Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 maart 2014 - 19:18:32
Omdat "finishen" geen officiële betekenis heeft. Dan kun je wel lang discussiëren op zoek naar een officiële betekenis, maar die is er niet.

Het enige dat er officieel is, is het eindklassement van de race. Dat zegt dus dat iedereen die 90% van de totale afstand heeft afgelegd, geklasseerd wordt. Of je de laatste 2 rondjes hebt gemist omdat je in de pits stond, gecrasht bent, of gewoon omdat je gedubbeld was, maakt geen verschil.

Finishen is leuk voor de foto maar dan houdt het ook op.
ok, vroeg het me af om dat de term finishen de laatste tijd vaak gebruikt wordt ivm alle betrouwbaarheidsissues. Maar van finishen moeten we dan maar 'geclassifiseerd' maken. En geclassifiseerd wordt je als je 90% van het aantal raceronden hebt afgelegd http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8682/fia.html

robbert

Citaat van: Sabai op 06 maart 2014 - 19:45:28
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 19:28:56
ik ben benieuwd wie er als eerste gaat finishen in melbourne. Ik denk dat het hamilton zal zijn

Vettel zal het in elk geval niet zijn.

nee ik denk het ook niet, het zal gaan tussen hamilton en massa, daar gok ik op. Weet er iemand wat voor weer zal zijn volgende week in melbourne?

0634

Red Bull zal niet winnen in Melbourne, dat durf ik ook wel te stellen. Voor hen is het gewoon zaak om de eerste races van het jaar te finishen en daarna een inhaalslag te maken. In 2009 werkte dat niet, maar wie weet hoe het nu zal lopen.

Hopelijk wordt het voor Ricciardo niet een jaar zoals Perez vorig jaar bij McLaren: eindelijk een topteam, maar net dan geen topwagen. Ricciardo is toch wel interessant om dit jaar te gaan volgen. Vooral op zaterdagen zal hij - op termijn - dichter bij Vettel moeten zitten dan Webber. Althans, dat denk ik.

Franky R.

Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 20:16:10
Citaat van: Sabai op 06 maart 2014 - 19:45:28
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 19:28:56
ik ben benieuwd wie er als eerste gaat finishen in melbourne. Ik denk dat het hamilton zal zijn

Vettel zal het in elk geval niet zijn.

nee ik denk het ook niet, het zal gaan tussen hamilton en massa, daar gok ik op. Weet er iemand wat voor weer zal zijn volgende week in melbourne?


Ik zeg, Hamilton-Rosberg-Massa

robbert

Citaat van: Franky R. op 06 maart 2014 - 20:43:49
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 20:16:10
Citaat van: Sabai op 06 maart 2014 - 19:45:28
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 19:28:56
ik ben benieuwd wie er als eerste gaat finishen in melbourne. Ik denk dat het hamilton zal zijn

Vettel zal het in elk geval niet zijn.

nee ik denk het ook niet, het zal gaan tussen hamilton en massa, daar gok ik op. Weet er iemand wat voor weer zal zijn volgende week in melbourne?


Ik zeg, Hamilton-Rosberg-Massa

ja dat denk ik ook. En ferrari ergens ronde de 5de plek

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 06 maart 2014 - 20:43:49
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 20:16:10
Citaat van: Sabai op 06 maart 2014 - 19:45:28
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 19:28:56
ik ben benieuwd wie er als eerste gaat finishen in melbourne. Ik denk dat het hamilton zal zijn

Vettel zal het in elk geval niet zijn.

nee ik denk het ook niet, het zal gaan tussen hamilton en massa, daar gok ik op. Weet er iemand wat voor weer zal zijn volgende week in melbourne?


Ik zeg, Hamilton-Rosberg-Massa
tijd voor een Melbourne topic?? nog een week en dan gaat het los.

0634

Citaat van: Franky R. op 06 maart 2014 - 20:43:49
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 20:16:10
Citaat van: Sabai op 06 maart 2014 - 19:45:28
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 19:28:56
ik ben benieuwd wie er als eerste gaat finishen in melbourne. Ik denk dat het hamilton zal zijn

Vettel zal het in elk geval niet zijn.

nee ik denk het ook niet, het zal gaan tussen hamilton en massa, daar gok ik op. Weet er iemand wat voor weer zal zijn volgende week in melbourne?


Ik zeg, Hamilton-Rosberg-Massa

Ik zeg Rosberg - Alonso - Button

robbert

en voor de kwalificatie, wie zal er de pole nemen? Ben ook benieuwd wie er als eerste zal uitvallen en hoe lang de renaultmotoren zullen volhouden

0634

Hamilton of Rosberg op pole denk ik. Over een ronde schat ik ze wel het snelste in. Voor Vettel en Ricciardo zal het om eerlijk te zijn misschien al lastig zijn om Q3 in te komen. Ik schat Mercedes, McLaren, Ferrari en Williams sowieso hoger in. Dat zijn al 8 wagens. Force India ook wel.

robbert

ja, het wordt nog een spannende strijd. Benieuwd wie er dan de beste racepace zal hebben. En wat zal het weer doen? Want normaal regent het soms in melbourne

Perton

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2014 - 22:27:21
Hamilton of Rosberg op pole denk ik. Over een ronde schat ik ze wel het snelste in. Voor Vettel en Ricciardo zal het om eerlijk te zijn misschien al lastig zijn om Q3 in te komen. Ik schat Mercedes, McLaren, Ferrari en Williams sowieso hoger in. Dat zijn al 8 wagens. Force India ook wel.
Lijkt mij ook inderdaad dat er, gekke dingen daargelaten, Q3 in principe voor de Mercedes-teams plus Ferrari is. Natuurlijk blijft de betrouwbaarheid een lastig verhaal en ik verwacht eigenlijk dat van deze tien auto's er wel één of twee Q3 om die reden niet zullen halen. En dan is het eigenlijk gewoon een kwestie wie in Q2 het meeste mazzel qua betrouwbaarheid en zo heeft wie in Q3 zal komen.

robbert

ja word eigenlijk nog spannend. Wat er ook zal zijn om naar uit te kijken, naar de achterhoedeteams. Wie zal er telkens laatste eindige? Marrussia of Catherham. Volgens mij word het Catherham, omdat Koba onlangs nog zei dat ze trager waren dan de gp 2

Matthijs

#72
Citaat van: robbert op 07 maart 2014 - 06:48:16
ja word eigenlijk nog spannend. Wat er ook zal zijn om naar uit te kijken, naar de achterhoedeteams. Wie zal er telkens laatste eindige? Marrussia of Catherham. Volgens mij word het Catherham, omdat Koba onlangs nog zei dat ze trager waren dan de gp 2

We moeten ons niet blind staren op de snelste rondetijden, zowel aan de voorkant als aan de achterkant van het veld. Want het mag inmiddels anno 2014 wel duidelijk zijn dat 1 snel rondje rijden nog niet betekent dat je na 300+ kilometers als eerste over de finish komt.

Bovendien, dat van de GP2 moeten we maar snel vergeten, want er was in 2013 maar één GP2-coureur die in Bahrein onder de 1:40 wist te klokken (en slechts 1 rondje).

robbert

Citaat van: Matthijs op 07 maart 2014 - 09:31:19
Citaat van: robbert op 07 maart 2014 - 06:48:16
ja word eigenlijk nog spannend. Wat er ook zal zijn om naar uit te kijken, naar de achterhoedeteams. Wie zal er telkens laatste eindige? Marrussia of Catherham. Volgens mij word het Catherham, omdat Koba onlangs nog zei dat ze trager waren dan de gp 2

We moeten ons niet blind staren op de snelste rondetijden, zowel aan de voorkant als aan de achterkant van het veld. Want het mag inmiddels anno 2014 wel duidelijk zijn dat 1 snel rondje rijden nog niet betekent dat je na 300+ kilometers als eerste over de finish komt.

Bovendien, dat van de GP2 moeten we maar snel vergeten, want er was in 2013 maar één GP2-coureur die in Bahrein onder de 1:40 wist te klokken (en slechts 1 rondje).

ja inderdaad, diegene die het betrouwbaarste wagen heeft, zal meeste kans hebben om te winnen

Matthijs

Citaat van: robbert op 07 maart 2014 - 11:49:41ja inderdaad, diegene die het betrouwbaarste wagen heeft, zal meeste kans hebben om te winnen

Betrouwbaarheid, brandstofverbruik, bandenslijtage (hoe reageren de achterbanden op de extra koppel en het glijden?)... Zoveel factoren die net zo belangrijk zijn als de absolute snelheid van de auto en coureur.