Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

0634

Citaat van: Wings op 11 mei 2014 - 12:30:45
Ik gooide al eerder de knuppel in het hoenderhok door hardop af te vragen of Vettel nog steeds kan worden gezien als absoluut fenomeen als blijkt dat hij zich in deze situatie niet kan onderscheiden zoals dat eerder wel het geval was.

Nee. Wat mij betreft niet. Maarrrrrr, dat gezegd hebbende, verdient hij wel wat meer tijd dan dit. Zeker ook omdat hij (ook dit weekend weer) wel erg veel technisch malheur kent. Zo schiet het ook niet op met zijn gewenning natuurlijk. Voordeel van de twijfel voorlopig nog. Als die wagen straks een paar weekenden lang voluit kan gaan en Vettel is nog steeds trager dan Daniel, dan ga ik inderdaad écht twijfelen.

Wings

Tsja, ik denk juist dat je je kunt onderscheiden als je eens niet de wind in de zeilen hebt...

0634

Eens. Maar gezien zijn vele malheur geef ik hem nog wat tijd.

Fietser

#393
Ik hoor Red Bull steeds praten over 'het gat dichten met Mercedes'. Gelijk hebben ze natuurlijk. Zou ik ook roepen als ik daar mijn emplooi had. Maar is het reëel? Tuurlijk, Red Bull zal zich fanatiek proberen te ontwikkelen en verbeteren, en dat geldt nog meer voor Renault want men mist vooral topsnelheid.
Echter, ook Mercedes ontwikkelt zich doorlopend. Er is dus in feite 50% kans dat das Haus zich beter ontwikkelt dan Red Bull wat het verschil vergroot in plaats van verkleint.
Kortom: de kans dat Mercedes zich dit jaar de kaas van het brood laat snoepen is m.i. nihil. Jammer voor de 'Oostenrijkers'.

En een reactie op hierboven:
Ik vind Vettel een geweldige coureur, een veelvoudig wereldkampioenschap zeker waardig. Maar zonder daar afbreuk aan te willen doen, durf ik te stellen dat de jonge Duitser - nu al - toch iets van zijn glans heeft verloren vanwege zijn gebrek aan aanpassingsvermogen in de 2014 RB. Dat klinkt negatief maar hoeft het niet te zijn. Voetjes (weer) op de grond kan best louterend werken. Daarbij komt dat de druk bij Vettel langzaam zal zakken als de prestaties uitblijven - klinkt vreemd, maar zo werkt het soms. (Bij Ricciardo zal de druk juist toenemen als hij zo doorgaat!)
Vettel is het racen beslist niet verleerd, zoals ook in Barcelona bleek. Het komt wel weer goed met de Heppenheimer. Denk ik. Hoop ik.

0634

Natuurlijk is het lastig: Red Bull moet zich beter doorontwikkelen dan Merc, want ze beginnen al met een achterstand. Maar goed, je geeft natuurlijk niet zomaar op, niets is onmogelijk. Overigens is die auto niet zo verkeerd, maar zal Renault veel moeten doen. Wellicht dat ze in Monaco beter presteren ivm minder benodigde topsnelheid.

Figge

Zou zomaar kunnen. Ik verwacht dat RBR in Monaco dicht op Mercedes zal zitten. Heel ver gezocht kunnen ze daar misschien zelfs winnen.

Perton

Niet eens zo vergezocht. Lukte mercedes vorig jaar ook terwijl de races ervoor bandentechnisch een drama waren. Ik heb wat dat betreft al enige dagen het gevoel dat mercedes in monaco niet gaat winnen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 19:44:38
Niet eens zo vergezocht. Lukte mercedes vorig jaar ook terwijl de races ervoor bandentechnisch een drama waren. Ik heb wat dat betreft al enige dagen het gevoel dat mercedes in monaco niet gaat winnen.
ik had dat tot een paar dagen geleden, maar ben het sinds afgelopen weekend kwijt. Nu weet ik iig waar het is gebleven.

Franky R.

Citaat van: Figge op 13 mei 2014 - 17:52:38
Zou zomaar kunnen. Ik verwacht dat RBR in Monaco dicht op Mercedes zal zitten. Heel ver gezocht kunnen ze daar misschien zelfs winnen.


Ik zou niet verbaast zijn als er een Red Bull op P1 staat [Ricciardo]. Die RB10 is zeer goed in de bochten en daar hebben ze zat van in Monaco.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2014 - 20:01:32
Citaat van: Figge op 13 mei 2014 - 17:52:38
Zou zomaar kunnen. Ik verwacht dat RBR in Monaco dicht op Mercedes zal zitten. Heel ver gezocht kunnen ze daar misschien zelfs winnen.


Ik zou niet verbaast zijn als er een Red Bull op P1 staat [Ricciardo]. Die RB10 is zeer goed in de bochten en daar hebben ze zat van in Monaco.
De RB10 is vooral goed in snelle bochten en daar hebben ze er maar weinig van in Monaco. Dit in combinatie met de dominantie van Mercedes én het feit dat ze vorig jaar Monaco ook gewonnen hebben doet mij vermoeden dat Mercedes nog gewoon torenhoog favoriet is.

Maikel0230

Ik verwacht ook niet dat Red Bull in Monaco Mercedes de baas zal zijn, die Merc. is qua aerodynamica ook niet slecht denk ik.

Ferrari zou mischien wel eens gevaarlijk uit de bocht kunnen komen in Monaco, ze zouden het Red Bull knap lastig kunnen maken want ook die F14 T is geen slechte wagen, de PU daarentegen...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Zou wel mooi zijn als Ricciardo dan wint. Dan zal het mij echt een zorg zijn dat hij in een Red Bull zit, juichen zal ik.

0634

Ik verwacht een wat kleiner gat, maar kan me niet voorstellen dat Red Bull daar gaat winnen. Daarvoor is het gat met Merc toch wel iets te groot. Maar van mij mag Red Bull best eens verrassen.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 21:55:17
Zou wel mooi zijn als Ricciardo dan wint. Dan zal het mij echt een zorg zijn dat hij in een Red Bull zit, juichen zal ik.


Idem, ook al ben ik Hamilton-fan, die Ricciardo verrast mij 100% positief. Zolang HAM maar kampioen wordt... ;)

Jehoentelaar

Wie kampioen wordt zal mij een zorg zijn; mijn hoop op de mooiste WK-uitslag is al verkeken. ;)