Het meest legendarische rijdersduo ooit

Gestart door 0634, 09 februari 2014 - 22:09:31

« vorige - volgende »

Wat is het meest legendarische rijdersduo in de geschiedenis?

JM Fangio - Stirling Moss
1 (5.3%)
Alberto Ascari - Guiseppe Farina
0 (0%)
Mike Hawthorn - Alberto Ascari
0 (0%)
Jack Brabham - Bruce McLaren
0 (0%)
Graham Hill - Jackie Stewart
0 (0%)
Graham Hill - Jim Clark
0 (0%)
Jody Scheckter - Gilles Villeneuve
0 (0%)
Gilles Villeneuve - Didier Pironi
0 (0%)
Niki Lauda - Alain Prost
0 (0%)
Nelson Piquet - Nigel Mansell
1 (5.3%)
Alain Prost - Ayrton Senna
15 (78.9%)
Nelson Piquet - Michael Schumacher
0 (0%)
Damon Hill - Jacques Villeneuve
0 (0%)
Fernando Alonso - Lewis Hamilton
0 (0%)
Lewis Hamilton - Jenson Button
0 (0%)
Allemaal onzin, het wordt: Fernando Alonso - Kimi Raikkonen
2 (10.5%)

Totaal aantal stemmen: 16

0634

Okee, ik weet het, nietszeggend topic, maar het is off season en ik vind het altijd wel grappig, dit soort dingen.

Moest er aan denken door een opmerking van Gloudi in het McLaren-topic:
Citaat
De mooiste combi vind ik toch de McLaren - Honda - Senna - Prost combi  :)
Misschien wel het sterkste team ooit in de historie van de Formule 1.

En nu we met Raikkonen en Alonso weer een waar koningskoppel krijgen ben ik eigenlijk wel benieuwd welk rijdersduo het meest legendarische koppel ooit is, al vermoed ik dat velen voor Senna en Prost gaan, maar we zullen zien.

Zelf koester ik ook mooie herinnering aan Piquet en Mansell omdat ik furieus anti-Piquet en pro-Mansell was...

Wings

Ik heb gekozen voor Senna-Prost hoewel ik ontzettend heb getwijfeld tussen het duo Piquet-Mansell. Waarom ik heb gekozen voor Senna en Prost is omdat ik dat veel intenser als fan heb beleefd. Piquet en Mansell was minstens ze explosief en spannend alleen was ik toen te jong om daar gevoel bij te hebben en het te verkiezen boven iets wat ik wel heel bewust heb beleefd.

0634

Ik twijfel tussen dezelfde duo's. Het ding is dat ik weliswaar anti-Prost was, maar een groot respect voor hem had. Fenomeen op vier wielen die gozer.

Bij Piquet had ik dat niet. Die gozer kon ik niet uitstaan en vond (en vind) het een geweldig overschatte rijder. Hij werd op hoopjes gereden door Mansell die gewoon veel meer races won dan Piquet (6 tegen 3 geloof ik), maar #@$#^%&* toch die wereldtitel pakte... >:(

Was ik zo vreselijk ziek van toen in 87. Vooral ook omdat Mansell daarna ook met die Judd motor achterbleef en geen deuk in een pakkie boter reed toen de McLarens eenmaal op stoom waren gekomen. Ik dacht echt dat het voor Nigel nooit meer zou gaan gebeuren. Ik kon wel janken toen (en volgens mij heb ik dat toen ook gedaan...)

Maar qua niveau waren Prost en Senna natuurlijk wel gewoon beter. Dat zeker.

Enzo

Heb ook voor de Senna Prost combo gekozen, dat gevecht spreken we nu nog over.
Alonso Hamilton was ook wel grappig, al had ik dat nog wel een seizoen willen zien om het echt epic te maken.

gloudiesaurus

Ik ga voor Prost - Senna, het meest interresant en heftigste gevecht bij beste team destijds.

Hamilton - Alonso was ook leuk, alleen het duurde tekort. Juist toen het interresant werd vertrok Alonso.

Jammer dat er nooit een team is geweest met  Hill en Schumacher  ;)
In hun beste dagen dan... al denk ik dat Schumacher dat wel zou winnen.

Alonso en Raikkonen kan een leuke worden! 2 topcoureurs met Raikkonen die zich niet snel gek laten maken...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 22:36:19
Ik twijfel tussen dezelfde duo's. Het ding is dat ik weliswaar anti-Prost was, maar een groot respect voor hem had. Fenomeen op vier wielen die gozer.

Bij Piquet had ik dat niet. Die gozer kon ik niet uitstaan en vond (en vind) het een geweldig overschatte rijder. Hij werd op hoopjes gereden door Mansell die gewoon veel meer races won dan Piquet (6 tegen 3 geloof ik), maar #@$#^%&* toch die wereldtitel pakte... >:(

Was ik zo vreselijk ziek van toen in 87. Vooral ook omdat Mansell daarna ook met die Judd motor achterbleef en geen deuk in een pakkie boter reed toen de McLarens eenmaal op stoom waren gekomen. Ik dacht echt dat het voor Nigel nooit meer zou gaan gebeuren. Ik kon wel janken toen (en volgens mij heb ik dat toen ook gedaan...)

Maar qua niveau waren Prost en Senna natuurlijk wel gewoon beter. Dat zeker.

Ik zeg niet voor niks dat Hamilton zo nu en dan aan het Mansell-syndroom leidt. Bloedsnel alleen niet altijd de rust om het te vertalen naar maximaal resultaat voor het kampioenschap. Dus een dagsucces verkiezen boven het kampioenschap. Hamilton kon wel uit het zelfde hout gesneden zijn hoewel ik met toegeven dat Hamilton dit iets minder sterk heeft dan Mansell. Het niveauverschil dat jij opmerkt zit 'm in het verfijnde van die twee. Ze waren beheerster, gebalanceerder, misschien zelfs uitgekookter, hoe dan ook completer maar Mansell deed niks onder qua rauwe snelheid. Alleen net iets teveel van het 'gassen en gaan.'

SDG

Ik ga ook voor Prost-Senna. Is ook het gevecht dat het meest van al gemediatiseerd geweest is en daardoor nog steeds het meest tot de verbeelding spreekt. Indien Ron Howard 1989 had gekozen als onderwerp van 'Rush' was het wellicht evenzeer een topfilm geworden. Bovendien bleef de rivaliteit tussen Prost en Senna volop verder duren nadat beiden geen teamgenoten meer waren, wat alles nog wat extra dramatiek gaf. Mansell-Piquet heb ik ook bewust meegemaakt, alleen was de intensiteit en de beleving daar toch een stuk minder. Het bleef beperkt tot het moment zelf; het jaar nadien speelden beiden slechts een tweederangsrolletje in het WK doordat ze geen competitieve auto meer hadden en was iedereen het duel al een beetje vergeten, ook al omdat toen juist de jaren van Prost-Senna aanbraken.

Bart VD

Sorry, maar ik mis toch een paar opties.  De la rosa-Kathikeyan?

Een totale FAIL kan ook legendarisch zijn he ;-)
This space for rent

Kootje

Wow ... deze keuze is niet makkelijk. :-\

Villeneuve & Pironi, Mansell & Piquet en ook Alonso & Hamilton zijn duo's die ik niet snel zal vergeten. Maar toch spreken deze duo's minder tot de verbeelding dan dat Senna vs Prost doet. Dat is het enige duo dat nu nog steeds de tongen losmaakt. Zo'n beetje ieder jaar weer wordt de vete tussen die twee wel weer ergens opgerakeld. Over de dominantie van hun "samenwerking" maar niet te spreken. Dat tezamen maakt hen voor mij het meest onvergetelijk en dus het meest legendarisch.

janke

Grootse koppels die je kunt kiezen. Mij schoot gelijk Mario Andretti-Ronnie Peterson te binnen. Niet het beste koppel ooit, maar ik heb er geweldige herinneringen aan.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Twijfelde tussen één van de bovenste 2, Piquet-Mansell of Prost-Senna.
Geen strijd die bitsiger was dan het laatstgenoemde koppel, dus...

Edwin90

Heb de Prost-Senna tijden nooit bewust meegemaakt.  Dus ga dan voor een duo die ik wel heb meegemaakt. Tot nu toe zijn dat dan Alonso-Hamilton. Geen goede combinatie, maar rete sterk. Net als Alonso-Raikkonen nu.

Maikel0230

Ontbreekt er niet een combinatie? Prost-Mansell (1990) was maar voor een jaar maar ook dat was wel een leuke line-up.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 10 februari 2014 - 13:07:10
Ontbreekt er niet een combinatie? Prost-Mansell (1990) was maar voor een jaar maar ook dat was wel een leuke line-up.

Prost was dat jaar te sterk voor Mansell. Een echt legendarisch duo is het dan ook nooit geworden.

Wie er wel nog in het lijstje hadden gekund, zijn Alan Jones en Carlos Reutemann. Hun onderlinge rivaliteit in 1981 bij Williams zorgde er mee voor dat Piquet toen voor hun neus met de wereldtitel ging lopen.

Perton

Het is natuurlijk een beetje een persoonlijke definitie wat legendarisch inhoudt. Ga je naar succes kijken, zou zelfs Vettel-Webber eentje kunnen zijn, ware het niet dat de successen vooral bij die eerste terecht kwamen. Qua pure dominantie van de sport door twee personen ligt Senna-Prost voor de hand (en dat is dan ook mijn keuze, ook al heb ik die periode nooit meegemaakt). Maar een andere definitie zou ook kunnen zijn dat Alesi-Berger jarenlang teamgenoten zijn geweest en daarom een legendarisch koppel zijn geweest - of zelfs Senna-Berger, omdat over die relatie nog altijd wordt gesproken.

Maar puur kijkend naar succes op de baan en het verhaal naast de baan, is Senna-Prost wel mijn keuze.