Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Perton

O nee ik bedoelde alleen in de situatie dat het niet zou mogen van de FIA, dan zou Red Bull dus een probleem moeten veinzen. Ik verwacht alleen niet dat het zover komt.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 19:25:29
Citaat
While individual practice sessions are not compulsory, a driver must take part in at least one Saturday session to be eligible for the race.
dat wordt dus trainingen doen met een oude motor en na VT3 een nieuwe motor er in.

Dat is duidelijk. Dan zijn ze dus niet gebonden om een ronde te rijden in Q1.

Ik zou het alsnog wel doen hoor, je wil toch zeker weten dat het ding naar behoren werkt voordat je aan de start van de race verschijnt. Ik verwacht eigenlijk dat ze vrijdagavond al de nieuwe motor erin hijsen en gewoon VT3 ook gaan rijden. Er is niet meer reden om VT3 niet te rijden dan eender welk ander weekend (behalve dat deze race wel al verloren is, maar dan nog is de data welkom).

Breaktest

Ik ben misschien dan een roepende in een woestijn, maar als fan gruw ik van dat soort spelletjes. Als toeschouwers de moeite hebben genomen om naar het circuit t komen en een kaartje voor je hebben betaald, dan heb je maar op te draven. Alle vrije trainingen en kwalificaties lang. Ook als het  regent. En zo niet, dan hoop ik dat de FIA vette boete in petto heeft.
En... niet vergeten, altijd geld terug vragen - en zeggen dat je speciaal voor dat ene team gekomen bent. Als die makke schapen dat nou eens massaal gaan doen...

0634

Ben het daar wel een beetje mee eens inderdaad. Twee weken van te voren al roepen dat je Q niet gaat rijden omdat je het nut niet ziet, vind ik inderdaad een toefje flauw.

Maar je krijgt je geld echt niet terug hoor ;).

Tuesday

tja, maar wat heeft kwalificatie voor zin als je je geen eens kunt kwalificeren? Vettel moet volgens de regels verplicht uit de pitlane starten, dat maakt kwalificatie al overbodig, eigenlijk moet je m dan juist verbieden om de kwalificatie te rijden.

0634

Hoezo kun je je niet kwalificeren? Je krijgt toch tien plekken aan de broek als je de motor gewoon voortijdig wisselt? 

Jozef

Nogmaals: neen, als je je zesde power unit gebruikt zijn dat geen 10 plekken op de grid, maar moet je vanuit de pitlane starten.

Schuld van de FIA dus om zo'n reglement op te stellen, deelnemen aan de kwalificatie heeft geen sportief nut voor het team.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 20:44:03
Hoezo kun je je niet kwalificeren? Je krijgt toch tien plekken aan de broek als je de motor gewoon voortijdig wisselt?
als je de hele powerunit vervangt (Vettel staat met alles op scherp) dan moet je verplicht uit de pitlane starten. In t geval van 10 plekken was deze discussie redelijk overbodig of iig anders geweest ;)

Bij alleen een motor is het 10 plekken, bij een ander powerunit ondereel 5 plekken. Alles in 1x is pitlane.

0634


Perton

Citaat van: Breaktest op 13 oktober 2014 - 20:29:59
Ik ben misschien dan een roepende in een woestijn, maar als fan gruw ik van dat soort spelletjes. Als toeschouwers de moeite hebben genomen om naar het circuit t komen en een kaartje voor je hebben betaald, dan heb je maar op te draven. Alle vrije trainingen en kwalificaties lang. Ook als het  regent. En zo niet, dan hoop ik dat de FIA vette boete in petto heeft.
En... niet vergeten, altijd geld terug vragen - en zeggen dat je speciaal voor dat ene team gekomen bent. Als die makke schapen dat nou eens massaal gaan doen...
Wat als je niet uit je setup komt en de trainingstijd benut om de data te bekijken ipv rondjes te rijden? Moet je dan maar een boete betalen, terwijl je gewoon je werk doet? Wat een onzin. Trainingen hebben precies dat nut: trainen om een zo goed mogelijke afstelling te vinden. Als mensen daarvoor willen betalen, moeten ze dat helemaal zelf weten, maar als ik naar een training van FC Groningen zou gaan, en toevallig is die dag alleen een hardlooptraining, ga ik ook niet lopen klagen. Oké, wellicht ook omdat het me geen paar 100 euro heeft gekost, maar toch.

Voor mijn part noemen ze de vrijdag dan voortaan maar een open testdag ipv een trainingsdag.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 20:32:39
Ben het daar wel een beetje mee eens inderdaad. Twee weken van te voren al roepen dat je Q niet gaat rijden omdat je het nut niet ziet, vind ik inderdaad een toefje flauw.

Maar je krijgt je geld echt niet terug hoor ;) .


LOL! Bernie hakt nog liever zijn pink eraf... :P

Franky R.

Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 21:19:36
Citaat van: Breaktest op 13 oktober 2014 - 20:29:59
Ik ben misschien dan een roepende in een woestijn, maar als fan gruw ik van dat soort spelletjes. Als toeschouwers de moeite hebben genomen om naar het circuit t komen en een kaartje voor je hebben betaald, dan heb je maar op te draven. Alle vrije trainingen en kwalificaties lang. Ook als het  regent. En zo niet, dan hoop ik dat de FIA vette boete in petto heeft.
En... niet vergeten, altijd geld terug vragen - en zeggen dat je speciaal voor dat ene team gekomen bent. Als die makke schapen dat nou eens massaal gaan doen...
Wat als je niet uit je setup komt en de trainingstijd benut om de data te bekijken ipv rondjes te rijden? Moet je dan maar een boete betalen, terwijl je gewoon je werk doet? Wat een onzin. Trainingen hebben precies dat nut: trainen om een zo goed mogelijke afstelling te vinden. Als mensen daarvoor willen betalen, moeten ze dat helemaal zelf weten, maar als ik naar een training van FC Groningen zou gaan, en toevallig is die dag alleen een hardlooptraining, ga ik ook niet lopen klagen. Oké, wellicht ook omdat het me geen paar 100 euro heeft gekost, maar toch.

Voor mijn part noemen ze de vrijdag dan voortaan maar een open testdag ipv een trainingsdag.


Eens met Perton...Scherp! :)

Franky R.


Figge

Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2014 - 15:02:07
http://www.gppits.net/nieuws/vettel_mist_kwalificatie_austin/

Belachelijk als hij niet zou rijden, F1 is een publiekssport. Das mijn morele mening.
Rationeel, wat schiet hij er mee op om wel te rijden? Niets, dus snap ik het wel.

Perton

En het publiek komt voor de race. Dat er wat die hard fans zijn die ook de rest van de actie willen zien, nou en? Ik snap het wel dat men kijkt (doe ik zelf ook), want het bepaalt het uitgangspunt voor de race, maar feitelijk is het enige aspect wat echt op het grote publiek gericht is de race. Al het andere is extra. Dat dat ooit gecommercialiseerd is omdat een paar slimmeriken erachter kwamen dat er toch wel veel mensen naar de trainingen en kwalificatie kwamen kijken, doet daar niets aan af.