Testweek 2: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 13 februari 2014 - 19:30:34

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 10:26:03
Het seizoen zal wel slecht beginnen voor RBR waarna ze zich zullen herpakken en Vettel door de dubbele punten regel zijn vijfde titel pakt  ;D

of ze gaan eisen van de fia, dat men de motorenregels veranderen, zodat ze terug een voordeel halen tegenover de rest. De fia zal daarin weer lopen :D

Perton

Deed Renault bij de vorige engine freeze ook al, en dat mag ook, mits het is om de betrouwbaarheid of veiligheid te verbeteren. Dat die betrouwbaardere onderdelen vervolgens ook voor wat prestatiewinst zorgden, was mooi meegenomen...

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 22 februari 2014 - 09:59:25Dus de auto's zijn alweer sneller ondanks de toename in gewicht en aerodynamische beperkingen.

Nee, want de pole van vorig jaar is gereden op mediums in minder goede omstandigheden. In de kwalificatie in Bahrein gaan ze geen 33'ers rijden verwacht ik. Maar aangezien de verwachting eerst was dat ze 5-10 seconden langzamer zouden zijn dan vorig jaar, is dat nog steeds geen drama. :)

Jozef

Wat de 107%-regel betreft, vraag ik me af wat de Mercedes-teams gaan doen.

Als écht blijkt dat Renault totaal niet mee kan in Q1, dan kunnen bijna alle Mercedes- en Ferrari-teams gewoon cruisen door Q1 en nog steeds de Renault-teams naar P18-24 verwijzen. Maar als ik de teambaas van Mercedes zou zijn, zou ik misschien toch eens zeggen tegen Lewis dat hij eens goed mag gaan knallen. Juist met als doel om andere teams buiten de 107% te krijgen.

Want de regel is wel duidelijk: als je langzamer bent dan 107% dan is dat gevaarlijk en daarom mag je niet starten. Dat het aan de motor ligt, is absoluut geen excuus.

Maar goed, dit is wel erg op de feiten vooruitlopen. Het komt vast niet zo ver.

Wings

Laten we hopen voor de minder bedeelde teams van niet. Zou toch zuur zijn als hun structureel buiten de boot gaan vallen. Maar ik voel de bui al hangen.

robbert

Citaat van: Wings op 23 februari 2014 - 18:08:25
Laten we hopen voor de minder bedeelde teams van niet. Zou toch zuur zijn als hun structureel buiten de boot gaan vallen. Maar ik voel de bui al hangen.

mss word dit het volgende waar er kritiek zal op komen. De 107%regel ;)

janke

Die 107% regel mag wat mij betreft geschrapt worden (wat ik al zei). Dat het gevaar op zou brengen voor andere auto's omdat ze langzamer zijn vind ik quatsch. Ze staan bij de start achteraan, dus vallen niemand lastig. En in de race zijn het geen Dafjes, dat inhalen van die langzamere auto's lijkt mee geen probleem. Voor mij weg ermee. En wat DRS betreft idem dito. Laten we maar gaan race zoals racen imho hoort te zijn. Stuurmanskunst en een perfecte auto, daar gaat het om. Niet even een flapje openen om er een voorbij te komen. Maar gezien de verschillen van topsnelheid met de Renault motoren tov de anderen zullen wat teams met een Renault engine wel gaan klagen. ;D
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 18:31:34
Die 107% regel mag wat mij betreft geschrapt worden (wat ik al zei). Dat het gevaar op zou brengen voor andere auto's omdat ze langzamer zijn vind ik quatsch. Ze staan bij de start achteraan, dus vallen niemand lastig. En in de race zijn het geen Dafjes, dat inhalen van die langzamere auto's lijkt mee geen probleem. Voor mij weg ermee. En wat DRS betreft idem dito. Laten we maar gaan race zoals racen imho hoort te zijn. Stuurmanskunst en een perfecte auto, daar gaat het om. Niet even een flapje openen om er een voorbij te komen. Maar gezien de verschillen van topsnelheid met de Renault motoren tov de anderen zullen wat teams met een Renault engine wel gaan klagen. ;D


101% mee eens...


En Renault zal idd. vast weer gaan huilen, terwijl ze toch zelf de plank misgeslagen hebben.

robbert

Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 18:35:37
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 18:31:34
Die 107% regel mag wat mij betreft geschrapt worden (wat ik al zei). Dat het gevaar op zou brengen voor andere auto's omdat ze langzamer zijn vind ik quatsch. Ze staan bij de start achteraan, dus vallen niemand lastig. En in de race zijn het geen Dafjes, dat inhalen van die langzamere auto's lijkt mee geen probleem. Voor mij weg ermee. En wat DRS betreft idem dito. Laten we maar gaan race zoals racen imho hoort te zijn. Stuurmanskunst en een perfecte auto, daar gaat het om. Niet even een flapje openen om er een voorbij te komen. Maar gezien de verschillen van topsnelheid met de Renault motoren tov de anderen zullen wat teams met een Renault engine wel gaan klagen. ;D


101% mee eens...


En Renault zal idd. vast weer gaan huilen, terwijl ze toch zelf de plank misgeslagen hebben.

ja inderdaad, net zoals redbull vorig jaar de plank heeft misslagen met hun banden. Daarom vrees ik dat er weer eisen naar het adres van de fia gestuurd zullen worden om die regels ook te veranderen naar hun voordeel

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 10:26:03
Het seizoen zal wel slecht beginnen voor RBR waarna ze zich zullen herpakken en Vettel door de dubbele punten regel zijn vijfde titel pakt  ;D
Denk dat er hier dan weinig van de woonkamer overblijft.

Jozef

Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 18:31:34
Die 107% regel mag wat mij betreft geschrapt worden (wat ik al zei). Dat het gevaar op zou brengen voor andere auto's omdat ze langzamer zijn vind ik quatsch. Ze staan bij de start achteraan, dus vallen niemand lastig. En in de race zijn het geen Dafjes, dat inhalen van die langzamere auto's lijkt mee geen probleem.


robbert

Citaat van: Jozef op 24 februari 2014 - 01:26:52
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 18:31:34
Die 107% regel mag wat mij betreft geschrapt worden (wat ik al zei). Dat het gevaar op zou brengen voor andere auto's omdat ze langzamer zijn vind ik quatsch. Ze staan bij de start achteraan, dus vallen niemand lastig. En in de race zijn het geen Dafjes, dat inhalen van die langzamere auto's lijkt mee geen probleem.



ja ok, dan moeten ze alle achterhoedeteams het deelnemen verbieden. Het kan ook vooraan gebeuren é

Matthijs

Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 18:31:34
Die 107% regel mag wat mij betreft geschrapt worden (wat ik al zei). Dat het gevaar op zou brengen voor andere auto's omdat ze langzamer zijn vind ik quatsch. Ze staan bij de start achteraan, dus vallen niemand lastig. En in de race zijn het geen Dafjes, dat inhalen van die langzamere auto's lijkt mee geen probleem. Voor mij weg ermee. En wat DRS betreft idem dito. Laten we maar gaan race zoals racen imho hoort te zijn. Stuurmanskunst en een perfecte auto, daar gaat het om. Niet even een flapje openen om er een voorbij te komen. Maar gezien de verschillen van topsnelheid met de Renault motoren tov de anderen zullen wat teams met een Renault engine wel gaan klagen. ;D

De 107%-regel is in de jaren '90 geïntroduceerd omdat ze toen last hadden van teams als Life en Andrea Moda en rijders als Ricardo Rosset en Jean-Deniz Délétraz. Die waren een 'gevaar' voor zichzelf en de concurrentie.

Nu zijn er alleen maar professionele teams en alle rijders zijn in ieder geval F1-waardig. Als die buiten de 107% vallen is dat door omstandigheden. Tenzij er sprake is van een structureel onoverkoombaar snelheidsverschil moet je de 107%-regel gewoon schrappen.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 24 februari 2014 - 10:41:45
De 107%-regel is in de jaren '90 geïntroduceerd omdat ze toen last hadden van teams als Life en Andrea Moda en rijders als Ricardo Rosset en Jean-Deniz Délétraz. Die waren een 'gevaar' voor zichzelf en de concurrentie.

Nu zijn er alleen maar professionele teams en alle rijders zijn in ieder geval F1-waardig. Als die buiten de 107% vallen is dat door omstandigheden. Tenzij er sprake is van een structureel onoverkoombaar snelheidsverschil moet je de 107%-regel gewoon schrappen.


Oh ja? Alle? ???

Over Gutierez zijn de meningen verdeeld, terwijl over Maldonado de algehele opinie juist het tegendeel bewijst.
Max Chilton doet ook weer mee en dan zijn er nog de rookys die zich eerst moeten bewijzen voordat je daar 'n oordeel over kunt vellen.
Van Magnussen verwacht ik wel dat die F1 waardig is, maar over Kvyat heb ik toch zo m'n twijfels.
Die twijfels heb ik dan weer niet over Ericsson, die zal me verbazen als hij F1 waardig blijkt.


En wat die 107% betreft, die regel wordt al met de losse pols gehanteerd. Zolang 'n rijder aan kan tonen in de VT's wel de juiste snelheid te hebben, dan mag deze alsnog deelnemen. Maar zoals het er nu naar uitziet hebben de Renault teams straks last van 'n structureel snelheidsveerschil en dan zouden ze gewoon geweerd moeten worden, iets wat ik overigens niet zie gebeuren. Daarvoor zijn de Renault teams net ff te groot, die laten ze echt wel racen.

robbert

Citaat van: Kootje op 24 februari 2014 - 10:52:47
Citaat van: Matthijs op 24 februari 2014 - 10:41:45
De 107%-regel is in de jaren '90 geïntroduceerd omdat ze toen last hadden van teams als Life en Andrea Moda en rijders als Ricardo Rosset en Jean-Deniz Délétraz. Die waren een 'gevaar' voor zichzelf en de concurrentie.

Nu zijn er alleen maar professionele teams en alle rijders zijn in ieder geval F1-waardig. Als die buiten de 107% vallen is dat door omstandigheden. Tenzij er sprake is van een structureel onoverkoombaar snelheidsverschil moet je de 107%-regel gewoon schrappen.


Oh ja? Alle? ???

Over Gutierez zijn de meningen verdeeld, terwijl over Maldonado de algehele opinie juist het tegendeel bewijst.
Max Chilton doet ook weer mee en dan zijn er nog de rookys die zich eerst moeten bewijzen voordat je daar 'n oordeel over kunt vellen.
Van Magnussen verwacht ik wel dat die F1 waardig is, maar over Kvyat heb ik toch zo m'n twijfels.
Die twijfels heb ik dan weer niet over Ericsson, die zal me verbazen als hij F1 waardig blijkt.


En wat die 107% betreft, die regel wordt al met de losse pols gehanteerd. Zolang 'n rijder aan kan tonen in de VT's wel de juiste snelheid te hebben, dan mag deze alsnog deelnemen. Maar zoals het er nu naar uitziet hebben de Renault teams straks last van 'n structureel snelheidsveerschil en dan zouden ze gewoon geweerd moeten worden, iets wat ik overigens niet zie gebeuren. Daarvoor zijn de Renault teams net ff te groot, die laten ze echt wel racen.

Ja dat denk ik ook. En dat zou goed zijn. Maar aan de andere kant, is dat niet eerlijk tegenover de achterhoedeteams