McLaren Mercedes: End of an Era

Gestart door 0634, 09 februari 2014 - 13:37:23

« vorige - volgende »

0634


Sabai

Ik kijk ook uit naar Honda hoe meer merken hoe beter. Ik zou het ook mooi vinden als er een Amerikaans team komt met een Amerikaanse motor. Maar dat zal wel nooit gebeuren.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 09 februari 2014 - 22:52:16
Ik kijk ook uit naar Honda hoe meer merken hoe beter. Ik zou het ook mooi vinden als er een Amerikaans team komt met een Amerikaanse motor. Maar dat zal wel nooit gebeuren.

Zeg nooit nooit. Ford in combinatie met Penske?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Kootje

Citaat van: Sabai op 09 februari 2014 - 22:52:16
Ik zou het ook mooi vinden als er een Amerikaans team komt met een Amerikaanse motor. Maar dat zal wel nooit gebeuren.

Hoezo niet?
Gene Haas is bezig om de F1 in te komen. Als dat lukt heb je je Amerikaanse team al, een Amerikaans blok lijkt mij gezien de hoeveelheid Amerikaanse autofabrikanten ook geen obstakel. ::)

Sabai

Dat zou mooi zijn als die erbij komen maar die zullen dan eerder met Honda gaan rijden.  Aangezien ze daar een verleden mee hebben.

T.Nuvolari

Ik ben ook blij dat Honda terug is/komt als leverancier. gooit de strijd op dat vlak ook wat open. Voor mijn part doen ze er nog 1 of 2 leveranciers bij. Volkswagen/Audi/Porsche en Ford ofzo...

Perton

Mercedes has warned McLaren that it faces being treated as a full-on competitor rather than engine partner this year, ahead of the Woking-based team's switch to Honda power in 2015.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112466

Kootje

Citaat van: Sabai op 10 februari 2014 - 11:14:19
Dat zou mooi zijn als die erbij komen maar die zullen dan eerder met Honda gaan rijden.  Aangezien ze daar een verleden mee hebben.

Is dat niet Carl Haas van Newman Haas Lannigan team in de Indy-series ?
Gene Haas komt uit de NASCAR en zijn team Stewart Haas reed de laatste jaren iig met Chevrolet.

Sabai

Citaat van: Kootje op 10 februari 2014 - 12:11:21
Citaat van: Sabai op 10 februari 2014 - 11:14:19
Dat zou mooi zijn als die erbij komen maar die zullen dan eerder met Honda gaan rijden.  Aangezien ze daar een verleden mee hebben.

Is dat niet Carl Haas van Newman Haas Lannigan team in de Indy-series ?
Gene Haas komt uit de NASCAR en zijn team Stewart Haas reed de laatste jaren iig met Chevrolet.

Zou best kunnen ik ben er verder niet zo van op de hoogte.

Dimensie

Ik las ook dat Honda zijn intrek nam in de fabriek in Engeland.
Ben benieuwd of we ze op het circuit gaan zien met een auto met f1 motor.
Mc Laren zal vast niet moeilijk gaan doen ze iets te leveren.
En van BAR en Brawn gp heb ik ook wel genoeg op ebay etc. gezien.

Maikel0230

Citaat van: Dimensie op 10 februari 2014 - 18:38:34
Ik las ook dat Honda zijn intrek nam in de fabriek in Engeland.
Ben benieuwd of we ze op het circuit gaan zien met een auto met f1 motor.
Mc Laren zal vast niet moeilijk gaan doen ze iets te leveren.
En van BAR en Brawn gp heb ik ook wel genoeg op ebay etc. gezien.

Motoren mogen niet getest worden in een F1 wagen, daarom dat Ferrari koos voor een La Ferrari en Renault voor een WSR 3.5

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Dimensie

Citaat van: Maikel0230 op 10 februari 2014 - 19:58:32
Citaat van: Dimensie op 10 februari 2014 - 18:38:34
Ik las ook dat Honda zijn intrek nam in de fabriek in Engeland.
Ben benieuwd of we ze op het circuit gaan zien met een auto met f1 motor.
Mc Laren zal vast niet moeilijk gaan doen ze iets te leveren.
En van BAR en Brawn gp heb ik ook wel genoeg op ebay etc. gezien.

Motoren mogen niet getest worden in een F1 wagen, daarom dat Ferrari koos voor een La Ferrari en Renault voor een WSR 3.5

Is ergens bewezen dat de Renault test echt heeft plaats gevonden?
(heb de geruchten verder wel gezien)
Eigenlijk lijkt me niet dat ze getest hebben want dan hebben ze er weinig van geleerd.

Testen mogen niet in een recente wagen.
Ook Ferrari heeft de mogelijkheid al gebruikt om met een ouderewagen te testen.
Ze testen dan niet zelf.

Dan bedenk ik me net dat RB technologie...



Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 10 februari 2014 - 10:18:06
Citaat van: Sabai op 09 februari 2014 - 22:52:16
Ik zou het ook mooi vinden als er een Amerikaans team komt met een Amerikaanse motor. Maar dat zal wel nooit gebeuren.

Hoezo niet?
Gene Haas is bezig om de F1 in te komen. Als dat lukt heb je je Amerikaanse team al, een Amerikaans blok lijkt mij gezien de hoeveelheid Amerikaanse autofabrikanten ook geen obstakel. ::)
Ik vraag me af in hoeverre de Europese automarkt interessant is voor Amerikaanse autobouwers om een F1-blok te bouwen. Daarnaast vallen veel Amerikaanse fabrikanten onder een concern waar ook Europese merken onder vallen.

Chevrolet zie ik het met hun werk in onder andere IndyCar en NASCAR sowieso niet doen, Ford heeft een Europese afdeling, en andere merken zijn denk ik simpelweg niet groot genoeg (of ik mis er net weer een, zul je altijd zien).

Kootje

Drie redenen waarom:

1) Het gaat niet alleen om de Europese markt hé? Momenteel is de Aziatische markt zelfs veel interessanter voor autofabrikanten. Daarbij zijn beide markten bij uitstek interessant, omdat de meeste Amerikaanse fabrikanten daar nog weinig voeten in de aarde hebben. Het is niet voor niets dat autofabrikanten als Mercedes en Ferrari de uitstapjes naar Azië toejuichen, ondanks de hoge kosten die eraan vast zitten.

2) Daarnaast hebben Chevrolet (Daewoo) en Ford sowieso al belangen in Europa en Azië. Dus volgens jouw redenering dat het pas interessant word als je 'n belang hebt in Europa zijn er toch al twee fabrikanten die in aanmerking komen. De een is sowieso al erg actief in de autosport, de ander heeft nog wat recht te zetten na hun mislukte avontuur met team Jaguar.

3) En dan is er nog de belangrijkste reden die 'n Amerikaan nodig heeft om deel te nemen aan 'n volledig Amerikaans team, namelijk chauvinisme. Wij Nederlanders worden daar al regelmatig van beticht als we het weer eens over Max en Robin hebben, maar als er één volk chauvinistisch is dan zijn dat de Amerikanen wel.