Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 31 januari 2014 - 22:45:24
Citaat van: Franky R. op 31 januari 2014 - 22:39:07
Citaat van: Wings op 31 januari 2014 - 22:08:03
Williams snel. Kijk aan. Leuk [jaja, weet dat het geen drol hoeft te betekenen maar hoop doet leven! Nietwaar?].


Het zegt idd. niets, maar het zou IMHO dom zijn om Massa met een lichte auto op de baan te sturen, enkel om snelle rondes te kunnen boeken.
Je staat dan tegen jezelf te liegen, vind ik.

Toch gebeurd dat. Zal nooit vergeten hoe Sauber ooit een winterlang razendsnel was. Tot de eerste race, toen reden ze op hun vaste midddenveldplek. Enige reden die ik kan verzinnen is sponsor pleasen.


Helaas gebeurt dat idd. En dan kun je die sponsor gaan uitleggen wat er nu precies is gebeurd...Tja...Mss ben ik wel te eerlijk? ;D

Jozef

Tja, en het tegenvoorbeeld is er ook met Brawn in 2009.

Conclusie: er is geen conclusie mogelijk. :P

Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 februari 2014 - 00:09:08
Tja, en het tegenvoorbeeld is er ook met Brawn in 2009.

Conclusie: er is geen conclusie mogelijk. :P


BrawnGP is idd. een goed tegenvoorbeeld, maar....Brawn maakte die snelle tijden ook waar vanaf de eerste race. Dus bij BrawnGP was de conclusie dat de auto echt zo goed was. ;)


Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 februari 2014 - 00:53:19
Dat is mijn punt net...
???


Je schreef toch?
CitaatConclusie: er is geen conclusie mogelijk.
Dus mijn punt is dan weer...we zien het wel in Australië... :)

gloudiesaurus

Red Bull zegt zelf dat ze de problemen voor de volgende test in Bahrein al kunnen oplossen. Dus wie weet...

Maar wel opvallend dat ook Toro Rosso en Caterham problemen hebben.
Las dat Frijns in de Caterham gisteren maximaal 60 km per uur reed op het rechte stuk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 01 februari 2014 - 00:59:20
Red Bull zegt zelf dat ze de problemen voor de volgende test in Bahrein al kunnen oplossen. Dus wie weet...

Maar wel opvallend dat ook Toro Rosso en Caterham problemen hebben.
Las dat Frijns in de Caterham gisteren maximaal 60 km per uur reed op het rechte stuk...


Dat hij niet spontaan in slaap viel...60 km/u in een F1... :P :P :P

Jozef

Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 00:58:18
Citaat van: Jozef op 01 februari 2014 - 00:53:19
Dat is mijn punt net...
???

Je schreef toch?
CitaatConclusie: er is geen conclusie mogelijk.
Dus mijn punt is dan weer...we zien het wel in Australië... :)

Ja, omdat Jeroen dus zei dat Sauber een keer snel was in de wintertests, maar uiteindelijk toch niet zo snel was in het eerste GP-weekend. Dan zeg ik dat Brawn ook een keer snel was in de wintertests, én snel was in het eerste GP-weekend. Dus er is geen pijl op te trekken. Het ene jaar komen de wintertests overeen met de realiteit, het andere jaar niet.

Overigens, naar mijn herinnering was Vettel in 2012 én 2013 de snelste man op de allereerste testdag. Daar werden toen nog grapjes over gemaakt hier op het forum. Dus zou het dan toch...? :P

Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 februari 2014 - 01:04:08
Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 00:58:18
Citaat van: Jozef op 01 februari 2014 - 00:53:19
Dat is mijn punt net...
???

Je schreef toch?
CitaatConclusie: er is geen conclusie mogelijk.
Dus mijn punt is dan weer...we zien het wel in Australië... :)

Ja, omdat Jeroen dus zei dat Sauber een keer snel was in de wintertests, maar uiteindelijk toch niet zo snel was in het eerste GP-weekend. Dan zeg ik dat Brawn ook een keer snel was in de wintertests, én snel was in het eerste GP-weekend. Dus er is geen pijl op te trekken. Het ene jaar komen de wintertests overeen met de realiteit, het andere jaar niet.

Overigens, naar mijn herinnering was Vettel in 2012 én 2013 de snelste man op de allereerste testdag. Daar werden toen nog grapjes over gemaakt hier op het forum. Dus zou het dan toch...? :P


Ah, zo...Ja, dan klopt het wel.  :)

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 01:03:56
Citaat van: gloudiesaurus op 01 februari 2014 - 00:59:20
Red Bull zegt zelf dat ze de problemen voor de volgende test in Bahrein al kunnen oplossen. Dus wie weet...

Maar wel opvallend dat ook Toro Rosso en Caterham problemen hebben.
Las dat Frijns in de Caterham gisteren maximaal 60 km per uur reed op het rechte stuk...


Dat hij niet spontaan in slaap viel...60 km/u in een F1... :P :P :P

Hehe hij had zich er ook wat anders van voorgesteld denk ik  ;)
Maar wel extreem toch... Frijns heeft gisteren dus zo 12 ronden gereden. Voornamelijk pits in en pits uit.
Daarom zijn de ronde ook niet geklokt  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Aan die snelheid doe je ook 5 minuten over een rondje. ^^ Waarschijnlijk moet je er dan ook mee ophouden omdat de motor niet genoeg koeling krijgt. ;D

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Franky R. op 31 januari 2014 - 22:39:07
Citaat van: Wings op 31 januari 2014 - 22:08:03
Williams snel. Kijk aan. Leuk [jaja, weet dat het geen drol hoeft te betekenen maar hoop doet leven! Nietwaar?].


Het zegt idd. niets, maar het zou IMHO dom zijn om Massa met een lichte auto op de baan te sturen, enkel om snelle rondes te kunnen boeken.
Je staat dan tegen jezelf te liegen, vind ik.

Vind ik niet. Sowieso wordt zowel de longrun set-up alsook de shortrun set-up getest en bovendien [maar daar ga ik niet vanuit] kan je ook potentiële investeerder triggeren door bovenaan te staan. Als ik mij niet vergis paste Arrows dit toe medio jaren 90. Bloedsnel tijdens de wintertests en na de seizoensstart weer achteraan. Er werd [zover ik mij kan herinneren] zelfs gespeculeerd dat ze zouden hebben 'getest' met een niet reglementaire bolide.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2014 - 13:06:39
Ik geloof gisteren een bericht gelezen te hebben dat Renault bij de Caterham geen probleem heeft met het ERS en koeling omdat de catherham zo'n grote sidepods heeft, Toro Rosso en Red Bull zitten veel compacter in elkaar en dat doet de Renault geen goed. Dat terwijl de Ferrari en Mercedes teams redelijk kleine sidepods hebben en geen last hebben van oververhitting.

Frappant dat Red Bull al járen kampt met koelingsproblemen. Dan worden de motoren te heet, dan de alternator, nu weer de ERS. Lijkt erop dat Newey constructiefs te weinig rekening houdt met de warmte afvoer. Niet dat het héél interessant is want ze lossen het telkens weer op maar wel opmerkelijk dat ze voor de zoveelste keer de warmteafvoer niet vanaf nul beheersen.

Perton

Mateschitz beweert nu dat er vanuit red bull geen problemen zijn en dat het allemaal aan renault ligt. Ten eerste is dat natuurlijk onzin en ten tweede ook niet echt een nette manier om te praten over een partner die je meerdere titels heeft bezorgd.