wat Williams kan...

Wel zuinig overigens, die Williams.

rafael25

Als Red Bull Mercedes niet kan aanvallen(bijhouden) in Barcelona voor de overwinning, het seizoen is voorbij. Red Bull heeft al veel meer downforce en ze konden niet eens een volle seconde te krijgen in al die bochtige hoeken terwijl Mercedes won meer dan een seconde op de rechte stukken.

Sabai

Dus het zal voornamelijk aan Renault gaan liggen of ze een kans gaan maken dit jaar. En dat zie ik nog wel gebeuren als je ziet hoeveel progressie ze al hebben geboekt in 2 races.

0634

Citaat van: rafael25 op 31 maart 2014 - 18:35:43
Als Red Bull Mercedes niet kan aanvallen(bijhouden) in Barcelona voor de overwinning, het seizoen is voorbij. Red Bull heeft al veel meer downforce en ze konden niet eens een volle seconde te krijgen in al die bochtige hoeken terwijl Mercedes won meer dan een seconde op de rechte stukken.

Sorry hoor, maar in Barcelona wordt er echt niks beslist. Red Bull zijn meesters in de doorontwikkeling en Merc heeft tot dusverre in tweede seizoenshelften zelden kunnen overtuigen.

Ik snap dat de Hamilton-brigade euforisch is na gisteren, en van mij mag de beste man wel weer ns kampioen worden, maar dit soort conclusies van zijn veel en veel te vroeg genomen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:52:01
Sorry hoor, maar in Barcelona wordt er echt niks beslist. Red Bull zijn meesters in de doorontwikkeling en Merc heeft tot dusverre in tweede seizoenshelften zelden kunnen overtuigen.

Red Bull juist wel. Maar, heb wel vaker het idee gehad dat ze het seizoen vroeg lieten varen en.....Red Bull had wat hulp afgelopen seizoen.

Sabai

Hulp van wie dan? Je gaat toch niet met dat banden excuus komen hoop ik.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:52:01
maar dit soort conclusies van zijn veel en veel te vroeg genomen.

alle conclusies zijn op dit moment veel en veel te vroeg genomen

Wings

@Sabai: Het viel niet nadelig uit voor Red Bull in ieder geval. Maar begrijp me niet verkeerd, ik hang de successen niet op aan het Pirelli verhaal maar dat Red Bull door de verandering een sprongetje maakte lijkt me wel duidelijk. En dat benoem ik. Maar hang er niet teveel gewicht aan.

Sabai

Citaat van: Wings op 31 maart 2014 - 19:05:56
@Sabai: Het viel niet nadelig uit voor Red Bull in ieder geval. Maar begrijp me niet verkeerd, ik hang de successen niet op aan het Pirelli verhaal maar dat Red Bull door de verandering een sprongetje maakte lijkt me wel duidelijk. En dat benoem ik. Maar hang er niet teveel gewicht aan.

Ben ik met je eens maar het lag toch voornamelijk aan het team.Kijk hoe ze zich hebben hersteld na de wintertest. Dit heb ik zelden gezien bij teams.