Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 23:58:10
Wie kampioen wordt zal mij een zorg zijn; mijn hoop op de mooiste WK-uitslag is al verkeken. ;)


Joh, je hebt vier keer kunnen feestvieren...laat een ander nu eens feestvieren, man! :P


;) ;) ;)


0634

Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 23:58:10
Wie kampioen wordt zal mij een zorg zijn; mijn hoop op de mooiste WK-uitslag is al verkeken. ;)

Dat interesseert mij ook niks, zolang het maar spannend is. Al prefereer ik niet weer een jaar Vettel (niet persoonlijk bedoelt, maar omdat het gewoon wel prettig is weer eens een ander te zien winnen).

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 14 mei 2014 - 00:01:19
Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 23:58:10
Wie kampioen wordt zal mij een zorg zijn; mijn hoop op de mooiste WK-uitslag is al verkeken. ;)


Joh, je hebt vier keer kunnen feestvieren...laat een ander nu eens feestvieren, man! :P


;) ;) ;)
Twee keer. En dat is inmiddels weer veel te lang geleden.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 14 mei 2014 - 13:04:59
Citaat van: Franky R. op 14 mei 2014 - 00:01:19
Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 23:58:10
Wie kampioen wordt zal mij een zorg zijn; mijn hoop op de mooiste WK-uitslag is al verkeken. ;)


Joh, je hebt vier keer kunnen feestvieren...laat een ander nu eens feestvieren, man! :P


;) ;) ;)
Twee keer. En dat is inmiddels weer veel te lang geleden.


Ah, zo! Tja, dan moet jou 'favo' Mercedes of Red Bull eens gaan bellen...

Figge

Er zit niks anders op voor Fernando, dan gewoon van team te switchen. Ferrari brengt em dit jaar niet eens een overwinning. (Denk ik)
Maar welke. McLaren Honda dan toch maar? :p

0634

Lijkt de enige mogelijkheid. Ik zie in ieder geval niet snel een plek voor hem bij Merc of Red Bull vrijkomen.

Maikel0230

Dat hangt vooral van Ron Dennis af, vorig jaar zette hijzelf de deur op een kier.

Hoe hoog staat Jenson Button bij Dennis aangeschreven?
Kan Magnussen zijn potentieel waarmaken of wordt ook hij na een jaartje bedankt voor diensten?

Maar goed we zijn een beetje aan het afdwalen hier.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25


Maikel0230

De regels waren duidelijk hierover maar Red Bull vond terecht een gaatje in de reglementen.

Ik vind het dus maar vreemd dat FOM zich mag moeien met de regels van de FIA en zelfs eigenhandig gaten vullen in diens reglement. Kunnen we net zo goed FOM alles laten beslissen niet?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25

@Maikel0230
Alle teams zijn verplicht om hun cameras zo te stellen, volgens de regels (de FOM verkoopt de beelden wereldwijd ) Zie jij ook Sport 1 extra onbord camera?? ;)

Edwin90

Heb de beelden vanaf de Red Bull nog niet voorbij zien komen geloof ik. Zullen ze wel met dezelfde ophangcamera's komen als Mercedes.

Maikel0230

Citaat van: rafael25 op 21 mei 2014 - 15:35:17
@Maikel0230
Alle teams zijn verplicht om hun cameras zo te stellen, volgens de regels (de FOM verkoopt de beelden wereldwijd ) Zie jij ook Sport 1 extra onbord camera?? ;)

Probleem is dat de technische reglementen hier een groot gat hebben laten vallen waardoor de oplossing van Red Bull volledig legaal was. Dat FOM een team kan verplichten om zoiets toch nog te wijzigen vind ik maar frappant.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 21 mei 2014 - 17:21:08
Citaat van: rafael25 op 21 mei 2014 - 15:35:17
@Maikel0230
Alle teams zijn verplicht om hun cameras zo te stellen, volgens de regels (de FOM verkoopt de beelden wereldwijd ) Zie jij ook Sport 1 extra onbord camera?? ;)

Probleem is dat de technische reglementen hier een groot gat hebben laten vallen waardoor de oplossing van Red Bull volledig legaal was. Dat FOM een team kan verplichten om zoiets toch nog te wijzigen vind ik maar frappant.
ik vind dat RBR hier ook gewoon zelf aan het belang van de sport moet denken, volgens mij weten ze best dat dit niet de bedoeling is. Ik vind ook dat je bij dit soort regels wel ff midden in een seizoen een verduidelijking mag geven, zonder het team verder te bestraffen.

Jozef

En de wijziging is ook niet iets dat ze een gigantisch nadeel gaat opleveren, dus in zulke gevallen vind ik dat je best pragmatisch mag zijn.

Perton

Ik heb zelf eigenlijk altijd bij mazen in de wet: laat het zijn beloop en pas het in de winter aan. Als mensen slim zijn geweest, so be it. Dan had je ze in Australië (of wat de openingsrace dat jaar ook maar is) maar moeten diskwalificeren. Zodoende vind ik het ook een beetje raar dat Red Bull dit moet aanpassen. Wees dan consequent en pak ook iedereen aan met onduidelijke nummers op zijn auto/helm, want dat moet ook duidelijk zichtbaar zijn dit jaar, niet alleen de camerabeelden van de onboard-camera's.

Wat F1Today niet meldt, maar wat ik wel op GPUpdate heb gelezen is dat het daar namelijk ook mee te maken zou hebben: de beelden zijn simpelweg niet van goede kwaliteit. Maar daarmee zou ook kunnen worden bedoeld dat er niet naar achteren kan worden gefilmd zoals F1Today stelt. Misschien dat ik daarom het artikel van GPUpdate wel verkeerd heb geïnterpreteerd.

Hoe dan ook, voor de rest ben ik het met zowel Tuesday als Maikel eens: Red Bull had gewoon niet zo lomp moeten doen, maar het is ook raar dat de FOM een beetje kan bepalen dat teams iets moeten aanpassen. Tenzij er daadwerkelijk in de reglementen staat dat een camera ook achteruit moet kunnen filmen, maar ik heb geen zin om dat op te zoeken.