Het meest legendarische rijdersduo ooit

Gestart door 0634, 09 februari 2014 - 22:09:31

« vorige - volgende »

Wat is het meest legendarische rijdersduo in de geschiedenis?

JM Fangio - Stirling Moss
1 (5.3%)
Alberto Ascari - Guiseppe Farina
0 (0%)
Mike Hawthorn - Alberto Ascari
0 (0%)
Jack Brabham - Bruce McLaren
0 (0%)
Graham Hill - Jackie Stewart
0 (0%)
Graham Hill - Jim Clark
0 (0%)
Jody Scheckter - Gilles Villeneuve
0 (0%)
Gilles Villeneuve - Didier Pironi
0 (0%)
Niki Lauda - Alain Prost
0 (0%)
Nelson Piquet - Nigel Mansell
1 (5.3%)
Alain Prost - Ayrton Senna
15 (78.9%)
Nelson Piquet - Michael Schumacher
0 (0%)
Damon Hill - Jacques Villeneuve
0 (0%)
Fernando Alonso - Lewis Hamilton
0 (0%)
Lewis Hamilton - Jenson Button
0 (0%)
Allemaal onzin, het wordt: Fernando Alonso - Kimi Raikkonen
2 (10.5%)

Totaal aantal stemmen: 16

0634

Citaat van: M@rc op 10 februari 2014 - 11:34:19
Twijfelde tussen één van de bovenste 2, Piquet-Mansell of Prost-Senna.
Geen strijd die bitsiger was dan het laatstgenoemde koppel, dus...
Piquet-Mansell was ook wel erg bitsig. Piquet, die eigenlijk helemaal niet zo goed was als dat zijn palmares doet vermoeden, noemde Nigels vrouw in het openbaar een lelijke koe. Was ze ook wel, maar dat zeg je natuurlijk niet. Probeerde constant via de media Nigel voor lul te zetten, en Nigel was een gewillig slachtoffer die zich er perfect voor leende. Sowieso een walgelijk ventje, die Nelson. Bluh, hem moest ik nog veel en veel minder dan Schumacher of Prost.

Dimensie

Toch 2 stemmen al voor Fernando Alonso - Kimi Raikkonen.
Ik durf dat nog niet te stemmen maar ben wel nieuwschierig.

Wings

Ik niet. Mocht Kimi in de buurt komen van Alonso zou mij dit verbazen. Voor nu verwacht ik geen strijd tot op het bot en is het niet bijzonder. Dat de optie erbij staat vind ik dan ook onterecht.

Dimensie

Citaat van: Wings op 10 februari 2014 - 19:03:25
Ik niet. Mocht Kimi in de buurt komen van Alonso zou mij dit verbazen. Voor nu verwacht ik geen strijd tot op het bot en is het niet bijzonder. Dat de optie erbij staat vind ik dan ook onterecht.

Ik denk dat ik de titel een beetje verkeerd opvatte.

Als je puur naar gewaagdheid aan elkaar kijkt dan denk ik ook niet dat Kimi in de buurt kan komen.
Maar wie weet wat het brengt als het team wat meer op de hand is van de ene coureur of de ander een motivatie probleem heeft.
De banden of turbo rijstijl kunnen ook zomaar in het voordeel van een coureur zijn.

Het meest legendarische rijders duo zou voor mij er ook een kunnen zijn waar een van beide coureurs een pannenkoek was.

0634

Citaat van: Wings op 10 februari 2014 - 19:03:25
Ik niet. Mocht Kimi in de buurt komen van Alonso zou mij dit verbazen. Voor nu verwacht ik geen strijd tot op het bot en is het niet bijzonder. Dat de optie erbij staat vind ik dan ook onterecht.
Ik verwacht dat de samenwerking tussen deze twee ook maar één seizoen zal duren.

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 10 februari 2014 - 20:10:35
Citaat van: Wings op 10 februari 2014 - 19:03:25
Ik niet. Mocht Kimi in de buurt komen van Alonso zou mij dit verbazen. Voor nu verwacht ik geen strijd tot op het bot en is het niet bijzonder. Dat de optie erbij staat vind ik dan ook onterecht.
Ik verwacht dat de samenwerking tussen deze twee ook maar één seizoen zal duren.

Op papier minimaal 2 jaar.
Derde jaar hebben ze nog een optie op de Fin.
We zullen zien hoeveel nieuws er over de heren zal zijn  :-X :D

0634

Weet ik, op papier. Maar is mijn gevoel ;).

Fietser

Ik ga eigenlijk voor een ex aequo: Fangio - Moss en Prost - Senna.
Maar omdat ik in dit landschap per se voor 1 duo moet kiezen stem ik op Fangio - Moss. De reden? Ze vormden een duo en waren beiden legendarisch (ofschoon Moss nooit kampioen werd). Prost en Senna waren natuurlijk ook legendarisch, maar waren meer tegenstanders van elkaar dan dat ze een sportief duo vormden, in de zin van 'teamgenoten' of 'strijdmakkers'.
Het tandem Hill - Clark (1967) is goede derde, helaas overleed Clark dat jaar waardoor ze slechts kort een duo vormden. 

Jehoentelaar

Ik heb over te weinig duo's een goed beeld om een stem te kunnen uitbrengen. Hoop wat Alonso - Räikkönen betreft dat de Spanjaard weinig problemen zal ondervinden van de Fin bij het pakken van zijn derde en vierde wereldtitel.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 10 februari 2014 - 23:55:10
Ik heb over te weinig duo's een goed beeld om een stem te kunnen uitbrengen. Hoop wat Alonso - Räikkönen betreft dat de Spanjaard weinig problemen zal ondervinden van de Fin bij het pakken van zijn derde en vierde wereldtitel.

Ik verwacht dat Alonso Raikkonen wel zal verslaan en dat 1 of beide coureurs in 2015 niet meer voor Ferrari rijden. Ik verwacht niet dat dit duo ooit de boeken in zal gaan als legendarisch.

Kootje

Hmmm .... dat verwacht ik eigenlijk wel. Alonso schat ik weliswaar iets hoger in, maar niet dusdanig veel hoger dat dat de interne strijd op voorhand uitsluit. Daarom verwacht ik dat we 'n herhaling kunnen krijgen van het Senna vs Prost, Alonso vs Hamilton verhaal waarin beiden aan elkaar gewaagd zijn en elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Weet Ferrari ze dan ook nog 'n goede auto te geven, dan zie ik ze de sport domineren, zoals dat bij voorgaande duo's ook het geval was. In dat geval zal ik ze toch echt als legendarisch gaan zien, alleen niet persé als meest legendarisch.

Matthijs


Kootje

Hopen, hopen .... hmmm .... eigenlijk niet.

Aan de ene kant wel, want dan krijg ik m'n gelijk aangaande Kimi's kwaliteiten tov Alonso, maar ja .... dat zou ook betekenen dat Ferrari en Alonso WK gaan worden en dat hoeft van mij niet zo. Ik zie nog liever 'n Red Bull als eerste over de streep gaan dan dat ik ooit nog naar 'n overwinning van Ferrari en/of Alonso moet kijken en geloof me ... ook Red Bull heeft imo al genoeg gewonnen.

Maar goed ... er is 'n groot verschil tussen hopen op en iets verwachten. Ik verwacht namelijk dat het duo Kimi-Fernando hoge gaat gooien, maar ik hoop van niet. ;D

Franky R.

Ook ik kies voor Senna - Prost. Omdat het IMHO ook zo hoorde...Anders zouden de jaren 1988, 1989 wel erg saai zijn geweest met een volgzame Senna of Prost.
Dankzij de vete hadden weinigen bezwaar tegen een dominante McLaren-Honda... :)


En IMHO het vermelden waard...Lauda -Regazzoni. De een profiteerde van de ander. Later raakten ze gebrouilleerd....

0634

Citaat van: Fietser op 10 februari 2014 - 22:33:33
Ik ga eigenlijk voor een ex aequo: Fangio - Moss en Prost - Senna.
Maar omdat ik in dit landschap per se voor 1 duo moet kiezen stem ik op Fangio - Moss. De reden? Ze vormden een duo en waren beiden legendarisch (ofschoon Moss nooit kampioen werd). Prost en Senna waren natuurlijk ook legendarisch, maar waren meer tegenstanders van elkaar dan dat ze een sportief duo vormden, in de zin van 'teamgenoten' of 'strijdmakkers'.
Het tandem Hill - Clark (1967) is goede derde, helaas overleed Clark dat jaar waardoor ze slechts kort een duo vormden.
Clark overleed 'pas' in 1968 ;).