Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 maart 2014 - 22:45:17
Ik ook. Ik denk de meesten van ons wel. Maar ik kan niet anders dan diep, diep buigen voor wat Mateschitz en de zijnen hebben neergezet. Ze hebben inmiddels net zoveel geschiedenis geschreven als teams als Brabham of Benetton of heel wat andere teams. Ze hebben nu al een plek in de historie verdiend en ik zal het vervelend vinden als ze op een rottige manier uit de sport verdwijnen. Hoe je het ook went of keert, ze snappen hoe het spel gespeeld wordt en zijn (mede) verantwoordelijk voor het race-icoon Vettel.

Ik denk dat velen dat met datzelfde budget ook kunnen. En dat onderstreept waarom ik het tof vind, maar niet meer dan dat.

Perton

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 18:40:22
Citaat van: Perton op 27 maart 2014 - 14:10:11
O maar ik was ook niet degene die begon over liefde. Ik reageerde alleen op de opmerking dat Mateschitz net zo erg autosportliefhebber was als een Williams. Volgens mij zit er wel een verschil in ontstaansgeschiedenis en functie tussen die teams, da's alles. Liefde voor de sport is ook eigenlijk irrelevant voor de punten die ik wilde maken.

Maar m.i. zijn de fabrikanten, de liefhebbers en de bedrijventeams alleen min of meer even belangrijk voor het voortbestaan van deze sport.
Voor mij is geen enkel team belangrijk voor het voortbestaan van de sport.

0634

Citaat van: Wings op 27 maart 2014 - 19:10:45
Citaat van: Jeroen op 26 maart 2014 - 22:45:17
Ik ook. Ik denk de meesten van ons wel. Maar ik kan niet anders dan diep, diep buigen voor wat Mateschitz en de zijnen hebben neergezet. Ze hebben inmiddels net zoveel geschiedenis geschreven als teams als Brabham of Benetton of heel wat andere teams. Ze hebben nu al een plek in de historie verdiend en ik zal het vervelend vinden als ze op een rottige manier uit de sport verdwijnen. Hoe je het ook went of keert, ze snappen hoe het spel gespeeld wordt en zijn (mede) verantwoordelijk voor het race-icoon Vettel.

Ik denk dat velen dat met datzelfde budget ook kunnen. En dat onderstreept waarom ik het tof vind, maar niet meer dan dat.

Toyota kon het niet. BMW ook niet. Honda? Ook nee. Ferrari? Soms, maar vaker niet.

0634

Citaat van: Perton op 27 maart 2014 - 19:29:34
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 18:40:22
Citaat van: Perton op 27 maart 2014 - 14:10:11
O maar ik was ook niet degene die begon over liefde. Ik reageerde alleen op de opmerking dat Mateschitz net zo erg autosportliefhebber was als een Williams. Volgens mij zit er wel een verschil in ontstaansgeschiedenis en functie tussen die teams, da's alles. Liefde voor de sport is ook eigenlijk irrelevant voor de punten die ik wilde maken.

Maar m.i. zijn de fabrikanten, de liefhebbers en de bedrijventeams alleen min of meer even belangrijk voor het voortbestaan van deze sport.
Voor mij is geen enkel team belangrijk voor het voortbestaan van de sport.

Dus allemaal precies even belangrijk ;).

Perton

Zo kan je het ook opvatten inderdaad ;)


Wings

Iedereen heeft toch dezelfde sensor [verplicht door de FIA]? Ik begrijp niet dat alleen Red Bull -als enige- problemen heeft.

Perton

Nuja net als met alles dat je produceert kan elke sensor natuurlijk een productiefoutje hebben. Het is alleen wel opvallend dat Red Bull in Australië twee sensoren had die niet werkten. Nu hebben ze na de eerste training blijkbaar weer een nieuwe sensor gekregen (wat sensor drie is) en het is dus nog even afwachten wat daar de resultaten van zijn. Maar als die wéér rare waarden aangeeft (althans volgens Red Bull), dan moet men zich bij Red Bull toch eens achter de oren gaan krabben en hoeft het beroep bij wijze van spreken niet eens meer gehouden te worden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 19:13:55
Iedereen heeft toch dezelfde sensor [verplicht door de FIA]? Ik begrijp niet dat alleen Red Bull -als enige- problemen heeft.
er schijnen wel meer teams soortgelijke problemen te hebben, dat was in Australië ook al het geval, maar die teams hebben wel aan het verzoek van de FIA voldaan om de fuel flow aan te passen. En volgens mij heeft RBR het probleem alleen bij Ricciardo.

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 19:21:52
Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 19:13:55
Iedereen heeft toch dezelfde sensor [verplicht door de FIA]? Ik begrijp niet dat alleen Red Bull -als enige- problemen heeft.
er schijnen wel meer teams soortgelijke problemen te hebben, dat was in Australië ook al het geval, maar die teams hebben wel aan het verzoek van de FIA voldaan om de fuel flow aan te passen. En volgens mij heeft RBR het probleem alleen bij Ricciardo.

Als je motor het beste rendement heeft met de sensor zal je niet klagen.
Als je in de winter een motor precies op de 100% hebt gekregen word het wat lastiger.
Ik zei al eerder dat de sensor onder laboratorium omstandigheden getest en gekalibreerd word en misschien is dat bij de verschillende temperaturen, brandstofdrukken etc in de auto bij RB anders?
Door het geringe aantal km's in de winter zou het er nu pas uit kunnen komen.

Tuesday

Citaat van: Dimensie op 28 maart 2014 - 19:35:15
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 19:21:52
Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 19:13:55
Iedereen heeft toch dezelfde sensor [verplicht door de FIA]? Ik begrijp niet dat alleen Red Bull -als enige- problemen heeft.
er schijnen wel meer teams soortgelijke problemen te hebben, dat was in Australië ook al het geval, maar die teams hebben wel aan het verzoek van de FIA voldaan om de fuel flow aan te passen. En volgens mij heeft RBR het probleem alleen bij Ricciardo.

Als je motor het beste rendement heeft met de sensor zal je niet klagen.
Als je in de winter een motor precies op de 100% hebt gekregen word het wat lastiger.
Ik zei al eerder dat de sensor onder laboratorium omstandigheden getest en gekalibreerd word en misschien is dat bij de verschillende temperaturen, brandstofdrukken etc in de auto bij RB anders?
Door het geringe aantal km's in de winter zou het er nu pas uit kunnen komen.
dan nog blijft het vreemd dat het probleem zich niet bij Vettel (lijkt) voor te doen en dat ook andere teams problemen hebben.

Wings

Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 19:19:21
Nuja net als met alles dat je produceert kan elke sensor natuurlijk een productiefoutje hebben. Het is alleen wel opvallend dat Red Bull in Australië twee sensoren had die niet werkten. Nu hebben ze na de eerste training blijkbaar weer een nieuwe sensor gekregen (wat sensor drie is) en het is dus nog even afwachten wat daar de resultaten van zijn. Maar als die wéér rare waarden aangeeft (althans volgens Red Bull), dan moet men zich bij Red Bull toch eens achter de oren gaan krabben en hoeft het beroep bij wijze van spreken niet eens meer gehouden te worden.

Inderdaad. Vind het vrij apart en onwerkelijk. Dat een sensor stuk kan gaan geloof ik meteen maar niet alle sensoren twee weekenden lang...

Jehoentelaar

Dan zal je het probleem toch elders moeten zoeken dan in die sensor zelf.

Wings

Even een gedachtekronkel van mij: heeft Red Bull niet gewoon een probleem dat de motoren teveel gebruiken? Ik krijg de indruk dat men het probleem probeert in te graven door af te geven op de sensoren. Het is toch ook gek dat ze nu ineens meekomen qua snelheid waar ze tijdens de testweken flink te kort schoten? Of zie ik nu spoken?

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 22:14:44
Even een gedachtekronkel van mij: heeft Red Bull niet gewoon een probleem dat de motoren teveel gebruiken? Ik krijg de indruk dat men het probleem probeert in te graven door af te geven op de sensoren. Het is toch ook gek dat ze nu ineens meekomen qua snelheid waar ze tijdens de testweken flink te kort schoten? Of zie ik nu spoken?
kwamen ze tijdens de testweken snelheid tekort dan? volgens mij waren daar toch vnl betrouwbaarheidsproblemen. En hebben andere Renault teams dezelfde problemen? en waarom is er geen probleem bij Vettel?