Red Bull in 2014 / 2015

Gestart door Sabai, 01 maart 2014 - 13:12:55

« vorige - volgende »

Halen ze de finish in Melbourne?

ja
nee
ja met 1 auto minstens.

Wings

Dat ontken ik ook niet. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:08:07
Wel zuinig overigens, die Williams.
Dat kwam volgens mij in die graphics op TV ook naar voren gisteren. En de Red Bull verbruikte weer juist veel brandstof.

0634

Citaat van: Wings op 31 maart 2014 - 18:57:31
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:52:01
Sorry hoor, maar in Barcelona wordt er echt niks beslist. Red Bull zijn meesters in de doorontwikkeling en Merc heeft tot dusverre in tweede seizoenshelften zelden kunnen overtuigen.

Red Bull juist wel. Maar, heb wel vaker het idee gehad dat ze het seizoen vroeg lieten varen en.....Red Bull had wat hulp afgelopen seizoen.

Prima, maar zo ging het de afgelopen jaren wel. Om dan nu al conclusies te gaan trekken dat Merc dit wel even naar zich toe gaat trekken als Red Bull in Barcelona niet sneller is, dat gaat mij veel en veel te ver. Sorry, maar dat slaat gewoon nergens op.

Sabai


Enzo


Dimensie

Citaat van: Jehoentelaar op 31 maart 2014 - 19:28:42
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:08:07
Wel zuinig overigens, die Williams.
Dat kwam volgens mij in die graphics op TV ook naar voren gisteren. En de Red Bull verbruikte weer juist veel brandstof.

Dat is gebaseerd op de sensoren die volgens RB niet goed werken, dus of het verbruik dan klopt?
Ik lees hier en daar dat lotus en de RB teams de sensoren aanpassen en in andere berichten dat ze die door gill aan laten passen omdat ze andere connectoren gebruiken.
Lijkt me dat ze dat dan niet zelf mogen doen, of als ze dat wel willen dat ze die dan opnieuw aanbieden voor calibratie.
Waarom doet de fia het niet net als bij de ecu's dat ze die zelf verdelen aan de teams?
Als ze echt niet goed werken is wat horner zei over gewoon 100 sensors kopen en de beste gebruiken wel lekker lucratief voor Gill sensors  :D

Tuesday

Citaat van: Dimensie op 31 maart 2014 - 22:35:28
Citaat van: Jehoentelaar op 31 maart 2014 - 19:28:42
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2014 - 18:08:07
Wel zuinig overigens, die Williams.
Dat kwam volgens mij in die graphics op TV ook naar voren gisteren. En de Red Bull verbruikte weer juist veel brandstof.

Dat is gebaseerd op de sensoren die volgens RB niet goed werken, dus of het verbruik dan klopt?
Ik lees hier en daar dat lotus en de RB teams de sensoren aanpassen en in andere berichten dat ze die door gill aan laten passen omdat ze andere connectoren gebruiken.
Lijkt me dat ze dat dan niet zelf mogen doen, of als ze dat wel willen dat ze die dan opnieuw aanbieden voor calibratie.
Waarom doet de fia het niet net als bij de ecu's dat ze die zelf verdelen aan de teams?
Als ze echt niet goed werken is wat horner zei over gewoon 100 sensors kopen en de beste gebruiken wel lekker lucratief voor Gill sensors  :D
ik 'vetrouw' die graphic in beeld ook niet helemaal eerlijk gezegd. Aan het einde van de race zou dat dan toch allemaal een beetje gelijk moeten trekken of komen er ook gewoon coureurs met 96 of 97% over de finishlijn?? Nemen die dan een paar kilo minder mee, of houden ze op het eind over??

Perton

Kan natuurlijk zijn dat ze wat zuiniger zijn en op een gegeven moment gewoon in cruise-mode zaten, omdat er toch niet meer zoveel eer viel te behalen. Wat dat betreft is het natuurlijk een beetje raar dat Williams het zuinigst was, want die waren nog mooi in gevecht op het eind. Ik denk dat het alsnog wel een redelijke indicatie geeft wat we op tv zien (lijkt me ook raar als de FIA niet kloppende informatie zou weergeven, maar goed), al blijf ik dan Williams verrassend zuinig gepresteerd hebben. Maar goed, wie zal het zeggen, de teams zullen in ieder geval niet bevestigen of deze info klopt.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 31 maart 2014 - 23:23:23
ik 'vetrouw' die graphic in beeld ook niet helemaal eerlijk gezegd. Aan het einde van de race zou dat dan toch allemaal een beetje gelijk moeten trekken of komen er ook gewoon coureurs met 96 of 97% over de finishlijn?? Nemen die dan een paar kilo minder mee, of houden ze op het eind over??
Als je minder verbruikt houd je meer over. Klinkt voor mijn gevoel logisch, maar wellicht denk ik er te simpel over na.

Wat wel zo is, is dat de omstandigheden per auto in de race hier en daar verschillen; het scheelt nogal of je een race lang achter een voorganger zit te harken, of dat je vrij baan hebt, om twee uitersten te noemen.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 01 april 2014 - 01:04:20
Citaat van: Tuesday op 31 maart 2014 - 23:23:23
ik 'vetrouw' die graphic in beeld ook niet helemaal eerlijk gezegd. Aan het einde van de race zou dat dan toch allemaal een beetje gelijk moeten trekken of komen er ook gewoon coureurs met 96 of 97% over de finishlijn?? Nemen die dan een paar kilo minder mee, of houden ze op het eind over??
Als je minder verbruikt houd je meer over. Klinkt voor mijn gevoel logisch, maar wellicht denk ik er te simpel over na.

Wat wel zo is, is dat de omstandigheden per auto in de race hier en daar verschillen; het scheelt nogal of je een race lang achter een voorganger zit te harken, of dat je vrij baan hebt, om twee uitersten te noemen.
tenzij het vantevoren gepland is en je minder meeneemt ;) dat is dus wat ik mij (oa) afvraag. Als je 3% minder meeneemt scheelt dat 3 kilo. 10 kilo schijnt gelijk te staan aan 3 tienden (zeggen ze vaak), dan zou 3 kilo minder je zo'n beetje een tiende per ronde kunnen opleveren.

Jehoentelaar

Daar zit wat in, inderdaad. Dat valt uit die percentages alleen niet af te leiden. Zou wel interessant zijn om meer details wat brandstofverbruik (en dus ook hoeveel ze meenemen) betreft te zien.

Perton

Verschillende journalisten melden op Twitter dat Red Bull het beroep heeft ingetrokken.

Tuesday

dat zou ook met de datum vandaag te maken kunnen hebben ;)

Perton

Het is ook niet waar, het was mijn eigen grap. Ik heb niks op Twitter gespot :P

Schijnbaar gaat er dus wel op internet het verhaal dat REd Bull Cosworth F1 heeft overgenomen en vanaf juni met nieuwe motoren gaat rijden. Ik vraag me of mensen daar nog intrappen.

Tuesday

ah ok, dat kan natuurlijk ook. Misschien moeten de laatste drie reactie's maar verwijderd worden dan, kijken of er nog iemand intrapt.