Testweek 1: Pre-season testing, Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera

Gestart door Maikel0230, 26 januari 2014 - 19:29:23

« vorige - volgende »

Maikel0230



Baan: Circuito Permanente de Jerez
locatie: Jerez de la Frontera, Cádiz, Andalusië, Spanje (ESP )
Baanlengte: 4.428 Km
Ronderecord: 1:23.135 - Heinz-Harald Frentzen (1997, Williams Renault)
Dagen: Van dinsdag 28 januari 2014 tot vrijdag 31 januari 2014



Schema en test line-up – 28-31 januari:

Infiniti Red Bull Racing Launch: Jerez (28 januari)
Sebastian Vettel (28 en 29 januari)
Daniel Ricciardo (30 en 31 januari)

Mercedes AMG Petronas F1 Team Launch: Jerez (28 januari)
Lewis Hamilton (28 en 30 januari)
Nico Rosberg (29 en 31 januari)

Scuderia Ferrari Launch: Online (25 januari)
Kimi Raikkonen (28 en 29 januari)
Fernando Alonso (30 en 31 januari)

Lotus F1 Team Launch: n.n.b.
Niet Aanwezig

McLaren Mercedes Launch: Online (24 januari)
Jenson Button (28 en 29 en de helft van 30 januari)
Kevin Magnussen (De helft van 30 en 31 januari)

Sahara Force India F1 Team Launch: Jerez (28 januari)
Sergio Pérez (28 en 29 januari)
Nico Hulkenberg (30 januari)
Daniel Juncadella (31 januari)

Sauber F1 Team Launch: Online (26 januari)
Esteban Gutierrez (28 en 29 januari)
Adrian Sutil (30 en 31 januari)

Scuderia Toro Rosso Launch: Jerez (27 januari)
Jean-Eric Vergne (28 en 30 januari)
Daniil Kvyat (29 en 31 januari)

Williams F1 Team Launch: TBC
Valtteri Bottas (28 en29 januari)
Felipe Massa (30 en 31 januari)

Marussia Launch: TBC
Jules Bianchi (28 en 30 januari)
Max Chilton (29 en 31 januari)

Caterham Launch: Jerez (28 januari)
Kamui Kobayashi (31 januari)
Marcus Ericsson (28 en 29 januari)
Robin Frijns (30 januari)


Check deze OP regelmatig voor updates!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ben wel heel erg benieuwd naar komende week (jaja, ik weet het, zo'n eerste week zegt niet veel, maar toch).

Perton

Ik denk dat het wel interessant is om te zien welk team (of welke motorleverancier?) qua betrouwbaarheid een goede week gaat hebben, al zal dat natuurlijk nog geen directe conclusies opleveren.


Tuesday

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 20:08:56
Ik denk dat het wel interessant is om te zien welk team (of welke motorleverancier?) qua betrouwbaarheid een goede week gaat hebben, al zal dat natuurlijk nog geen directe conclusies opleveren.
vind het altijd wel interessant om die live reports op autosport.com een beetje te volgen. Die zien vaak vrij snel welke auto's goed liggen, goede tractie hebben etc. Maar dit jaar zal het misschien idd nog wel meer om betrouwbaarheid gaan.

Jehoentelaar


Wings


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

stel dat er hele grote verschillen zijn in motorprestatie's, zouden we dat deze week al merken??

Perton

Als alle teams van bijvoorbeeld Renault enorm langzamer zijn dan hun concurrenten van bijvoorbeeld Mercedes, zou je wel conclusies kunnen verbinden ja, denk ik. Stel Mercedes is stukken sneller dan Red Bull, McLaren veel sneller dan Lotus, Force India veel sneller dan STR, dan is het denk ik niet raar om te veronderstellen dat Mercedes een betere motor heeft dan Renault.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 22:21:37
Als alle teams van bijvoorbeeld Renault enorm langzamer zijn dan hun concurrenten van bijvoorbeeld Mercedes, zou je wel conclusies kunnen verbinden ja, denk ik. Stel Mercedes is stukken sneller dan Red Bull, McLaren veel sneller dan Lotus, Force India veel sneller dan STR, dan is het denk ik niet raar om te veronderstellen dat Mercedes een betere motor heeft dan Renault.

Jep, al zegt het ook niet alles. Er kan nog veel veranderen tot de 1e race.
Betrouwbaarheid zegt ook altijd veel  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Perton op 26 januari 2014 - 22:21:37
Als alle teams van bijvoorbeeld Renault enorm langzamer zijn dan hun concurrenten van bijvoorbeeld Mercedes, zou je wel conclusies kunnen verbinden ja, denk ik. Stel Mercedes is stukken sneller dan Red Bull, McLaren veel sneller dan Lotus, Force India veel sneller dan STR, dan is het denk ik niet raar om te veronderstellen dat Mercedes een betere motor heeft dan Renault.
denk het ook ja. En in t paddock zullen ze het zeker wel snel door hebben en dan zullen wij t ook wel mee krijgen. Maar goed, ik verwacht eigenlijk niet dat de verschillen heel groot zullen zijn, maar t is natuurlijk niet helemaal ondenkbaar.

Perton

Nee ik verwacht ook niet dat het zo zwart-wit zal zijn als in mijn voorbeeld. Ik denk dat het een kwestie is van de conclusies van de insiders, maar zelfs voor hen zal het deze winter erg moeilijk worden denk ik.

En het is natuurlijk weer net zoals vroeger dat wie snel is in Australië niet per se snel zal zijn zodra het Europese seizoen weer begint.

NielsD

Aaaaah heerlijk. Morgen eindelijk weer los met de Formule 1-bolides! Hier hebben we lang opgewacht! Ik ben zowaar gespannen.. :D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Adam Cooper ‏@adamcooperf1  30 min.
We should expect all teams to give 3rd drivers a run before the season so they can help correlate real car and simulator

Vandaar dat Van der Garde niet test.