Wie word er dit jaar kampioen?

Gestart door Sabai, 20 februari 2014 - 21:59:35

« vorige - volgende »

Wie word er kampioen dit jaar?

Vettel
Kimi
Alonso
Button
Hamilton
Rosberg
Ricciardo
Grosjean
Iemand anders namelijk .....

Arthur

Sandbagging? Neem maar aan dat Vettel zeker mee doet voor de hoofdprijs. Wellicht niet zo dominant als vorig jaar maar daar zit ik ook niet op te wachten. Spanning tot en met de laatste race tussen 5 [of meer] coureurs. Dat wil ik zien!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

En dat Vettel dan door die stomme dubbele punten regel zijn 5e titel pakt  :D ;D

Arthur

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 22:18:24
En dat Vettel dan door die stomme dubbele punten regel zijn 5e titel pakt  :D ;D

Brengt mij op een idee, laat die dubbele punten gelden voor de een na laatste race en dan heb je de laatste race op basis van gelijke punten...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 17:06:14
Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 16:55:32
Ik ben er ook niet zeker van maar denk dat we ons allemaal wel eens kunnen vergist hebben in het potentieel van de Red Bull dit seizoen.
niet allemaal, er waren ook mensen die er wel in geloofden, ook hier.

Oké. Dat lees ik niet terug in de poll [that's what I mean].

0634

Klopt. Ik heb bv op Hamilton gestemd, maar ik heb het idee inmiddels dat Vettel wel eens kampioen kan worden. Zit er nu al niet veel achter en RBR ontwikkeld zich door het jaar heen altijd prima. Maar hé, het is een shot in the dark he, geen idee allemaal.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 22:18:24
En dat Vettel dan door die stomme dubbele punten regel zijn 5e titel pakt  :D ;D
Hm. Nummers 2 en 3 pakken ook dubbele punten,  hoor. :p

0634

Precies Franky. Ik vind het ook een domme regel maar we moeten nou niet doen alsof het het hele WK tot een toevalstreffer maakt.

Jozef

Idd het effect is net zo groot als wanneer er 20 races zouden zijn ipv 19.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 maart 2014 - 10:20:42
Idd het effect is net zo groot als wanneer er 20 races zouden zijn ipv 19.
da's niet natuurlijk niet helemaal waar, maar die discussie is al uitgebreid gevoerd. Stel dat er vandaag dubbele punten waren en de rest van het seizoen gewoon de normale puntentelling, dan hadden Vettel en Hamilton al 50 punten achter gestaan. Da's een heel eind. Als Lewis dan 7x op rij wint met Rosberg direct daarachter, staat Rosberg nog steeds bovenaan.

0634

Als als.... Dan zijn er daarna nog 11 races te gaan. De regels zijn voor iedereen gelijk, voor iedereen is er 50 punten te halen in race 19. Het is een gekke regel, maar zoveel invloed heeft het ook weer niet. Ook nu zal de beste zegevieren.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:24:58
Als als.... Dan zijn er daarna nog 11 races te gaan. De regels zijn voor iedereen gelijk, voor iedereen is er 50 punten te halen in race 19. Het is een gekke regel, maar zoveel invloed heeft het ook weer niet. Ook nu zal de beste zegevieren.
het kan wel veel invloed hebben, als je die race pech hebt, wordt je marge al een heel stuk kleiner, zoals je bij dat voorbeeld van Hamilton ziet. Dan kun je je weinig meer veroorloven. Als je in die race een lullige DSQ krijgt, dan komt ie ook dubbel zo hard aan. Valt gewoon niet te ontkennen. Ik vind dit erg gevaarlijk in een mechanische sport en t is totaal overbodig. Niemand wil het ook. Het zal idd wel meevallen, maar in potentie is dit een zeer onrechtvaardige regel.

0634

Mwah, het zal allemaal wel loslopen. Ik bedoel, hoe vaak is de titelstrijd nou beslist door een DQ?Zelden of nooit. En de kans erop is nu niet ineens groter of zo. Maar verder heb je gelijk, er zijn scenario's te bedenken, maar toch is het voor iedereen gelijk.  Verder is het natuurlijk een stomme en overbodige regel.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2014 - 11:42:02
Mwah, het zal allemaal wel loslopen. Ik bedoel, hoe vaak is de titelstrijd nou beslist door een DQ?Zelden of nooit. En de kans erop is nu niet ineens groter of zo. Maar verder heb je gelijk, er zijn scenario's te bedenken, maar toch is het voor iedereen gelijk.  Verder is het natuurlijk een stomme en overbodige regel.
het is idd gelijk voor iedereen, maar ook weer niet. Best kans dat er iemand pech zal krijgen in de laatse race en die wordt dan dubbel bestraft (mits ie in de punten zit natuurlijk). Hoe dan ook, deze regel is bedacht om het WK langer spannend te houden, dus dan moet je er ook vanuit dat ie beslissend kan zijn in t kampioenschap. Als ie niet beslissend is, dan heeft de regel geen effect, is ie wel beslissend is het gewoon oneerlijk.

Jozef

Jongens, misschien moeten we die discussie niet opnieuw voeren. ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 maart 2014 - 11:56:41
Jongens, misschien moeten we die discussie niet opnieuw voeren. ;)
nou ja, als jij roept dat 20 races hetzelfde effect hebben als 19 met de laatste als dubbele punten dan vraag je er zelf om natuurlijk ;)