Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Maikel0230

Rustig blijven heren, dit is maar een gerucht, ik heb nog niets hierover gezien op de beter media.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Storm in een glas water. Zolang ze zich aan de voorwaarden hebben gehouden is er niks aan de hand. Zo mag er bijvoorbeeld geen voor en achtervleugel gemonteerd zijn tijdens deze test. Als dit het geval is dan hebben ze niks illegaal gedaan.

Hamilton#44

waar rook is is vuur.

Red bull doet nooit wat fout maar is wel altijd betrookken bij dit soort verhalen

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 05 juni 2014 - 14:05:00
Rustig blijven heren, dit is maar een gerucht, ik heb nog niets hierover gezien op de beter media.

Waar zouden wij dan niet rustig zijn gebleven? Ik gaf zelf al aan dat het om een gerucht ging.
Of het waar is? Geen idee, maar RBR lijkt van alle teams verder te durven of willen gaan dan de rest.

Sabai

Citaat van: Hamilton#44 op 05 juni 2014 - 16:51:45
waar rook is is vuur.

Red bull doet nooit wat fout maar is wel altijd betrookken bij dit soort verhalen

Mercedes en Ferrari doen het ook RBR is hierop echt geen uitzondering. Zo heeft Ferrari vorig jaar nog stiekem in Bahrein getest met een oude auto dus legaal. Mercedes heeft vorig jaar illegaal met een 2013 auto 2014 banden getest en is ook niet echt bestraft.   

0634

Daarom. Vroeger Benetton met de illegale software en Tyrrell met het extra water bij de weging. De rij van vals spelende teams is eindeloos, dus zomaar RBR beschuldigen van over lijken gaan is op zich misschien terecht, maar dan mag je dat niet alleen bij hen doen. En McLaren had ook iets. Spygate noemde men het... Ook heel sjiek.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 juni 2014 - 17:34:08
Daarom. Vroeger Benetton met de illegale software en Tyrrell met het extra water bij de weging. De rij van vals spelende teams is eindeloos, dus zomaar RBR beschuldigen van over lijken gaan is op zich misschien terecht, maar dan mag je dat niet alleen bij hen doen. En McLaren had ook iets. Spygate noemde men het... Ook heel sjiek.
Ben ik ook  mee eens. Maar ik denk dat het meer aan de teambaas of leiding gevende is op bepaald gebied die de door slag geeft.
Maar wat dacht je van Renault 2008?
Wat ik wilde zeggen is dat op dit moment het lijkt als of RBR net een stapje verder wilt of durft gaan dan de rest. En dat ze daarom ook WK zijn geworden.

Banden test vond ik op zich een raar verhaal. Illegaal was het niet, want ze kregen toestemming van Charley Whiting. En in een uitgebreid verslag stond duidelijk geschreven dat Mercedes in de regel wel in overtreding was, maar door een mis communicatie van de FIA en Pirelli in de veronderstelling was dat ze wel mochten testen. Is het dan niet het zelfde als goed keuring van "Illegale" onderdelen van RBR of wel ander team dan ook?

Edwin90

Ik las in de Engelse media al dat er geen sprake was van 'track testing' en dat het daarom niet illegaal was. We zullen het zien.

FolkertE

Citaat van: Edwin90 op 05 juni 2014 - 18:48:54
Ik las in de Engelse media al dat er geen sprake was van 'track testing' en dat het daarom niet illegaal was. We zullen het zien.
Wat ik her en der lees is dat het onduidelijk is of de test nou met verstelbare rijwind is uitgevoerd en of er wel of geen vleugels op de auto zaten. Als beiden niet het geval was dan was de test legaal.

Perton

Wat in het artikel van Racexpress ontbreekt, is al door Sabai aangevuld zie ik. Ik ga er niet vanuit dat Toro Rosso (want die auto was het, niet een van Red Bull) iets verkeerds heeft gedaan. Of het de geest van de sportieve reglementen is geweest om dit te doen, daar heb ik mijn twijfels nog wel bij, maar goed, als dat het enige is wat ze verkeerd hebben gedaan, is er nauwelijks wat aan de hand.


Jozef

In welke zin zou dit verschillen van een rollenbanktest? Er is toch helemaal niks mis mee? Er staat in de regels een beperking op "track running time" en op windtunnelgebruik. Op de rollenbank mogen ze doen wat ze willen. Van een storm in een glas water gesproken. ::)

Perton

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114345

Newey blijft dus, maar in een andere rol. Ben benieuwd hoe dat precies gaat uitpakken.

Perton

http://www.motorsport.com/f1/news/star-vs-bull-war-the-austrian-gp-hotel-battle/

Ik kan me niet voorstellen dat Mateschitz / Red Bull daadwerkelijk zo treurig zijn om dit te doen...

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 17:42:44
http://www.autosport.com/news/report.php/id/114345

Newey blijft dus, maar in een andere rol. Ben benieuwd hoe dat precies gaat uitpakken.

Heel goed dus ;D