Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

0634

Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:30:32
Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).
tja, ik vond die 1:35 op 'mindere' banden tijdens de Bahrein test wel indrukwekkend, zeker gezien het enorme tekort aan baantijd.

Wings

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:30:32
Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).

Daar ben ik van overtuigd. Maar de snelheid komt wel te samen met 'zogenaamde' (aanname van mij) problemen met een sensor die alleen bij Red Bull problemen geeft. Dat vind ik wel opmerkelijk.

0634

Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 22:38:26
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:30:32
Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).
tja, ik vond die 1:35 op 'mindere' banden tijdens de Bahrein test wel indrukwekkend, zeker gezien het enorme tekort aan baantijd.

Eens, maar het was (vond ik dan) wat weinig om nou echt te kunnen inschatten hoeveel snelheid die wagen nou precies had/heeft. Overigens verwacht ik niet dat ze nu al Merc kunnen matchen, maar de VT's zagen er op zich wel goed uit (qua snelheid, over betrouwbaarheid heb ik het nu niet).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:44:59
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 22:38:26
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:30:32
Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).
tja, ik vond die 1:35 op 'mindere' banden tijdens de Bahrein test wel indrukwekkend, zeker gezien het enorme tekort aan baantijd.

Eens, maar het was (vond ik dan) wat weinig om nou echt te kunnen inschatten hoeveel snelheid die wagen nou precies had/heeft. Overigens verwacht ik niet dat ze nu al Merc kunnen matchen, maar de VT's zagen er op zich wel goed uit (qua snelheid, over betrouwbaarheid heb ik het nu niet).
klopt, het was heel weinig, maar gezien alle problemen was het voor mij toch wel veel meer dan een lichtpuntje in de duisternis. De longruns van Vettel zagen er vandaag idd wel goed uit en volgens James Allen gaat de RBR ook een stuk beter om met de banden als Mercedes. Maar goed, vooralsnog zal betrouwbaarheid nog wel een grotere rol gaan hebben dan de banden. Maar wel grappig om vandaag de banden'problemen' weer langs te horen komen, die waren de afgelopen maanden toch aardig ondergesneeuwd

0634

Ha ja, vorig jaar rond deze tijd was 'Pirelli' ongetwijfeld het meest getypte woord op dit forum.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:44:59
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 22:38:26
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:30:32
Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).
tja, ik vond die 1:35 op 'mindere' banden tijdens de Bahrein test wel indrukwekkend, zeker gezien het enorme tekort aan baantijd.

Eens, maar het was (vond ik dan) wat weinig om nou echt te kunnen inschatten hoeveel snelheid die wagen nou precies had/heeft. Overigens verwacht ik niet dat ze nu al Merc kunnen matchen, maar de VT's zagen er op zich wel goed uit (qua snelheid, over betrouwbaarheid heb ik het nu niet).
Volgens mij is de snelheid over 1 ronden niet het probleem van RBR of de snelheid over 5 of 6 ronden, maar de snelheid met meer brandstof over meerdere ronden leek toen en nu nog steeds een redelijk probleem te zijn. Al was Ricciardo behoorlijk vlug in Australiƫ. Al miste natuurlijk LH en zaten de Williamsen er niet bij en ik verwacht dat de Williamsen toch sneller zijn.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 29 maart 2014 - 09:47:47
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:44:59
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 22:38:26
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:30:32
Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).
tja, ik vond die 1:35 op 'mindere' banden tijdens de Bahrein test wel indrukwekkend, zeker gezien het enorme tekort aan baantijd.

Eens, maar het was (vond ik dan) wat weinig om nou echt te kunnen inschatten hoeveel snelheid die wagen nou precies had/heeft. Overigens verwacht ik niet dat ze nu al Merc kunnen matchen, maar de VT's zagen er op zich wel goed uit (qua snelheid, over betrouwbaarheid heb ik het nu niet).
Volgens mij is de snelheid over 1 ronden niet het probleem van RBR of de snelheid over 5 of 6 ronden, maar de snelheid met meer brandstof over meerdere ronden leek toen en nu nog steeds een redelijk probleem te zijn. Al was Ricciardo behoorlijk vlug in Australiƫ. Al miste natuurlijk LH en zaten de Williamsen er niet bij en ik verwacht dat de Williamsen toch sneller zijn.
Moet het morgen wel droog zijn, want ik heb begrepen dat de FW36 niet echt van regen houdt... ;)

0634

Wat op zich wel weer raar is, daar het een Britse auto is...

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2014 - 14:15:39
Wat op zich wel weer raar is, daar het een Britse auto is...
:P


You said it!
;)

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 29 maart 2014 - 09:47:47
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:44:59
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 22:38:26
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 22:30:32
Ik denk dat we de snelheid van de Red Bull niet echt goed in hebben kunnen schatten tijdens de testsessies vanwege alle problemen. Met de snelheid van de wagen lijkt het wel redelijk snor te zitten, maar dat blijkt (voor mij) in ieder geval nu pas echt (al was het niet aannemelijk om te denken dat Newey een tweede Caterham zou hebben ontworpen, maar you get the point denk ik).
tja, ik vond die 1:35 op 'mindere' banden tijdens de Bahrein test wel indrukwekkend, zeker gezien het enorme tekort aan baantijd.

Eens, maar het was (vond ik dan) wat weinig om nou echt te kunnen inschatten hoeveel snelheid die wagen nou precies had/heeft. Overigens verwacht ik niet dat ze nu al Merc kunnen matchen, maar de VT's zagen er op zich wel goed uit (qua snelheid, over betrouwbaarheid heb ik het nu niet).
Volgens mij is de snelheid over 1 ronden niet het probleem van RBR of de snelheid over 5 of 6 ronden, maar de snelheid met meer brandstof over meerdere ronden leek toen en nu nog steeds een redelijk probleem te zijn. Al was Ricciardo behoorlijk vlug in Australiƫ. Al miste natuurlijk LH en zaten de Williamsen er niet bij en ik verwacht dat de Williamsen toch sneller zijn.
als Williams een podium wil gaan pakken dit jaar mogen ze wel opschieten, want de concurrentie zit niet stil en Williams zal die ontwikkeling waarschijnlijk niet bij kunnen houden.

Jehoentelaar

Goed punt. Zagen we in 2006 ook: snelheid was aan het begin van het seizoen uitstekend, maar beperkte ontwikkelingsmogelijkheden i.c.m. een schrijnende betrouwbaarheid bracht het team uiteindelijk maar elf punten.

0634

Nog 2 punten en dat aantal hebben ze alvast overschreden ;).

Kootje

Das dan ook weer geregeld.


On-Topic

Red Bull lijkt de problemen nu toch echt de baas. Vettel keurig 3e en Ricciardo had zonder al die pech hoogstwaarschijnlijk P4 stevig in handen gehad. Ten opzichte van Mercedes komen ze nog tekort, maar de rest lijken ze nu al de baas te kunnen.

Perton

Ben alleen nog benieuwd wat Williams nou een keer kan klaarspelen als het eens niet regent in de kwalificatie, dus dat moet in Bahrein goedkomen. Los daarvan is het ontwikkelingstempo van Red Bull duizend keer hoger dan dat van Williams, dus zelfs al zou Williams daar nog een voorsprong hebben, dan is het ook maar een kwestie van tijd voor dat voorbij is.