Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

Wings

Ben benieuwd hoe hij verklaart dat Caterham [for example] deze problemen niet heeft.

Sabai


Tuesday

Citaat van: Sabai op 01 februari 2014 - 11:55:27
http://www.gppits.net/nieuws/helmut_marko_fout_ligt_bij_red_bull/

En Helmut geeft toe dat de fout bij RBR ligt. Ze zitten niet echt op één lijn daar.
en Renault steekt de hand weer in eigen boezem; http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/306147/renault-motoren-niet-van-acceptabel-prestatieniveau/
Ik ga me steeds meer afvragen of ze misschien geen spelletje aan het spelen zijn.

Maikel0230

Wat weinig mensen weten is dat de relatie tussen Red Bull en Renault eigenlijk al twee jaar niet meer is wat ze geweest is. Renault vond dat door Infiniti (vreemd genoeg een merk van vriend Nissan) prominent op de wagen te plaatsen dat deze met hun pluimen ging lopen, dat is eigenlijk nooit uitgepraat en ik vermoed dat deze discussie nog steeds wordt gevoerd.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Tuesday op 01 februari 2014 - 13:19:36
Citaat van: Sabai op 01 februari 2014 - 11:55:27
http://www.gppits.net/nieuws/helmut_marko_fout_ligt_bij_red_bull/

En Helmut geeft toe dat de fout bij RBR ligt. Ze zitten niet echt op één lijn daar.
en Renault steekt de hand weer in eigen boezem; http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/306147/renault-motoren-niet-van-acceptabel-prestatieniveau/
Ik ga me steeds meer afvragen of ze misschien geen spelletje aan het spelen zijn.

ja dat zou wel goed kunnen, hebben ze in het verleden ook gedaan. Dan was redbull ook niet de sterkste in de testen, maar werden wel wereldkampioen. Ik zou alles over renault en redbull met een korreltje zout nemen

0634


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 februari 2014 - 14:50:58
Nou, ze gooien niet voor piet snot een testweek weg hoor.
nee, lijkt mij ook niet, maar toch vertrouw ik het hele zaakje ook niet helemaal. Eind februari wordt de hele motorenontwikkeling voor de rest van 2014 bevroren. Gaat Renault in Bahrein ineens wel als een speer, dan hebben de andere teams geen tijd meer om te reageren. t klinkt misschien vergezocht, maar je kunt je toch ook moeilijk voorstellen dat Renault en RBR, de kampioenen van de laatste jaren, de plank zo mis hebben geslagen. Daarnaast is RBR nu ook min of meer het fabrieksteam van Renault en vind ik het opmerkelijk dat ze nu ineens niet op één lijn zouden zitten (bv de vermeende 'ruzie' tussen Newey en White van Renault).

gloudiesaurus

Precies, wat Jeroen zegt. Dit was echt niet de bedoeling hoor.

Maar ik vertrouw wel op Red Bull/ Renault en denk dat ze in Bahrein al een gedeelte van de problemen hebben opgelost.
Hopelijk hebben ze dan wel wat snelheid verloren zodat Mercedes en alle anderen eens sneller zijn  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

@tuesday Waarom is dat raar? Deden mclaren en ferrari toch ook in 2009. Dus dat red bull de plank niet misgeslagen zou hebben omdat het de kampioen is vind ik niet zo voor de hand liggend.

Ik denk ook dat er te veel achter de uitspraken wordt gezocht en dat het probleem vooral zit in de samenwerking tussen de auto en motor, dus beiden hebben gefaald in dat opzicht.

Ik geloof er niks van dat er een spel zou worden gespeeld want dan zou str en in mindere mate caterham daar ook aan mee doen en dat geloof ik niet.

gloudiesaurus

Exactly. Daarnaast is Red Bull wel heel positief over de RB10, afgezien van de problemen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: NielsD op 31 januari 2014 - 12:26:17
Citaat van: Kootje op 31 januari 2014 - 12:19:16
Citaat van: NielsD op 31 januari 2014 - 11:30:52
http://www.gppits.net/nieuws/massa_blij_met_overstap_naar_williams/

Bij Ferrari zag ik hem het liefst vertrekken, de sport hoefde hij van mij niet te verlaten. Ik hoop dat hij zijn carrière bij Williams positief kan afsluiten, helaas zonder Smedley. Mijns inziens de leukste engineer in de paddock.

Zonder Smedley? :o

Ik had juist begrepen dat deze met hem mee was verhuist naar Williams. ???

Dacht ik in eerste instantie ook, later werd bekend dat deze niet mee ging.
hij schijnt nu alsnog naar Williams te gaan, althans, dat beweerde Ted in Ted's notebook gisteren.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 februari 2014 - 15:25:55
@tuesday Waarom is dat raar? Deden mclaren en ferrari toch ook in 2009. Dus dat red bull de plank niet misgeslagen zou hebben omdat het de kampioen is vind ik niet zo voor de hand liggend.

Ik denk ook dat er te veel achter de uitspraken wordt gezocht en dat het probleem vooral zit in de samenwerking tussen de auto en motor, dus beiden hebben gefaald in dat opzicht.

Ik geloof er niks van dat er een spel zou worden gespeeld want dan zou str en in mindere mate caterham daar ook aan mee doen en dat geloof ik niet.
ik beweer ook niet dat het zo is, maar het is wat mij betreft niet ondenkbaar. Ik ben normaal echt niet van de conspiracy theoriën, maar ik vind deze situatie wel hoogst opmerkelijk. Maar goed, ik heb er geen behoefte aan om het verder te verdedigen, kan ik ook niet, t is puur een gevoel.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 01 februari 2014 - 14:11:42
Wat weinig mensen weten is dat de relatie tussen Red Bull en Renault eigenlijk al twee jaar niet meer is wat ze geweest is. Renault vond dat door Infiniti (vreemd genoeg een merk van vriend Nissan) prominent op de wagen te plaatsen dat deze met hun pluimen ging lopen, dat is eigenlijk nooit uitgepraat en ik vermoed dat deze discussie nog steeds wordt gevoerd.



Vrij recent heb ik nog een discussie gehad hierover. Op dit forum welteverstaan. ;) Red Bull werd onvoorwaardelijke steun door Renault opgespeld terwijl ik andere signalen opvang. Die signalen lees ik weer terug in je post.

robbert

Citaat van: Tuesday op 01 februari 2014 - 15:09:29
Citaat van: Jeroen op 01 februari 2014 - 14:50:58
Nou, ze gooien niet voor piet snot een testweek weg hoor.
nee, lijkt mij ook niet, maar toch vertrouw ik het hele zaakje ook niet helemaal. Eind februari wordt de hele motorenontwikkeling voor de rest van 2014 bevroren. Gaat Renault in Bahrein ineens wel als een speer, dan hebben de andere teams geen tijd meer om te reageren. t klinkt misschien vergezocht, maar je kunt je toch ook moeilijk voorstellen dat Renault en RBR, de kampioenen van de laatste jaren, de plank zo mis hebben geslagen. Daarnaast is RBR nu ook min of meer het fabrieksteam van Renault en vind ik het opmerkelijk dat ze nu ineens niet op één lijn zouden zitten (bv de vermeende 'ruzie' tussen Newey en White van Renault).
juist!  Het kan een truc zijn om anderen een hak te zetten. Kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat Renault zo'n problemen kan hebben, dat de motor niet eens 1 ronde volhoud. Mercedes en ferrari zullen zeer goed moeten opletten of ze zullen nog verrast kunnen zijn. Bij redbull zijn ze wel slim genoeg hoor

Tuesday

Citaat van: Wings op 01 februari 2014 - 17:21:07
Citaat van: Maikel0230 op 01 februari 2014 - 14:11:42
Wat weinig mensen weten is dat de relatie tussen Red Bull en Renault eigenlijk al twee jaar niet meer is wat ze geweest is. Renault vond dat door Infiniti (vreemd genoeg een merk van vriend Nissan) prominent op de wagen te plaatsen dat deze met hun pluimen ging lopen, dat is eigenlijk nooit uitgepraat en ik vermoed dat deze discussie nog steeds wordt gevoerd.



Vrij recent heb ik nog een discussie gehad hierover. Op dit forum welteverstaan. ;) Red Bull werd onvoorwaardelijke steun door Renault opgespeld terwijl ik andere signalen opvang. Die signalen lees ik weer terug in je post.
wat zijn jullie bronnen? voor mij is dat nieuw nl