Welk team wordt 11de in 2014?

Gestart door Jozef, 01 februari 2014 - 05:35:35

« vorige - volgende »

Welk team wordt 11e in het constructeurskampioenschap van 2014?

Caterham
7 (41.2%)
Marussia
6 (35.3%)
Williams
0 (0%)
Toro Rosso
0 (0%)
Sauber
1 (5.9%)
Force India
0 (0%)
McLaren
0 (0%)
Lotus
2 (11.8%)
Ferrari
1 (5.9%)
Mercedes
0 (0%)
Red Bull
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Poll gesloten: 13 maart 2014 - 05:37:48

Jozef

Citaat van: Dimensie op 01 februari 2014 - 22:34:06
Citaat van: Jozef op 01 februari 2014 - 17:31:09
Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 16:20:35Caterham daartegen sukkelt met de Renault, maar zou best kunnen profiteren van haar zeer conservatieve aanpak qua sidepods. Immers is het voor hen makkelijker om in de loop van het seizoen, die sidepods stukje bij beetje aan te passen.

Dat lijkt me sterk, de sidepod is niet zomaar een plaatje bodywork. Het is integraal onderdeel van de monocoque en van de crashstructuur voor zij-impact. En de sidepod heeft niet voor niets die vorm, maar omdat er onderdelen onder zitten. Wil je de sidepod verkleinen, moet je dus waarschijnlijk met interne onderdelen gaan schuiven én een hele nieuwe monocoque bouwen én die monocoque crashtests af laten leggen.

Sinds wanneer is dat precies?
De monocogue is de overlevingscell en daarom heen kan je zeker keinere radiateurs plaatsen.
Groter lijkt me wat lastiger.

Mja, het is alleen het voorste deel van de sidepod dat onderdeel is van de monocoque. Dus je kunt in principe wel een kleinere radiator monteren en het achterste stuk sidepod versmallen. Maar bij Caterham zijn zelfs de luchthappers al gigantisch (ze zijn bijna rechthoekig in plaats van driehoekig) dus om er echt aerodynamisch voordeel uit te halen zullen die toch ook aangepakt moeten worden lijkt me. Ben er niet 100% zeker over.

3phasE

Vraag me af wie Ferrari heeft aangevinkt en vooral waarom?  :D
The future is electric!

Dimensie

Citaat van: Keijmel op 02 februari 2014 - 08:07:37
Vraag me af wie Ferrari heeft aangevinkt en vooral waarom?  :D

Foutje misschien.
Een bezoeker met klein mobiel scherm?

0634


Matthijs

Tussen Marussia en Caterham is het helemaal niet zo relevant wie er sneller is. Het gaat erom wie er betrouwbaarder is als er veel anderen uitvallen. Om die reden geef ik (met de kennis van nu) Marussia meer kans.

Kootje

Citaat van: Keijmel op 02 februari 2014 - 08:07:37
Vraag me af wie Ferrari heeft aangevinkt en vooral waarom?  :D

Hoop doet gekken in vreugde leven!



btw: Ik was 't niet hoor, ik hoop slechts mee. :P

0634

Citaat van: Matthijs op 03 februari 2014 - 08:51:39
Tussen Marussia en Caterham is het helemaal niet zo relevant wie er sneller is. Het gaat erom wie er betrouwbaarder is als er veel anderen uitvallen. Om die reden geef ik (met de kennis van nu) Marussia meer kans.
Klopt. Als de betrouwbaarheid écht een groot issue wordt komend jaar, dan is er een goede kans dat Marussia of Caterham eindelijk eens in de punten kan gaan rijden. Zou ook wel eens leuk zijn.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2014 - 18:43:44
Citaat van: Matthijs op 03 februari 2014 - 08:51:39
Tussen Marussia en Caterham is het helemaal niet zo relevant wie er sneller is. Het gaat erom wie er betrouwbaarder is als er veel anderen uitvallen. Om die reden geef ik (met de kennis van nu) Marussia meer kans.
Klopt. Als de betrouwbaarheid écht een groot issue wordt komend jaar, dan is er een goede kans dat Marussia of Caterham eindelijk eens in de punten kan gaan rijden. Zou ook wel eens leuk zijn.

Als ze een kans hebben dan zal het dit jaar zijn. Word een belangrijk jaar voor ze.

Arthur

Citaat van: Sabai op 03 februari 2014 - 20:10:12
Citaat van: Jeroen op 03 februari 2014 - 18:43:44
Citaat van: Matthijs op 03 februari 2014 - 08:51:39
Tussen Marussia en Caterham is het helemaal niet zo relevant wie er sneller is. Het gaat erom wie er betrouwbaarder is als er veel anderen uitvallen. Om die reden geef ik (met de kennis van nu) Marussia meer kans.
Klopt. Als de betrouwbaarheid écht een groot issue wordt komend jaar, dan is er een goede kans dat Marussia of Caterham eindelijk eens in de punten kan gaan rijden. Zou ook wel eens leuk zijn.

Als ze een kans hebben dan zal het dit jaar zijn. Word een belangrijk jaar voor ze.

Dat moet dan in de eerste races gaan gebeuren, daarna sluiten ze de rijen weer [achterin welteverstaan]...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Waar ik me wel over verbaas is dat Sauber zoveel beter presteert terwijl ze hetzelfde budget hebben als Caterham.

Jozef

Meer ervaring en betere faciliteiten. ;)

SDG

Citaat van: Keijmel op 02 februari 2014 - 08:07:37
Vraag me af wie Ferrari heeft aangevinkt en vooral waarom?  :D

Tja... wie verwachtte in 2007 dat McLaren dat jaar als laatste ging eindigen? Weliswaar omwille van bijzondere omstandigheden, maar toch...

Perton

Zijn ze daadwerkelijk als laatste geëindigd of geheel geschrapt, zoals Schumacher in 1997? Want F1.com heeft geen 11 voor McLaren in de constructeursuitslag, maar een -. Dus volgens mij is McLaren officieel helemaal geen laatste geworden in 2007, maar was dat alsnog Spyker.  Detail natuurlijk, maar als ik geld gewed zou hebben op Spyker dat jaar, wel een belangrijk detail :P

Kootje

McLaren is uit de uitslag geschrapt en punten werden afgepakt, dit in tegenstelling tot Schumacher die alleen uit de uitslag geschrapt werd. Ze werden daardoor dus ook geen laatste in het WK, die "eer" bleef weggelegd voor Spijker.

Matthijs

Ze kregen het jaar erop wel de startnummers van het laatste team.