Testweek 2: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 13 februari 2014 - 19:30:34

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: robbert op 20 februari 2014 - 22:07:44
Citaat van: jende op 20 februari 2014 - 16:19:05
Unofficial Thursday test times from Bahrain
1. Kevin Magnussen, McLaren, 1m34.910s, 46 laps
2. Nico Hulkenberg, Force India, 1m36.445s, 59 laps
3. Fernando Alonso, Ferrari, 1m36.516s, 97 laps
4. Nico Rosberg, Mercedes, 1m36.965s, 85 laps
5. Valtteri Bottas, Williams, 1m37.328s, 116 laps
6. Kamui Kobayashi, Caterham, 1m39.855s, 66 laps
7. Sebastian Vettel, Red Bull, 1m40.340s, 59 laps
8. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, 1m40.609s, 58 laps
9. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m40.717s, 55 laps
10. Romain Grosjean, Lotus, 1m41.670s, 18 laps
11. Max Chilton, Marussia, 1m42.511s, 17 laps


Volgens mij word Mclaren wel gevaarlijk dit is niet de eerste keer dat ze dik een seconde sneller zijn dan de rest.

ja ze waren in jerez de snelste en nu terug. Kan geen toeval zijn. Mclaren doet zeker en vast mee om de titel, daar is geen twijfel over

Niet? Een seizoen duurt langer dan wintertests hoor. McLaren oogt goed, maar of ze 'zonder twijfel' mee doen voor de titel zullen we moeten afwachten. Even supersofts onderbinden terwijl de rest dat niet doet kan vertekenen.

Jozef

Het verschil met Alonso is 1.6 seconde, dat komt nooit alleen door het verschil tussen supersoft en soft.

Echter, het feit dat Alonso het snelst was in de middensector maar dus in die andere twee sectoren meer dan 1.6s verloor, geeft aan dat hij (om wat voor reden dan ook) niet dat hele rondje voluit is gegaan. Waaruit we kunnen concluderen dat deze tijden nog steeds niets zeggen.

Op andere fora is er dan ook sprake van dat McLaren op zoek is naar een hoofdsponsor. ;D

0634

Zo bedoel ik het ook, als je even boven aan de tijden wil staan, dan is dat goed te doen.

McLaren ziet er goed uit, Mercedes-motoren sowieso, maar we kunnen onmogelijk stellen dat Mclaren 'zeker weten' om de titel mee zal doen. Veel te vroeg om te zeggen.

En dat van dat sponsor gebeuren, is zo onlogisch niet.

Maikel0230

Het was duidelijk een glory run van McLaren, weinig brandstof, zachtste band enz.

Toch hebben we er wat uit geleerd denk ik, dat de F1 lang nog zo langzaam niet zal zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Niet te vroeg juichen, vorig jaar in Barcelona gingen ze tijdens het testen sneller dan in de kwalificatie.

De huidige tijden in Bahrein vergelijken met de poletijd van vorig jaar is lastig, omdat ze toen op mediums reden (scheelt al zeker 1,5 seconde met de supersofts) en natuurlijk omdat de omstandigheden anders waren (ik hoorde dat de omstandigheden nu beter zijn dan in het GP-weekend van vorig jaar).

Maikel0230

Dat valt niet meer te vergelijken denk ik omdat Pirelli nu andere banden heeft tegenover vorig jaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ja maar die andere banden zijn juist één van de redenen waarom we bang waren dat de F1 trager zou worden. Dus dat effect mogen we niet proberen weg te rekenen om de tijden te vergelijken.

Dus als we in Bahrein weer op de mediums gaan rijden in de kwalificatie, komt er gemakkelijk anderhalve seconde bij t.o.v. de tijd van Magnussen op supersofts. En het is die theoretische tijd die je moet vergelijken met de poletijd.

rafael25

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34.263
2. Jenson Button McLaren 1:34.976
3. Felipe Massa Williams 1:37.066
4. Esteban Gutierrez Sauber 1:37.180
5. Sergio Perez Force India 1:37.367
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:37.467
7. Daniil Kvyat Toro Rosso 1:38.974
8. Pastor Maldonado Lotus 1:39.642
9. Daniel Ricciardo Red Bull 1:40.781
10. Marcus Ericsson Caterham 1:42.130
11. Max Chilton Marussia 1:46.672

Jozef

Hamiltons 1:34.2 is op softs gereden, zeer indrukwekkende tijd. Mercedes (het team dus) lijkt nu nóg sterker in de wintertests. Duidelijk het te kloppen team momenteel.

Button reed 103 rondjes vandaag, waarvan 55 (= net geen volledige race) binnen 2 uur. Zeer productief en het zal wel een serieuze race-simulatie geweest zijn.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Jozef op 21 februari 2014 - 15:45:18
Hamiltons 1:34.2 is op softs gereden, zeer indrukwekkende tijd. Mercedes (het team dus) lijkt nu nóg sterker in de wintertests. Duidelijk het te kloppen team momenteel.

Button reed 103 rondjes vandaag, waarvan 55 (= net geen volledige race) binnen 2 uur. Zeer productief en het zal wel een serieuze race-simulatie geweest zijn.

Yup, die twee teams lijken momenteel het sterkst inderdaad.

0634

Ik las dat stuk van Button op Autosport.com. Zijn toch best leuk bezig in Woking. Ontzettend veel ronden gereden, nog niet supersnel, maar wel betrouwbaar. Hij maakt zich wel wat 'zorgen' om brandstofverbruik, denkt dat dat heel erg belangrijk gaat worden en dat daar nu met testen nog niet erg veel over te zeggen is omdat ze toch niet voluit rijden. Ben benieuwd of we teams gaan zien die pruttelend tot een einde komen in de laatste paar rondjes.

Dimensie

Zou die zorg komen omdat hij vandaag een racesimulatie gedaan heeft...?

Tuesday

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 23:15:23
Zou die zorg komen omdat hij vandaag een racesimulatie gedaan heeft...?
Bij Mercedes denk je aan betrouwbaarheid, bij Renault meer aan zuinigheid. Dan zou het op zich niet zo raar zijn als Renault problemen heeft met de betrouwbaarheid en Mercedes met de zuinigheid. Uiteindelijk zullen die verschillen niet groot zijn, maar in de beginfase kan dat best die kant op gaan ...  Veel mensen staren zich blind op het aantal ronden, maar dr komen zometeen nog veel meer dingen bij kijken. De eerste slag is zonder meer voor Mercedes (al doet Ferrari ook prima mee), maar ik zou Renault nog zeker niet afschrijven. Zoals Horner gisteren al zei; om de limiet te vinden moet je er soms ook overheen gaan.

janke

 Ik heb trouwens niet zoveel met de betrouwbaarheid anno 2014. Niemand weet wat ze zo dadelijk presteren. Ik zie het wel.
Some things are too important to be left in the past.