Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: robbert op 30 januari 2014 - 19:08:42
Citaat van: Franky R. op 30 januari 2014 - 18:41:15
Citaat van: KVDracer op 30 januari 2014 - 18:25:13
Dit vind ik het spijtige aan de F1. Er zijn slechts 3 fabrikanten Tegen 10 jaar geleden had je nog 7 fabrikanten (of hoe je ook het noemen wil) die leverde in de F1. Als er toen een fabrikant een structurele fout maakte hadden daar slechts 2 teams last van. Nu zit je direct met 4 teams die er last van hebben, terwijl je er maar 10 hebt. Dit zou eigenlijk niet mogen. Ik hoop dat we na Honda in 2015 nog 2 anderen mogen verwelkomen in de f1 en terug een echte strijd krijgen.


Ik blijf het zeggen; het was een gemiste kans van de FIA/Todt om de viercilinder-turbomotor niet toe te staan. Daarmee zou men IMHO de drempel sterk verlagen voor autofabrikanten.

laat maar, want er is nu al zoveel geklaag over het geluid, en das dan nog maar met 6cilinders

Precies. Dan was Hulkenberg nooit meer ingestapt, die klaagt nu al over het geluid van de motoren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Citaat van: robbert op 30 januari 2014 - 17:39:00
benieuwd wat ferrari getest heeft. Opeens op 2 seconden staan...

ik denk dat het nu al duidelijk is, dat men mclaren in de gaten zal mogen houden.  Het was Mercedes toch é, die vroeger klaar was met de motoren dan de rest. Het werpt toch zijn vruchten af vind ik

Tijden zijn nu nog echt nutteloos, vooral omdat nog geen team de volle 15.000 RPM benutten en de meeste langzaam hun ERS capaciteit opdrijven. Het zijn vooral de ronden die nu tellen.

Ik zou wachten met tijden analyseren tot de laatste Bahrein test.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Jeroen op 30 januari 2014 - 18:34:54
Ik zie geen nadelen aan de overstap naar turbo's.

Renault en Red Bull anders wel. Maar dat is hun probleem. ;D

Jozef

Ik weet dat tijden inderdaad niet veel zeggen maar dat Magnussen meteen ruim de snelste ronde rijdt zegt toch in elk geval dat hij geen pannenkoek is. En dat McLaren een verdomd capabele simulator heeft.

Ik zie overigens wel een conclusie: Mercedes heeft er gewoon op dit moment veel meer vertrouwen in en staat al verder dan Ferrari en zeker Renault. Dat zie je aan het feit dat 3 Mercedes-teams vandaag een 1:23 reden terwijl Ferrari niet verder komt dan 1:25.5 en Toro Rosso als snelste Renault-team amper de 1:30 aantikt.

Dit moet haast wel betekenen dat Mercedes al in hogere toeren rijdt, of gewoon meer vermogen heeft, of de ERS al beter aan het werk heeft. Dit betekent niet dat ze dit voordeel tot in Australië kunnen aanhouden, maar het is op dit moment wel erg bemoedigend.

Toro Rosso staat er op dit moment dus beter voor dan Red Bull. Dat we dat nog mochten meemaken. ;D De RB10 zal uiteraard véél meer potentieel hebben, maar voor nu kan ik er wel van genieten. :P

Maikel0230

Klopt de Mercedes jongens zijn goed uit de startblokken geschoten, maar de Ferrari mannen ook zoveel is voor mij duidelijk zijn. Zeker als je weet dat er 4 Mercedes teams zijn tegenover 3 Ferrari. Renault zelf heeft er ook 4 maar daar is het huilen met de pet op. Dat Fernando vandaag direct 2 seconden achter ligt kan aan vele zaken liggen zoals het testprogramma, het loopt in ieder geval zonder echte problemen.

Mercedes - 466
Ferrari - 235
Renault - 86

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Dat ligt sowieso aan het testprogramma, maar dat is het mijns inziens ook net: blijkbaar kan Mercedes al een gedurfder testprogramma en Ferrari niet. Ferrari zou maar wat graag met meer ERS-capaciteit rijden, dat weet ik wel zeker.

Het probleem (zeker voor Renault) is dat dit ook een beetje een vicieuze cirkel is. Mercedes heeft dus 466 rondjes aan data over haar motoren. Met die data kunnen ze nu al aan de slag om er bij de volgende test in Bahrein weer beter voor te staan. Renault moet het met heel wat minder doen en kan dus ook in Bahrein weer een grote achterstand hebben. Daarom is het (bijna) niet rijden van Red Bull, Caterham en Lotus extra pijnlijk. Een goede start is van vitaal belang als de testtijd zo beperkt is.

Franky R.

Citaat van: NielsD op 30 januari 2014 - 19:13:00
Citaat van: robbert op 30 januari 2014 - 19:08:42
Citaat van: Franky R. op 30 januari 2014 - 18:41:15
Citaat van: KVDracer op 30 januari 2014 - 18:25:13
Dit vind ik het spijtige aan de F1. Er zijn slechts 3 fabrikanten Tegen 10 jaar geleden had je nog 7 fabrikanten (of hoe je ook het noemen wil) die leverde in de F1. Als er toen een fabrikant een structurele fout maakte hadden daar slechts 2 teams last van. Nu zit je direct met 4 teams die er last van hebben, terwijl je er maar 10 hebt. Dit zou eigenlijk niet mogen. Ik hoop dat we na Honda in 2015 nog 2 anderen mogen verwelkomen in de f1 en terug een echte strijd krijgen.


Ik blijf het zeggen; het was een gemiste kans van de FIA/Todt om de viercilinder-turbomotor niet toe te staan. Daarmee zou men IMHO de drempel sterk verlagen voor autofabrikanten.

laat maar, want er is nu al zoveel geklaag over het geluid, en das dan nog maar met 6cilinders

Precies. Dan was Hulkenberg nooit meer ingestapt, die klaagt nu al over het geluid van de motoren.


Hahaha, maar als goede bestuurder zou ik die viercilinder erdoorheen gejast hebben á la Mosley. Kijk "hoeveel" motorenleveranciers we nu hebben. Dat zou ik klachten omtrent het motorgeluid straal negeren.


IMHO...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 januari 2014 - 19:51:56
Toro Rosso staat er op dit moment dus beter voor dan Red Bull. Dat we dat nog mochten meemaken. ;D De RB10 zal uiteraard véél meer potentieel hebben, maar voor nu kan ik er wel van genieten. :P
ben je na 2008 geboren ofzo?

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 30 januari 2014 - 19:51:56Toro Rosso staat er op dit moment dus beter voor dan Red Bull. Dat we dat nog mochten meemaken. ;D De RB10 zal uiteraard véél meer potentieel hebben, maar voor nu kan ik er wel van genieten. :P



Geloof me STR staat er absoluut niet beter voor dan RB, ze zitten in hetzelfde bootje.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Tuesday op 30 januari 2014 - 20:34:08
Citaat van: Jozef op 30 januari 2014 - 19:51:56
Toro Rosso staat er op dit moment dus beter voor dan Red Bull. Dat we dat nog mochten meemaken. ;D De RB10 zal uiteraard véél meer potentieel hebben, maar voor nu kan ik er wel van genieten. :P
ben je na 2008 geboren ofzo?

http://i.imgur.com/3WAqssy.jpg

gloudiesaurus

Renault en Red Bull hebben dus echt wel een probleem...

Mercedes staat er goed op. Ze zeggen zelf op 80% van hun vermogen te rijden, net als Ferrari. Dat klinkt goed.

Leuke test van Frijns vandaag, jammer dat het team zoveel problemen heeft nu heeft hij nog nauwelijks kilometers kunnen maken :-\
En een tijd neerzetten zat er sowiezo nietin.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Het lijkt er toch op, maar ik was vandaag de hele dag afwezig voor de opnamen van Weet Ik Veel (5 april allemaal kijken om 20.30 op RTL4, misschien zie je me in beeld verschijnen!!) dus ik heb maar globaal een beetje de dingen meegekregen.. Maar wat ik ervan heb begrepen zijn de problemen van de Renault-teams wel per team uniek. Red Bull heeft simpelweg problemen om, wat ik een paar posts terug al schreef, vooralsnog Newey zijn tactiek van alles maar klein ontwerpen en de monteurs het maar laten uitzoeken zich tegen hem werkt. Nogmaals: vooralsnog. Maar dat is dus niet per se een Renault-probleem. Ik denk dan ook dat Renault er eigenlijk minder slecht voorstaat dan het lijkt (wat overigens uiteraard niet hetzelfde is als dat het er goed voorstaat), maar dat veel van de problemen gewoon door de teams zelf dienen te worden opgelost.

Maar dat zeg ik dus gebaseerd op de weinige informatie die ik vandaag heb meegekregen.

Perton

Autosport: renault insists that the problems that have struck its Formula 1 teams are fixable by the next Bahrain test.


Ze zeiden gisteren ook dat de problemen vandaag zouden zijn opgelost dus sorry meneer rob white dat ik even wat skeptisch ben...

Jozef

Er is natuurlijk een wel verschil tussen iets willen oplossen in 14 uur in een pitbox of in 14 dagen in kantoor en fabriek (en pin me nu niet vast op de exacte getallen, you get the point ;)). Als de nood aan de man is kan er in een bedrijf véél gebeuren in een paar weken tijd - mits correct gemanaged.

Het probleem is m.i. dat zij dan misschien alsnog niet veel verder zullen staan dan waar Mercedes stond voor de test in Jerez. Een achterstand die slechts met veel moeite weggewerkt kan worden.