Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

T.Nuvolari

Inderdaad. Die grens is er er met auto's aan competitie gedaan wordt. Andere maatregelen houden gewoon meer risico in en zijn daarom te vermijden. Je kan ook de auto's die op een ronde worden gezet uit koers nemen, maar ja...  :-X

robbert

ok, dat weten we nu, maar gaat het hier niet over redbull? Of kunnen we een topic openen over het finishen van de races?

Kootje

Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 11:35:05
ok, dat weten we nu, maar gaat het hier niet over redbull? Of kunnen we een topic openen over het finishen van de races?

Is 'n mogelijkheid.
We kunnen ook 'n topic openen waar je de vraag on-topic te blijven kunt stellen.
Niet lullig bedoeld hoor, maar laat 'n discussie gewoon lekker z'n beloop doen ipv overal nieuwe topics voor aan te moeten maken.
In het echte leven heb je toch ook geen kamertjes waar ieder onderwerp apart aangesneden moet worden.
Zo van ... Oh, de discussie krijgt nu 'n politieke wending, nou ... dan gaan we maar verder in de keuken. ::)

robbert

Citaat van: Kootje op 06 maart 2014 - 11:39:53
Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 11:35:05
ok, dat weten we nu, maar gaat het hier niet over redbull? Of kunnen we een topic openen over het finishen van de races?

Is 'n mogelijkheid.
We kunnen ook 'n topic openen waar je de vraag on-topic te blijven kunt stellen.
Niet lullig bedoeld hoor, maar laat 'n discussie gewoon lekker z'n beloop doen ipv overal nieuwe topics voor aan te moeten maken.
In het echte leven heb je toch ook geen kamertjes waar ieder onderwerp apart aangesneden moet worden.
Zo van ... Oh, de discussie krijgt nu 'n politieke wending, nou ... dan gaan we maar verder in de keuken. ::)

forum kan je niet vergelijken met een huis é ::)

T.Nuvolari

Het is hier anders wel gezellig.

Perton

Ik zal ontopic gaan. Tuesday, als je nog een antwoord van me wilt op je laatste post, stuur me even een PM, dan geef ik je daar antwoord.

rafael25

Ik ben benieuwd volgende week, zo veel snelheid!! ;D

Jozef

Citaat van: Tuesday op 06 maart 2014 - 10:10:28
het was maar een vraag hè!? Als finishen het zien van de vlag is, dan kun je zoals Matthijs zegt idd toch achter iemand eindigen die de vlag niet gezien heeft. Je zou finishen ook kunnen zien als het afleggen van het percentage ronden waarmee je in de einduitslag wordt opgenomen.

Dat ís ook gewoon zo! Als de race 70 ronden is en je valt in ronde 70 uit, dan word je nog steeds geklasseerd voor iemand die gedubbeld was en daarom maar 69 ronden aflegt. Dit is helemaal niet uitzonderlijk. Ik weet toevallig uit m'n hoofd dat het in Brazilië 2003 gebeurde, maar sindsdien is het ongetwijfeld nog vaak voorgekomen.

Webber crashte toen in zijn 54e ronde en had dus maar 53 ronden afgelegd toen de rode vlag viel en de resultaten werden vastgelegd. Cristiano da Matta was gedubbeld en had dus ook maar 53 ronden afgelegd, maar reed na die 53 ronden natuurlijk duidelijk nog achter Webber en staat dan ook achter Webber geklasseerd. http://www.formula1.com/results/season/2003/4/

SDG

In MotoGP moet je effectief over de finish gaan om geklasseerd te worden. Wanneer je met een ronde achterstand finisht, word je alsnog geklasseerd. Ga je in de laatste bocht voor de eindmeet echter onderuit en kan je niet meer verder, dan word je niet geklasseerd en krijg je géén punten, anders dan in de Formule 1.

0634

Citaat van: Perton op 06 maart 2014 - 10:32:08
Citaat van: Jeroen op 06 maart 2014 - 07:08:48
Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 23:51:54
En da's exact het punt dat Jehoentelaar probeerde te maken met zijn "Dat het circuit te klein is om alle coureurs binnen dezelfde ronde te laten finishen doet daar weinig aan af."

Maar dat kan je niet op lossen lijkt me. Dus is die regel niet zo onlogisch als jij beweert. ;)
Jawel. Door de ereronde af te schaffen. Of dat wenselijk is, is een ander verhaal, maar het oplossen an sich is prima te doen.
Ook als je de ereronde afschaft verdwijnen de gefinishte auto's niet in een zwart gat. Die moeten ergens heen. Op Spa heb je geen ereronde, na de finish La Source en hopla van achteren de pits in. MAar op dat stuk racen dan dus anderen nog. Of je moet ze stilzetten in de uitloop van LaSource, maar als er een auto wijd gaat ben je de sjaak. Ergens moeten die auto's plotsklaps verdwijnen als ze over de meet gaan. Dat gaat toch niet.

robbert

de ereronde zou ik toch niet afschaffen hoor, het is altijd leuk voor de fans dat de piloten nog eens passeren om het publiek te begroeten. Of een donut te draaien dankzij vettel ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 maart 2014 - 17:23:51
Citaat van: Tuesday op 06 maart 2014 - 10:10:28
het was maar een vraag hè!? Als finishen het zien van de vlag is, dan kun je zoals Matthijs zegt idd toch achter iemand eindigen die de vlag niet gezien heeft. Je zou finishen ook kunnen zien als het afleggen van het percentage ronden waarmee je in de einduitslag wordt opgenomen.

Dat ís ook gewoon zo! Als de race 70 ronden is en je valt in ronde 70 uit, dan word je nog steeds geklasseerd voor iemand die gedubbeld was en daarom maar 69 ronden aflegt. Dit is helemaal niet uitzonderlijk. Ik weet toevallig uit m'n hoofd dat het in Brazilië 2003 gebeurde, maar sindsdien is het ongetwijfeld nog vaak voorgekomen.

Webber crashte toen in zijn 54e ronde en had dus maar 53 ronden afgelegd toen de rode vlag viel en de resultaten werden vastgelegd. Cristiano da Matta was gedubbeld en had dus ook maar 53 ronden afgelegd, maar reed na die 53 ronden natuurlijk duidelijk nog achter Webber en staat dan ook achter Webber geklasseerd. http://www.formula1.com/results/season/2003/4/
dat is net mijn punt Jozef ;) ik weet dat het wel eens gebeurd (is), t is alleen opmerkelijk dat de één dan wel gefinisht is en de ander niet terwijl ze evenveel ronden hebben gereden. Daarom vroeg ik me af wanneer je nou officieel wel gefinisht bent en wanneer niet. Nog steeds geen duidelijk antwoord gezien.

Jozef

Omdat "finishen" geen officiële betekenis heeft. Dan kun je wel lang discussiëren op zoek naar een officiële betekenis, maar die is er niet.

Het enige dat er officieel is, is het eindklassement van de race. Dat zegt dus dat iedereen die 90% van de totale afstand heeft afgelegd, geklasseerd wordt. Of je de laatste 2 rondjes hebt gemist omdat je in de pits stond, gecrasht bent, of gewoon omdat je gedubbeld was, maakt geen verschil.

Finishen is leuk voor de foto maar dan houdt het ook op.

robbert

ik ben benieuwd wie er als eerste gaat finishen in melbourne. Ik denk dat het hamilton zal zijn

Sabai

Citaat van: robbert op 06 maart 2014 - 19:28:56
ik ben benieuwd wie er als eerste gaat finishen in melbourne. Ik denk dat het hamilton zal zijn

Vettel zal het in elk geval niet zijn.