Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Perton

http://www.bbc.com/sport/0/formula-one/26721387

Ah, ze gaan op de Ferrari-toer. Dreigementen wel waarmaken he Dietrich, anders wordt je zo'n nieuwe Luca di Montezemolo.

Jehoentelaar

Van mij mogen ze vertrekken.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2014 - 11:05:36
Van mij mogen ze vertrekken.

Los van het feit dat ik denk dat het dreigementen zijn en geen serieuze plannen ben ik het maar half-half met je eens.

Op F1Fanatic verwoordde iemand het heel goed:
CitaatLoosing the Milton Keynes F1 team with all those brilliant engineers and the people at the factory, yes it would be bad for F1, but loosing Red Bull as sponsors? Not quite. The only downside I can think of is possibly Toro Rosso disappearing and their young drivers program being cancelled.

Kootje

Datgeen ze op F1 fanatic zo bang voor zijn, daar hoeven ze echt niet voor te vrezen. Als, let wel .... als Dieter idd besluit zich terug te trekken, dan gaan z'n teams gewoon in de verkoop. Red Bull Racing zal dan voortaan als Gene Haas F1 door het leven gaan en STR wordt Prodrive om maar 'n paar liefhebbers te noemen.

Dimensie

Citaat van: Perton op 24 maart 2014 - 23:58:35
Citaat van: Arthur op 24 maart 2014 - 16:59:10
De LUL zijn zou dan ook Vettel gelden lijkt mij...?
Met zijn sensor is niks mis, dus ik zou niet weten waarom hij de lul zou moeten zijn.

Dimensie, tsja ik ben ook geen marketingman, maar bijvoorbeeld Bernie leeft volgens het credo: "slechte publiciteit is ook publiciteit", denk aan hoe die over de motoren tekeer gaat, terwijl hij in de officiële FOM-rapporten vol lof is over new style F1. Wellicht dat Red Bull ook zo denkt. Misschien is Red Bull ook wel te arrogant om zich druk te maken over de publiciteit (dit is scenario schetsen, niet kritiek leveren, ik weet namelijk niet of het zo is). Of misschien leveren de baten van winnen meer op dan de lasten van slechte publiciteit kosten.

Wat de reden is, weet ik niet, maar ik denk dat het verleden redelijk uitwijst dat Red Bull zich niet druk maakt om slechte publiciteit. En dat is verder geen probleem, dat is hun manier van bedrijfsvoeren.

Ik kan me niet voorstelen dat de marketing afdeling zich er niet druk overmaakt maar ben met je eens dat de praktijk is dat ze zich niets aantrekken van slechte publiciteit.

Dimensie

Citaat van: Kootje op 25 maart 2014 - 11:39:53
Datgeen ze op F1 fanatic zo bang voor zijn, daar hoeven ze echt niet voor te vrezen. Als, let wel .... als Dieter idd besluit zich terug te trekken, dan gaan z'n teams gewoon in de verkoop. Red Bull Racing zal dan voortaan als Gene Haas F1 door het leven gaan en STR wordt Prodrive om maar 'n paar liefhebbers te noemen.
Teams als lotus en Sauber staan er ook niet al te goed voor.
Dat er liefhebbers zijn is geen garantie dat er hetzelfde aantal teams op de grid zal blijven.
Rb is de enige kans op succes voor Renault en er zal een kansje zijn dat die dan door de achterdeur mee vertrekt.

0634

Het is gewoon beroerd voor de F1 indien Red Bull met al zijn kapitaal, zijn knowhow en diens uitstekende structuur die ze in die paar jaar hebben opgebouwd, zou vertrekken. Los nog van de jeugdteams die dan misschien dan ook verdwijnen. RBR is gewoon een team met louter vakmensen. Ik kan niet begrijpen dat iemand daar een voordeel in zou zien.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2014 - 17:41:33
Het is gewoon beroerd voor de F1 indien Red Bull met al zijn kapitaal, zijn knowhow en diens uitstekende structuur die ze in die paar jaar hebben opgebouwd, zou vertrekken. Los nog van de jeugdteams die dan misschien dan ook verdwijnen. RBR is gewoon een team met louter vakmensen. Ik kan niet begrijpen dat iemand daar een voordeel in zou zien.
ze zullen toch vroeg of laat wel een keer weer vertrekken, de geldkraan van Red Bull zal niet eeuwig open blijven staan. Ze hebben bereikt wat ze wilden bereiken, natuurlijk zullen ze het zo lang mogelijk proberen te rekken en wie weet gaan ze nog voor een 2e succesperiode, maar ik geloof niet dat Red Bull over 10 jaar nog een eigen topteam heeft. Ik denk dat het al groter is (inclusief alle antipathie) dan ze ooit hadden verwacht en dat ze misschien weer liever teruggaan naar de jeugd en de echte extreme sports. Zo lang het team zelf niet ineens van de ene op de andere dag wegvalt zie ik het probleem niet zo.

Perton

Citaat van: Matthijs op 25 maart 2014 - 11:34:17
Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2014 - 11:05:36
Van mij mogen ze vertrekken.

Los van het feit dat ik denk dat het dreigementen zijn en geen serieuze plannen ben ik het maar half-half met je eens.

Op F1Fanatic verwoordde iemand het heel goed:
CitaatLoosing the Milton Keynes F1 team with all those brilliant engineers and the people at the factory, yes it would be bad for F1, but loosing Red Bull as sponsors? Not quite. The only downside I can think of is possibly Toro Rosso disappearing and their young drivers program being cancelled.
Dat laatste is jammer, maar goed, Force India is nu begonnen aan haar eigen programma. En als Haas in de F1 komt zal die ongetwijfeld een Amerikaans programma beginnen. En 'all thos brilliant engineers' hebben binnen een maand een nieuwe baan als ze daadwerkelijk zo brilliant zijn. En de 'people in the factory', daar maakte zich ook niemand druk over toen Honda, Toyota, Super Aguri en noem ze maar op uit de sport vertrokken. Natuurlijk is het jammer als die mensen werkloos raken, maar met hun Formule 1-ervaring staan er genoeg WEC-teams, WTCC-teams, GP2-teams, etc. om ze te springen. Salaris natuurlijk minder, maar in grote lijnen zullen de problemen allemaal wel meevallen.

En zoals Tuesday zegt, ik denk ook dat Red Bull genoeg andere manieren heeft om de publiciteit te vinden. Denk aan Baumgartner. Dat is denk ik qua publiciteit misschien wel 30 wereldtitels waard.

Perton

Weer even over het beroep:

http://www1.skysports.com/f1/news/12433/9231815/christian-horner-reveals-why-red-bull-are-extremely-confident-of-winning-appeal

The World Champions argument centres on the wording of the FIA's Technical Regulations with Article 5.1.4 stating "Fuel mass flow must not exceed 100kg/h". However, as it does not say that this reading has to come from the FIA's sensor Red Bull feel they can use their own measurements to prove they did not breach the regulations.

Hier kan Red Bull zowaar nog wel eens een punt hebben, want hiervoor werden Williams en (ik meen) Toyota in Brazilië 2007 vrijgesproken. Of naja niet letterlijk hiervoor natuurlijk, maar voor iets soortgelijks.

Aan de andere kant, als er via een officiële wijze door de FIA is gecommuniceerd is dat die sensoren gebruikt moeten worden, heeft Red Bull gewoon dikke pech. In de reglementen staat ook nergens dat je je positie moet teruggeven als je inhaalt door de chicane af te snijden, da's gewoon een afspraak om het te doen. Kan met de sensor even goed zijn. Maar het wordt nu wel erg interessant.

Maikel0230

Had ik ook al gehoord op de F1 Show vorige week, dat wist ik dus niet maar het feit blijft staan.

Die 'Technical Directives' komen van Charlie Whiting, nu doet Horner die af als persoonlijke mening en geen vaste regel maar dat maakt in feite niks uit, of dat nu een regel is of een Technical Directive, het komt nog steeds van de FIA, die hun wil is wet, of je dat nu wilt of niet, andere teams hadden er geen problemen mee om het te volgen, zelfs Graeme lowdon gaf toe dat het niet uitmaakt of het nu een regel is of een bevel van de FIA, je hoort die dingen gewoon te volgen.

Red Bull heeft gemakkelijk praten dat hun data wel klopt, zolang die niet komt van een sensor gehomologeerd door de FIA gaat Red Bull dit moeilijk winnen denk ik. Iets wat de FIA niet kan controleren gaat de FIA ook niet aanvaarden als bewijs en waarom zouden ze ook, teams zouden wel eens die dingen slim afstellen zodat ze nooit een waarde weergeven boven de 100kg (ik zeg niet dat dat ook zo is natuurlijk).

Feit is wel dat de FIA dit beter had moeten opnemen in hun regels in plaats van zoiets vaags als een bevel van Charlie, de FIA doet er goed aan om deze gaten snel te vullen als ze willen blijven vasthouden aan die fuel flow regel.

Wel grappig dat Luca Di Montezemelo dit al de donderdag voor de race had opgemerkt
http://www.f1fanatic.co.uk/2014/03/13/montezemolo-urges-fia-rules-trickery/

Uiteraard werd de man vanwege zijn reputatie meteen afgeschoten maar hij heeft wel gelijk gekregen (voor een keer)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Tuesday op 25 maart 2014 - 19:48:52
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2014 - 17:41:33
Het is gewoon beroerd voor de F1 indien Red Bull met al zijn kapitaal, zijn knowhow en diens uitstekende structuur die ze in die paar jaar hebben opgebouwd, zou vertrekken. Los nog van de jeugdteams die dan misschien dan ook verdwijnen. RBR is gewoon een team met louter vakmensen. Ik kan niet begrijpen dat iemand daar een voordeel in zou zien.
ze zullen toch vroeg of laat wel een keer weer vertrekken, de geldkraan van Red Bull zal niet eeuwig open blijven staan. Ze hebben bereikt wat ze wilden bereiken, natuurlijk zullen ze het zo lang mogelijk proberen te rekken en wie weet gaan ze nog voor een 2e succesperiode, maar ik geloof niet dat Red Bull over 10 jaar nog een eigen topteam heeft. Ik denk dat het al groter is (inclusief alle antipathie) dan ze ooit hadden verwacht en dat ze misschien weer liever teruggaan naar de jeugd en de echte extreme sports. Zo lang het team zelf niet ineens van de ene op de andere dag wegvalt zie ik het probleem niet zo.

Dat zal vast. Behoudens McLaren en Ferrari (vermoed ik) zullen alle teams wel weer een keertje wegvallen (al zijn McLaren en Ferrari ook een keer begonnen en wisten we toen ook nog niet dat ze 'eeuwig' zouden blijven). Natuurlijk komt er weer een ander en natuurlijk overleeft de F1 het allemaal wel, maar als zo'n team er volgend jaar de brui aangeeft, incl STR, incl jeugdteam, zie ik het voordeel er niet van in. Liever heb ik dat ze nog heul lang blijven, zeker nu zoveel teams het toch al zwaar hebben.

Perton

STR staat bij wijze van spreken al sinds ze bestaan in de verkoop. Elke twee jaar duiken die geruchten wel weer op. Maak je maar geen zorgen, zo'n team blijft echt wel bestaan hoor met een andere eigenaar. Junior team is dan een tweede, maar als Red Bull niet meer geïnteresseerd is in de autosport, doe je er niets aan. Is Red Bull nog wel geïnteresseerd in de autosport, verwacht ik ook dat het junior team blijft bestaan. Het bestond immers ook al voor Red Bull een eigen team had.

0634

Mwah, Red Bull is gewoon Mateschitz. En als hij niet meer geinteresseerd is in F1, zal hij zijn opleidingscentrum niet aanhouden, lijkt me. Dat heeft hij uiteindelijk toch voor de opleiding richting F1.

Natuurlijk doe je er niets aan, maar er verdwijnt wel iemand met heel veel geld uit de sport die ook nog eens weet wat hij doet. Ik bedoel, er zijn zat mensen in de sport gekomen die net zulke diepe zakken hadden maar er geen reet van gebakken hebben.

Maar verder ben ik het wel met je eens hoor, ook zonder RBR komt alles goed met de sport. Maar op korte termijn vind ik het een huge aderlating. Ach, ik zie hem voorlopig nog niet stoppen trouwens. We zullen wel zien.

Perton

Uiteraard is het op korte termijn even vervelend, maar toen alle fabrieksteams in zo'n twee jaar tijd massaal de F1 verlieten, werden de races en de sport er ook niet minder om.