Testweek 2: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 13 februari 2014 - 19:30:34

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Franky R. op 24 februari 2014 - 20:36:20
Citaat van: NielsD op 24 februari 2014 - 20:29:58
Maar waarom rijdt Renault met geknepen motoren? Helemaal in dit stadium, met de nieuwe motoren, lijkt het me dat je de motor optimaal wil gebruiken om ook de data op hoge snelheid te kunnen bekijken. Daarnaast lijkt het me dat de motoren op hogere topsnelheden nog warmer worden en Red Bull had toch last van gesmolten onderdelen in Jerez? Of heb ik dat bij het verkeerde eind?


Tja, je stelt logische vragen...Met langzaam rijden lost je niet veel op idd. Maar we hebben nog een testsessie te gaan. Straks knalt Vettel als vanouds de snelste tijden op het bord. Ik wacht gewoon rustig af.

Ja, dat is waar. Maar ik snap het gewoon niet, de testdagen zijn al minimaal en als je dan niet alle dagen voluit gaat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Ferrari heeft al aangegeven dat het repareren van die dingen veel langer duurt dan vroeger (duh, ze zijn weer captain obvious aan het spelen daar). Misschien dat ze bang zijn dat die dingen dat gewoon nog niet aankunnen en direct al smorend tot stilstand komen? (Gokje!)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: NielsD op 24 februari 2014 - 21:00:49
Citaat van: Franky R. op 24 februari 2014 - 20:36:20
Citaat van: NielsD op 24 februari 2014 - 20:29:58
Maar waarom rijdt Renault met geknepen motoren? Helemaal in dit stadium, met de nieuwe motoren, lijkt het me dat je de motor optimaal wil gebruiken om ook de data op hoge snelheid te kunnen bekijken. Daarnaast lijkt het me dat de motoren op hogere topsnelheden nog warmer worden en Red Bull had toch last van gesmolten onderdelen in Jerez? Of heb ik dat bij het verkeerde eind?


Tja, je stelt logische vragen...Met langzaam rijden lost je niet veel op idd. Maar we hebben nog een testsessie te gaan. Straks knalt Vettel als vanouds de snelste tijden op het bord. Ik wacht gewoon rustig af.

Ja, dat is waar. Maar ik snap het gewoon niet, de testdagen zijn al minimaal en als je dan niet alle dagen voluit gaat.
Ik denk dat als ze voluit gaan dat het spul dan ZEKER stuk gaat. Dan kun je helemaal niks testen.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 25 februari 2014 - 08:42:51
Citaat van: NielsD op 24 februari 2014 - 21:00:49
Citaat van: Franky R. op 24 februari 2014 - 20:36:20
Citaat van: NielsD op 24 februari 2014 - 20:29:58
Maar waarom rijdt Renault met geknepen motoren? Helemaal in dit stadium, met de nieuwe motoren, lijkt het me dat je de motor optimaal wil gebruiken om ook de data op hoge snelheid te kunnen bekijken. Daarnaast lijkt het me dat de motoren op hogere topsnelheden nog warmer worden en Red Bull had toch last van gesmolten onderdelen in Jerez? Of heb ik dat bij het verkeerde eind?


Tja, je stelt logische vragen...Met langzaam rijden lost je niet veel op idd. Maar we hebben nog een testsessie te gaan. Straks knalt Vettel als vanouds de snelste tijden op het bord. Ik wacht gewoon rustig af.

Ja, dat is waar. Maar ik snap het gewoon niet, de testdagen zijn al minimaal en als je dan niet alle dagen voluit gaat.
Ik denk dat als ze voluit gaan dat het spul dan ZEKER stuk gaat. Dan kun je helemaal niks testen.

Als dit waar is, dan staan alle teams met Renault-motoren er nog slechter voor dan dat ik dacht. Hoe kunnen ze ooit de Mercedessen en Ferrari's gaan bijhouden in de races? 30 kilometer per uur verschil op een recht stuk is zo bizar veel.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

In de races zullen ze ongetwijfeld wel op vol vermogen gaan rijden, dan moeten ze wel. Maar nu er slechts getest wordt kan ik me goed voorstellen dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen en het iets rustiger aan doen.

Perton

Ik weet niet meer waar ik het had gelezen, maar het werd als reƫel scenario gezien dat dat voor Australiƫ in ieder geval niet zal gelden en ze daar gewoon zonder goed werkend ERS zullen rijden. Pin me er niet meer op vast hoor, want ik weet de bron niet exact meer.

NielsD

Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 10:05:29
In de races zullen ze ongetwijfeld wel op vol vermogen gaan rijden, dan moeten ze wel. Maar nu er slechts getest wordt kan ik me goed voorstellen dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen en het iets rustiger aan doen.

Maar zolang ze niet weten of de systemen het gaan houden met vol vermogen (omdat ze dat niet testen), kan het dus zo zijn dat alle Renault aangedreven auto's met een kapotte motor stilstaan na een aantal ronden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Dimensie

Citaat van: NielsD op 24 februari 2014 - 21:00:49
Citaat van: Franky R. op 24 februari 2014 - 20:36:20
Citaat van: NielsD op 24 februari 2014 - 20:29:58
Maar waarom rijdt Renault met geknepen motoren? Helemaal in dit stadium, met de nieuwe motoren, lijkt het me dat je de motor optimaal wil gebruiken om ook de data op hoge snelheid te kunnen bekijken. Daarnaast lijkt het me dat de motoren op hogere topsnelheden nog warmer worden en Red Bull had toch last van gesmolten onderdelen in Jerez? Of heb ik dat bij het verkeerde eind?


Tja, je stelt logische vragen...Met langzaam rijden lost je niet veel op idd. Maar we hebben nog een testsessie te gaan. Straks knalt Vettel als vanouds de snelste tijden op het bord. Ik wacht gewoon rustig af.

Ja, dat is waar. Maar ik snap het gewoon niet, de testdagen zijn al minimaal en als je dan niet alle dagen voluit gaat.

Dat was precies mijn vraag in het andere draadje over de motoren.
Alleen een beetje weg gedrukt door d banden problemen.

Citaat van: Dimensie op 23 februari 2014 - 20:23:14
Hoe zou een motorcontract er uit zien?
Als de team zelf met een enginemap of een fout met montage etc een motor stuk maken zouden ze die dan ook moeten betalen?
Het gerucht ging dat Renault de teams limieten heeft opgelegd maar sommige dingen kan je nu eenmaal alleen volgas testen.
Ik kan me voorstellen dat teams toch aan gearratios etc willen werken komende week, en denken we zien wel waar het schip strand.

Ik kan alleen bedenken dat ze te weinig motoren hebben om risico's te nemen.

janke

Rob Smedley zal vanaf Bahrain toegevoegd worden bij het Williams Team. Hij zal ingezet worden als " Head of Vehicle Performance", een functie die er bij Williams nog niet was. Smedley gaat zich op het circuit en in de fabriek bemoeien met R&D, engineers en de coureurs.

Bron: Williams F1 side.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 12:16:36
Rob Smedley zal vanaf Bahrain toegevoegd worden bij het Williams Team. Hij zal ingezet worden als " Head of Vehicle Performance", een functie die er bij Williams nog niet was. Smedley gaat zich op het circuit en in de fabriek bemoeien met R&D, engineers en de coureurs.

Bron: Williams F1 side.


Ik ga kijken, dank Janke!


Bob

Weet iemand of de baan het zelfde is als de race in 2013? Iedereen was nogal bang voor te langzame auto's maar op testweek 2 kwam Rosberg op 1:33.283 ten opzichte van 1:32.330 (Kwalificatie 2013 ook Rosberg)  dus nog geen seconde van de snelste tijd van vorig jaar.

Franky R.

Citaat van: Bob op 25 februari 2014 - 13:35:48
Weet iemand of de baan het zelfde is als de race in 2013? Iedereen was nogal bang voor te langzame auto's maar op testweek 2 kwam Rosberg op 1:33.283 ten opzichte van 1:32.330 (Kwalificatie 2013 ook Rosberg)  dus nog geen seconde van de snelste tijd van vorig jaar.


Tot zo ver ik het weet, geen wijzigingen aan het circuit van Bahrein ten opzichte van 2013...

Bob

Met nog een testweek te gaan zullen de verschillen in rondetijden dan wel meevallen. Alleen de snelheid in de bochten minder en op het rechte stuk hoger.


Perton

Het zeg natuurlijk helemaal niets, maar dit is Gary Anderson zijn analyse van hoe de teams er momenteel voorstaan, rekening houdend met welk team met welke banden reed en zulks:

    Team-Engine           Deficit
1. Mercedes
2. McLaren-Mercedes      +1.795%
3. Force India-Mercedes  +3.390%
4. Ferrari               +3.466%
5. Williams-Mercedes     +4.055%
6. Sauber-Ferrari        +4.606%
7. Lotus-Renault         +5.815%
8. Toro Rosso-Renault    +6.101%
9. Red Bull-Renault      +6.597%
Qualifying time cut off. +7.000%
10. Caterham-Renault      +7.045%
11. Marussia-Ferrari      +9.892%


Uiteraard is dat een momentopname en houdt het geen rekening met ontwikkelingen die deze week nog plaatsvinden, of tussen nu en Melbourne, dus het is volledig zinloos om conclusies te verbinden aan dit lijstje. Maar deze opmerking van Anderson vind ik op zich wel interessant:

Fuel load makes a big difference to lap time, roughly 0.33 seconds per 10kg. But with the cars limited to a maximum of 100kg, between a low-fuel run of 10kg and a race-start fuel load of 100kg there should only be a maximum difference of three seconds - or, based on Mercedes' fastest time, 3.216 per cent.