Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 14:43:42
12.59 op http://live.autosport.com/commentary.php/id/692 das wat anderson had te melden. Klinkt mij toch als serieuze problemen hoor

@franky zou zomaar kunnen dat het een strijd wordt tussen mclaren en mercedes! Daar teken ik wel voor :p

Ik teken met je mee Perton! ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Ferrari wordt kampioen met Alonso als alleenheerser dit seizoen en Kimi als secondant.

*Wordt wakker*

Perton

Nog zo'n opmerking en je kijkt zondag maar vanaf het balkon in de kou.

Jehoentelaar


Perton

Ook minder voedsel te besteden.

Vettel alweer naar huis en heeft al zijn media afspraken van vanavond afgezegd. Eerste indicatie van een flinke radiostilte bij renault of gewoon logisch omdat hij anders een paar uur om niks zou moeten wachten?

Maikel0230

Tja, Mercdes klokt vandaag meer dan zeventig ronden terwijl hij maar 10 rondjes gereden heeft, zonder echt snelheid te maken, ik denk dat hij geen zin heeft in lastige vragen. 8)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Franky R. op 29 januari 2014 - 14:53:36
Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 14:43:42
12.59 op http://live.autosport.com/commentary.php/id/692 das wat anderson had te melden. Klinkt mij toch als serieuze problemen hoor

@franky zou zomaar kunnen dat het een strijd wordt tussen mclaren en mercedes! Daar teken ik wel voor :p


Idd. dat zou mooi zijn. En Ferrari er ook bij, totdat die wegzakken omdat Alonso moeite heeft met Kimi...Andersom kan niet, want Kimi... :P


;D ;D ;D
ja dat zou nochtans goed kunnen hoor. Ferrari zal wel de punten verspelen door de strijd tussen alonso en raikkonen. Ik denk ook dat het zal gaan tussen mclaren en mercedes, want de mercedes motor is wel  heel sterk ;D ;D

Perton

97 ronden voor Mercedes, wauw. Zegt in deze fase natuurlijk geen ene reet, maar het is wel een indrukwekkende eerste stap.

Kijken we naar het gemiddelde aantal ronden per motor (wat ook nietszeggend is, maar ik zag het eerder voorbij komen vandaag, weet niet meer of dat hier op het forum was of in het live commentaar van autosport):

Mercedes 53 (vooral dankzij de fabrieksstal natuurlijk, aangezien Williams en Force India onder de 40 zaten en er bij die laatste nog brandblussers nodig waren), Ferrari 50, Renault 9,5....

Perton

Zelf interesseren de tijden me vooralsnog niet, maar voor wie er wél conclusies aan wil verbinden:

The Ferrari and Button are on the mediums, Rosberg is on the normal Pirelli hard, and Bottas is on the special Jerez winter hard.

Perton

Sorry voor mijn drie posts op rij, maar ik lees nu dit in het Autosport-verslag van vandaag:

His ultimate tally of 97 laps compared favourably with pacesetter Button's 43 and Mercedes ended the day by using flow visualisation paint on the rear of the W05.

Mercedes heeft dus niet alleen 97 ronden kunnen rijden, maar is ook al gewoon bezig geweest met de aerodynamische prestaties van de auto. Nog meer wauw. Er kunnen natuurlijk nog genoeg problemen met de motor komen die nu nog niet zijn voorzien, zeker als de hitte van Bahrein wordt opgezocht, maar vooralsnog heeft Mercedes het ontzettend goed voor elkaar.

Fabian

Seb zou moeite hebben met de nieuwe wagen las ik ergens op Twitter.

Sabai

Ik denk dat nu goed te zien is dat de 2 fabriek teams wel degelijk een voordeel hebben dit jaar dat alles onder 1 dak is ontwikkeld. Kan niet anders concluderen na de eerste 2 dagen.

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 18:00:23
Sorry voor mijn drie posts op rij, maar ik lees nu dit in het Autosport-verslag van vandaag:

His ultimate tally of 97 laps compared favourably with pacesetter Button's 43 and Mercedes ended the day by using flow visualisation paint on the rear of the W05.

Mercedes heeft dus niet alleen 97 ronden kunnen rijden, maar is ook al gewoon bezig geweest met de aerodynamische prestaties van de auto. Nog meer wauw. Er kunnen natuurlijk nog genoeg problemen met de motor komen die nu nog niet zijn voorzien, zeker als de hitte van Bahrein wordt opgezocht, maar vooralsnog heeft Mercedes het ontzettend goed voor elkaar.


Weet je wanneer je 'wauw' kunt zeggen? Als Renault en Red Bull gezamenlijk gaan klagen [en janken]... :P ...Tja, ik lees ook nog eens zaken als productiefouten van Renault. En dan te bedenken dat de Renault de duurste is van de drie motorenleveranciers.

Perton

Citaat van: Fabian op 29 januari 2014 - 18:08:18
Seb zou moeite hebben met de nieuwe wagen las ik ergens op Twitter.
Uiteraard. Het draait niet meer om de aerodynamica van Newey. Dan wordt het lastig. Geen kritiek op Vettel, want die moet het ook maar doen met het materiaal dat hij heeft, maar op het feit dat de F1 de laatste jaren te veel om aerodynamica draaide en dat Newey altijd loopt te janken wanneer mensen daar kritiek op hebben.

@Franky, als ze echt gaan janken, dan hoop ik zelfs maar dat ze elke race uitvallen, dan interesseert een spannend kampioenschap me ook niet meer.

Jehoentelaar

Een oprechte 'wauw' voor Mercedes inderdaad. Die gaan lekker.