Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 18:14:05
Citaat van: Fabian op 29 januari 2014 - 18:08:18
Seb zou moeite hebben met de nieuwe wagen las ik ergens op Twitter.
Uiteraard. Het draait niet meer om de aerodynamica van Newey. Dan wordt het lastig. Geen kritiek op Vettel, want die moet het ook maar doen met het materiaal dat hij heeft, maar op het feit dat de F1 de laatste jaren te veel om aerodynamica draaide en dat Newey altijd loopt te janken wanneer mensen daar kritiek op hebben.

@Franky, als ze echt gaan janken, dan hoop ik zelfs maar dat ze elke race uitvallen, dan interesseert een spannend kampioenschap me ook niet meer.
hij heeft nog geen één ronde voluit gereden  ::)

0634

Het lijkt mij ook een beetje voorbarig. En misschien moet Seb inderdaad even wennen, dat zullen er wel meer zijn. Lijkt mij allemaal nog wat vroeg voor conclusies, hoe voorzichtig die conclusies dan ook zijn.

0634

Citaat van: robbert op 29 januari 2014 - 17:15:47
Citaat van: Franky R. op 29 januari 2014 - 14:53:36
Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 14:43:42
12.59 op http://live.autosport.com/commentary.php/id/692 das wat anderson had te melden. Klinkt mij toch als serieuze problemen hoor

@franky zou zomaar kunnen dat het een strijd wordt tussen mclaren en mercedes! Daar teken ik wel voor :p


Idd. dat zou mooi zijn. En Ferrari er ook bij, totdat die wegzakken omdat Alonso moeite heeft met Kimi...Andersom kan niet, want Kimi... :P


;D ;D ;D
ja dat zou nochtans goed kunnen hoor. Ferrari zal wel de punten verspelen door de strijd tussen alonso en raikkonen. Ik denk ook dat het zal gaan tussen mclaren en mercedes, want de mercedes motor is wel  heel sterk ;D ;D

Hallo he, op basis van wat? Omdat Button vandaag snel was? Vorig jaar winter was hij aanvankelijk ook rap. Viel verder flink tegen. We weten toch allemaal dat het leuk is om wat te speculeren en te dagdromen, maar laten we nou niet alvast conclusies gaan trekken over wie er met wie om de titel gaat strijden.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2014 - 18:42:57
Een oprechte 'wauw' voor Mercedes inderdaad. Die gaan lekker.
Ze zijn in ieder geval goed uit de startblokken gekomen, dat kunnen we wel zeggen.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Opnieuw een aanpassing in de OP, morgen zal Jenson Button nog in de voormiddag rijden omdat hij dinsdag heeft moeten uitzitten, Magnussen neemt na de middag over.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 18:00:23
Sorry voor mijn drie posts op rij, maar ik lees nu dit in het Autosport-verslag van vandaag:

His ultimate tally of 97 laps compared favourably with pacesetter Button's 43 and Mercedes ended the day by using flow visualisation paint on the rear of the W05.

Mercedes heeft dus niet alleen 97 ronden kunnen rijden, maar is ook al gewoon bezig geweest met de aerodynamische prestaties van de auto. Nog meer wauw. Er kunnen natuurlijk nog genoeg problemen met de motor komen die nu nog niet zijn voorzien, zeker als de hitte van Bahrein wordt opgezocht, maar vooralsnog heeft Mercedes het ontzettend goed voor elkaar.

ja ik denk ook dat mercedes op dat vlak wel een voorsprong heeft op de rest. Mclaren is ook snel é

Tuesday

Citaat van: robbert op 29 januari 2014 - 20:57:11
Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 18:00:23
Sorry voor mijn drie posts op rij, maar ik lees nu dit in het Autosport-verslag van vandaag:

His ultimate tally of 97 laps compared favourably with pacesetter Button's 43 and Mercedes ended the day by using flow visualisation paint on the rear of the W05.

Mercedes heeft dus niet alleen 97 ronden kunnen rijden, maar is ook al gewoon bezig geweest met de aerodynamische prestaties van de auto. Nog meer wauw. Er kunnen natuurlijk nog genoeg problemen met de motor komen die nu nog niet zijn voorzien, zeker als de hitte van Bahrein wordt opgezocht, maar vooralsnog heeft Mercedes het ontzettend goed voor elkaar.

ja ik denk ook dat mercedes op dat vlak wel een voorsprong heeft op de rest. Mclaren is ook snel é
volgens mij reed Ferrari gisteren al met die 'paint' rond.

Perton

Ah wist ik niet. Maar daar gaat het volgens mij ook wel lekker. (Heb nu inmiddels wat foto's gezien, je had gelijk. Daar was het aan de voorkant)

Renault beweert vanavond alle.problemen op te lossen. Ben benieuwd.

gloudiesaurus

Voorlopige conclusie. Mercedes ziet er goed uit, Ferrari ook, Renault heeft problemen.

Red Bull, Toro Rosso, Caterham, en Marussia hebben problemen.

Mercedes, Ferrari, en McLaren staan er goed op. Williams draait ook lekker mee.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Jeroen op 29 januari 2014 - 20:10:01
Het lijkt mij ook een beetje voorbarig. En misschien moet Seb inderdaad even wennen, dat zullen er wel meer zijn. Lijkt mij allemaal nog wat vroeg voor conclusies, hoe voorzichtig die conclusies dan ook zijn.
Ik denk het niet. Tenminste, ligt eraan hoe je die conclusies uitlegt. Kijk dat Renault tussen nu en Australië nog van alles kan verbeteren, is logisch, en het valt ook absoluut niet uit te sluiten dat dit seizoen alsnog succesvol kan zijn. Maar de conclusie dat ze momenteel problemen hebben, dat is wel duidelijk. Voornamelijk omdat ze het bij Renault ook toe hebben gegeven :P

Dus ja als nu de conclusie wordt getrokken dat Vettel/Red Bull/Renault-teams een moeilijk jaar gaan krijgen, dat is inderdaad veel te voorbarig. Dat er problemen zijn bij Renault, dat niet. Dat zullen we wel zien hoe snel ze dat oplossen. Zelf denken ze vannacht.

Tuesday

Citaat van: Perton op 30 januari 2014 - 00:08:17
Citaat van: Jeroen op 29 januari 2014 - 20:10:01
Het lijkt mij ook een beetje voorbarig. En misschien moet Seb inderdaad even wennen, dat zullen er wel meer zijn. Lijkt mij allemaal nog wat vroeg voor conclusies, hoe voorzichtig die conclusies dan ook zijn.
Ik denk het niet. Tenminste, ligt eraan hoe je die conclusies uitlegt. Kijk dat Renault tussen nu en Australië nog van alles kan verbeteren, is logisch, en het valt ook absoluut niet uit te sluiten dat dit seizoen alsnog succesvol kan zijn. Maar de conclusie dat ze momenteel problemen hebben, dat is wel duidelijk. Voornamelijk omdat ze het bij Renault ook toe hebben gegeven :P

Dus ja als nu de conclusie wordt getrokken dat Vettel/Red Bull/Renault-teams een moeilijk jaar gaan krijgen, dat is inderdaad veel te voorbarig. Dat er problemen zijn bij Renault, dat niet. Dat zullen we wel zien hoe snel ze dat oplossen. Zelf denken ze vannacht.
die conclusie wat betreft Renault lijkt me helemaal terecht, dr is nog geen één Renault auto voluit gegaan, dus daar is idd een probleem. Maar dat maakt ook gelijk conclusies dat de auto Vettel niet ligt totaal uit de lucht gegrepen, want hij heeft er nog geen eens voluit mee gereden. Dat is waar ik en Jeroen volgens mij ook  op reageerden.

rafael25


rafael25


Maikel0230

Was volgens Italiaanse media maar een klein probleem voor Alonso, Ricciardo die in zijn eerst outlap meteen staat te smeulen vind ik veel erger (not ;D)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25