Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: robbert op 01 februari 2014 - 17:32:39
Citaat van: Tuesday op 01 februari 2014 - 15:09:29
Citaat van: Jeroen op 01 februari 2014 - 14:50:58
Nou, ze gooien niet voor piet snot een testweek weg hoor.
nee, lijkt mij ook niet, maar toch vertrouw ik het hele zaakje ook niet helemaal. Eind februari wordt de hele motorenontwikkeling voor de rest van 2014 bevroren. Gaat Renault in Bahrein ineens wel als een speer, dan hebben de andere teams geen tijd meer om te reageren. t klinkt misschien vergezocht, maar je kunt je toch ook moeilijk voorstellen dat Renault en RBR, de kampioenen van de laatste jaren, de plank zo mis hebben geslagen. Daarnaast is RBR nu ook min of meer het fabrieksteam van Renault en vind ik het opmerkelijk dat ze nu ineens niet op één lijn zouden zitten (bv de vermeende 'ruzie' tussen Newey en White van Renault).
juist!  Het kan een truc zijn om anderen een hak te zetten. Kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat Renault zo'n problemen kan hebben, dat de motor niet eens 1 ronde volhoud. Mercedes en ferrari zullen zeer goed moeten opletten of ze zullen nog verrast kunnen zijn. Bij redbull zijn ze wel slim genoeg hoor


Als alleen Red Bull problemen zou hebben...Maar alle Renault-teams hadden issues en Caterham haalde nipt de helft van het aantal rondes dat Force India reed.


Dat klinkt mij te complot-achtig dat én Caterham, STR en Red Bull 'gebreken veinsen' ipv dat ze kilometers maken en 'real-live' data verzamelen...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 22:11:09
Citaat van: robbert op 01 februari 2014 - 17:32:39
Citaat van: Tuesday op 01 februari 2014 - 15:09:29
Citaat van: Jeroen op 01 februari 2014 - 14:50:58
Nou, ze gooien niet voor piet snot een testweek weg hoor.
nee, lijkt mij ook niet, maar toch vertrouw ik het hele zaakje ook niet helemaal. Eind februari wordt de hele motorenontwikkeling voor de rest van 2014 bevroren. Gaat Renault in Bahrein ineens wel als een speer, dan hebben de andere teams geen tijd meer om te reageren. t klinkt misschien vergezocht, maar je kunt je toch ook moeilijk voorstellen dat Renault en RBR, de kampioenen van de laatste jaren, de plank zo mis hebben geslagen. Daarnaast is RBR nu ook min of meer het fabrieksteam van Renault en vind ik het opmerkelijk dat ze nu ineens niet op één lijn zouden zitten (bv de vermeende 'ruzie' tussen Newey en White van Renault).
juist!  Het kan een truc zijn om anderen een hak te zetten. Kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat Renault zo'n problemen kan hebben, dat de motor niet eens 1 ronde volhoud. Mercedes en ferrari zullen zeer goed moeten opletten of ze zullen nog verrast kunnen zijn. Bij redbull zijn ze wel slim genoeg hoor


Als alleen Red Bull problemen zou hebben...Maar alle Renault-teams hadden issues en Caterham haalde nipt de helft van het aantal rondes dat Force India reed.


Dat klinkt mij te complot-achtig dat én Caterham, STR en Red Bull 'gebreken veinsen' ipv dat ze kilometers maken en 'real-live' data verzamelen...
klopt hoor, veel feiten spreken ook tegen, maar ik begon te twijfelen toen ik de reactie van Helmut Marko zag. Ik heb niks tegen die man, maar openbaar de schuld bij zichzelf zoeken zie je m toch niet vaak doen. Wat mij betreft zijn er grofweg 3 mogelijkheden;
1) ze lopen de boel te flessen (onwaarschijnlijk, maar niet geheel ondenkbaar). Brawn GP is het voorbeeld dat zelfs bij grote regelwijzigingen testen niet doorslaggevend hoeft te zijn.
2) ze hebben een relatief klein probleem met voorlopig grote gevolgen. Kan op korte termijn nog gefixed worden en RBR kan de opgelopen achterstand nog goedmaken, misschien niet voor Melbourne, maar blijven wel in de race voor het WK
3) ze hebben de zaken totaal niet op orde. 2014 kan al voorzichtig afgeschreven worden.

ik hou het voorlopig op mogelijkheid 2

robbert

ja ik hou het ook op optie 2. En wie weet gaan ze klagen om de reglementen terug te veranderen, zodat ze terug in het voordeel zijn en het kampioenschap is binnen ;D

Franky R.

Citaat van: robbert op 01 februari 2014 - 22:54:15
ja ik hou het ook op optie 2. En wie weet gaan ze klagen om de reglementen terug te veranderen, zodat ze terug in het voordeel zijn en het kampioenschap is binnen ;D
Ze hebben op dat gebied genoeg ervaring met het geklaag over de Pirelli's van vorig jaar...[pun intended]... :P

Perton

Zodra Red Bull ook maar één keer klaagt, hak ik Horner of Newey zijn kop eraf. (Niet echt natuurlijk, bij wijze van). Altijd lopen janken dat andere teams jaloers zouden zijn op het succes van Red Bull, maar klagen wanneer ze zelf de mist in zouden gaan? Dat zou erg lachwekkend zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat Red Bull dat niet zal doen.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 22:59:41
Citaat van: robbert op 01 februari 2014 - 22:54:15
ja ik hou het ook op optie 2. En wie weet gaan ze klagen om de reglementen terug te veranderen, zodat ze terug in het voordeel zijn en het kampioenschap is binnen ;D
Ze hebben op dat gebied genoeg ervaring met het geklaag over de Pirelli's van vorig jaar...[pun intended]... :P
dat 'geklaag' is niks mis mee, dat doen alle teams. Ik snap alleen de link niet zo die vaak gelegd wordt tussen dat geklaag en de beslissing om terug gaan naar de oude Pirelli's. Ik heb veel banden zien klappen in Silverstone, maar niet bij Red Bull, enkel een versnellingsbak.

Perton

Na Silverstone volgde er gewoon een paniekreactie. Was al het geklaag in de races ervoor niet geweest, dan werd Silverstone zeer waarschijnlijk (en eigenlijk durf ik het wel te zeggen: 100% zeker) gewoon als incident gezien en had men er verder niet zoveel aandacht geschonken. De hele reden dat het na Silverstone zo escaleerde, was omdat het na al het geklaag de druppel was. Dus dat daar een link tussen gelegd, is volstrekt logisch. Klapbanden zijn er altijd al geweest, en voor Silverstone vond ik het aantal problemen met de banden absoluut niet hoog. Maar er werd wel over zo'n beetje elk aspect van de band geklaagd en dan is Silverstone in de ogen van mensen geen incident, terwijl het dan in feite wel was.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 01 februari 2014 - 23:07:46
Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 22:59:41
Citaat van: robbert op 01 februari 2014 - 22:54:15
ja ik hou het ook op optie 2. En wie weet gaan ze klagen om de reglementen terug te veranderen, zodat ze terug in het voordeel zijn en het kampioenschap is binnen ;D
Ze hebben op dat gebied genoeg ervaring met het geklaag over de Pirelli's van vorig jaar...[pun intended]... :P
dat 'geklaag' is niks mis mee, dat doen alle teams. Ik snap alleen de link niet zo die vaak gelegd wordt tussen dat geklaag en de beslissing om terug gaan naar de oude Pirelli's. Ik heb veel banden zien klappen in Silverstone, maar niet bij Red Bull, enkel een versnellingsbak.


Omdat Red Bull bleef klagen, zelfs nadat Vettel won in Canada. Ze zagen dat Ferrari het best goed deden op die banden, dus klagen om het voordeel helemaal in naar hun straatje om te buigen.


Daarna werden de banden duurzamer en wonnen ze de resterende races...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 23:23:56
Citaat van: Tuesday op 01 februari 2014 - 23:07:46
Citaat van: Franky R. op 01 februari 2014 - 22:59:41
Citaat van: robbert op 01 februari 2014 - 22:54:15
ja ik hou het ook op optie 2. En wie weet gaan ze klagen om de reglementen terug te veranderen, zodat ze terug in het voordeel zijn en het kampioenschap is binnen ;D
Ze hebben op dat gebied genoeg ervaring met het geklaag over de Pirelli's van vorig jaar...[pun intended]... :P
dat 'geklaag' is niks mis mee, dat doen alle teams. Ik snap alleen de link niet zo die vaak gelegd wordt tussen dat geklaag en de beslissing om terug gaan naar de oude Pirelli's. Ik heb veel banden zien klappen in Silverstone, maar niet bij Red Bull, enkel een versnellingsbak.


Omdat Red Bull bleef klagen, zelfs nadat Vettel won in Canada. Ze zagen dat Ferrari het best goed deden op die banden, dus klagen om het voordeel helemaal in naar hun straatje om te buigen.


Daarna werden de banden duurzamer en wonnen ze de resterende races...
ja, snap ik, maar de uiteindelijke wijziging hadden ze niks mee te maken. Klagen is iets wat bij de F1 hoort, RBR doet dat, maar andere teams net zo goed. Uiteindelijk hebben ze toch ook zelf het bandenprobleem getackled. Dat de bandenwissel RBR in de kaart speelde, lijkt me duidelijk, maar ze hebben daar zelf geen invloed op gehad.. en dan nog steeds had iedereen dezelfde banden, maar had RBR gewoon verreweg de beste auto.

robbert

Citaat van: Perton op 01 februari 2014 - 23:02:04
Zodra Red Bull ook maar één keer klaagt, hak ik Horner of Newey zijn kop eraf. (Niet echt natuurlijk, bij wijze van). Altijd lopen janken dat andere teams jaloers zouden zijn op het succes van Red Bull, maar klagen wanneer ze zelf de mist in zouden gaan? Dat zou erg lachwekkend zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat Red Bull dat niet zal doen.

redbull zou dat wel doen, kijk maar naar vorig seizoen. Het hele bandenhistorie, terwijl ze wel nog altijd winnen

Sabai

Deze zinloze discussie is al meerdere malen gevoerd in Pirelli topic gevoerd en is totaal niet gebaseerd op feiten maar op antipathie jegens RBR. Dus begin er aub niet weer ovet.

Kootje

Citaat van: Sabai op 02 februari 2014 - 09:53:07
Deze zinloze discussie is al meerdere malen gevoerd in Pirelli topic gevoerd en is totaal niet gebaseerd op feiten maar op antipathie jegens RBR. Dus begin er aub niet weer ovet.

Ik steun deze motie ;D

Maikel0230

Inderdaad heren, als jullie willen, zet dan dit gesprek verder in het Pirelli topic ;)

Ik vermoed dat het niet ver weg gezakt is in de topic lijst.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

groot gelijk!!! zoals al in verschillende topics gebleken is, moeten we ontopic blijven ;)

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25