Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Jozef

Als er toch veel mensen naar komen kijken, is het dus wel belangrijk voor het publiek. De kwalificatie is geen parade, het is een onderdeel van de competitie. De FIA moet deze regel veranderen, dat je uit de pits moet starten als je je power unit vervangt.

Perton

Mjah ik zou niet weten wat een andere straf zou kunnen zijn. Ja, achteraan starten, maar dan zou ik als team niet veel anders dan Red Bull toen in Abu Dhabi met Vettel. Auto lekker aanpassen en als straf alsnog uit de pitstraat starten. Kom je op hetzelfde uit.

En ik snap ook wel dat mensen liever 22 auto's in de kwalificatie ziet, waarschijnlijk overdrijf ik ook wel met dat het alleen om de race draait. Maar de Formule 1 is de laatste jaren nou eenmaal een sport waar het deels draait om materiaal sparen. Dan moet er ook niet verbaasd worden gereageerd wanneer teams dat ook in hun voordeel gaan benutten door sessies te missen. Zaken als boetes uitdelen vind ik daarom ook vrij onzinnig.

Als ik toch al achteraan / uit de pitstraat moet starten, waarom zou ik dan banden willen verspillen in de kwalificatie? Als ik Q2 wel doorkomen en Q3 haal, start ik alsnog ergens als 15e ofzo, en dat moet dan op de banden die ik in Q2 al heb gebruikt, terwijl alle auto's om me heen vers rubber hebben. Het is in mijn ogen vrij ridicuul een coureur/team in zo'n situatie te verplichten voor het vermaak van het publiek dan maar wel eigenlijk onnodige kwalificatierondjes te rijden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 14 oktober 2014 - 15:55:21
Mjah ik zou niet weten wat een andere straf zou kunnen zijn. Ja, achteraan starten, maar dan zou ik als team niet veel anders dan Red Bull toen in Abu Dhabi met Vettel. Auto lekker aanpassen en als straf alsnog uit de pitstraat starten. Kom je op hetzelfde uit.

En ik snap ook wel dat mensen liever 22 auto's in de kwalificatie ziet, waarschijnlijk overdrijf ik ook wel met dat het alleen om de race draait. Maar de Formule 1 is de laatste jaren nou eenmaal een sport waar het deels draait om materiaal sparen. Dan moet er ook niet verbaasd worden gereageerd wanneer teams dat ook in hun voordeel gaan benutten door sessies te missen. Zaken als boetes uitdelen vind ik daarom ook vrij onzinnig.

Als ik toch al achteraan / uit de pitstraat moet starten, waarom zou ik dan banden willen verspillen in de kwalificatie? Als ik Q2 wel doorkomen en Q3 haal, start ik alsnog ergens als 15e ofzo, en dat moet dan op de banden die ik in Q2 al heb gebruikt, terwijl alle auto's om me heen vers rubber hebben. Het is in mijn ogen vrij ridicuul een coureur/team in zo'n situatie te verplichten voor het vermaak van het publiek dan maar wel eigenlijk onnodige kwalificatierondjes te rijden.
niet vergeten dat de gridstraf in principe wel blijft staan. Maar de straf 'verplicht uit de pistraat' kan niet blijven staan. Bij een '10 plaatsen gridstraf' moet Vettel wel degelijk aan de bak, anders blijft het gewoon staan tot een volgende race. Ik vind het sowieso een vage regel (de bestraffing iig), al vind ik het wat overdreven om het publiek er bij te halen.

Jozef

Goed punt. Ze zouden eigenlijk moeten zeggen: "door niet te kwalificeren, koos je er zelf al voor om vanuit de pitlane te starten, dus dan wordt de straf uitgesteld en moet je de volgende race ook vanuit de pitlane starten".

Figge

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 16:11:58
Goed punt. Ze zouden eigenlijk moeten zeggen: "door niet te kwalificeren, koos je er zelf al voor om vanuit de pitlane te starten, dus dan wordt de straf uitgesteld en moet je de volgende race ook vanuit de pitlane starten".

Goed punt

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 16:11:58
Goed punt. Ze zouden eigenlijk moeten zeggen: "door niet te kwalificeren, koos je er zelf al voor om vanuit de pitlane te starten, dus dan wordt de straf uitgesteld en moet je de volgende race ook vanuit de pitlane starten".
dat lijkt me ook geen oplossing, dan kan ie gewoon 1 rondje op halve kracht doen, net binnen de 107% en is ie ook klaar. Daar schiet ook niemand wat mee op denk ik. Het is gewoon raar dat je voor alleen een motorwissel 10 plaatsen krijgt, verwissel je nog een ander motor-onderdeel, dan worden het er 15, maar doe je alles (6 verschillende onderdelen) in 1x kom je weg met een pitstraat start. Voor de middenmoot en achterhoede teams lijkt die keus me dan snel gemaakt. Als je gemiddeld als 17e start, dan betekend een 15 plaatsen straf dat je 3x achteraan moet beginnen. Met een pitlane straf slechts 1x, weliswaar zit je er dan nog wat verder achter,  maar ben je er wel in 1x vanaf.

Arthur

Weer geen reclame voor de sport... Dan de quali maar skippen? Gewoon verplicht stellen en anders geen deelname aan de race vind ik. Ook niet vanuit de pitlane!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Arthur op 14 oktober 2014 - 19:56:13
Weer geen reclame voor de sport... Dan de quali maar skippen? Gewoon verplicht stellen en anders geen deelname aan de race vind ik. Ook niet vanuit de pitlane!!

Tenzij het echt overmacht is en ze de auto niet op tijd klaar hebben. Maar deze situatie is wel een direct gevolg van het huidige reglement.

Arthur

Citaat van: Sabai op 14 oktober 2014 - 20:00:37
Citaat van: Arthur op 14 oktober 2014 - 19:56:13
Weer geen reclame voor de sport... Dan de quali maar skippen? Gewoon verplicht stellen en anders geen deelname aan de race vind ik. Ook niet vanuit de pitlane!!

Tenzij het echt overmacht is en ze de auto niet op tijd klaar hebben. Maar deze situatie is wel een direct gevolg van het huidige reglement.

Overmacht...? Tja, zal niet zomaar gebeuren lijkt mij!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

#579
Citaat van: Arthur op 14 oktober 2014 - 20:08:00
Citaat van: Sabai op 14 oktober 2014 - 20:00:37
Citaat van: Arthur op 14 oktober 2014 - 19:56:13
Weer geen reclame voor de sport... Dan de quali maar skippen? Gewoon verplicht stellen en anders geen deelname aan de race vind ik. Ook niet vanuit de pitlane!!

Tenzij het echt overmacht is en ze de auto niet op tijd klaar hebben. Maar deze situatie is wel een direct gevolg van het huidige reglement.

Overmacht...? Tja, zal niet zomaar gebeuren lijkt mij!!


Als je in vt3 crasht kan ik me voorstellen dat ze de kwalificatie misschien  niet redden.

Arthur

Citaat van: Sabai op 14 oktober 2014 - 20:15:41
Citaat van: Arthur op 14 oktober 2014 - 20:08:00
Citaat van: Sabai op 14 oktober 2014 - 20:00:37
Citaat van: Arthur op 14 oktober 2014 - 19:56:13
Weer geen reclame voor de sport... Dan de quali maar skippen? Gewoon verplicht stellen en anders geen deelname aan de race vind ik. Ook niet vanuit de pitlane!!

Tenzij het echt overmacht is en ze de auto niet op tijd klaar hebben. Maar deze situatie is wel een direct gevolg van het huidige reglement.

Overmacht...? Tja, zal niet zomaar gebeuren lijkt mij!!


Als je in vt3 crast kan ik me voorstellen dat ze de kwalificatie mmisschien  niet redden.

Dat dan weer wel!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

En de PU's zijn ook lastig te vervangen. Als net op het einde van VT3 de motor stuk gaat en je daardoor Q1 niet haalt... Ze zouden het perfect kunnen veinzen als ze zouden willen.

Arthur

Citaat van: Jozef op 15 oktober 2014 - 01:52:23
En de PU's zijn ook lastig te vervangen. Als net op het einde van VT3 de motor stuk gaat en je daardoor Q1 niet haalt... Ze zouden het perfect kunnen veinzen als ze zouden willen.

Tja als dat zo is [veinzen] dan overmacht ook eruit. Shit happens dan maar!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 15 oktober 2014 - 20:23:58
Citaat van: Jozef op 15 oktober 2014 - 01:52:23
En de PU's zijn ook lastig te vervangen. Als net op het einde van VT3 de motor stuk gaat en je daardoor Q1 niet haalt... Ze zouden het perfect kunnen veinzen als ze zouden willen.

Tja als dat zo is [veinzen] dan overmacht ook eruit. Shit happens dan maar!
maar dan durft niemand FP3 nog te rijden ;) de regels zijn hier en daar echt wel voor verbetering vatbaar, maar als er een keertje een auto niet mee kan of wil doen aan de kwalificatie hoeven we ook niet direct in de stress te schieten.

Hamilton#44

Denk dat Red Bull volgend jaar wel terug komt, als ze wat aan de motor mogen doen.
Hun auto zelf is niet slechter dan die van Mercedes heb ik de indruk.