Bernie in nauwe schoentjes

Gestart door Maikel0230, 16 januari 2014 - 17:29:32

« vorige - volgende »

Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_voor_de_duitse_rechter/

Bernie Ecclestone geraakt geleidelijk zijn macht kwijt en wordt nu in Duitsland voor de rechter gesleept. Hoe zien we deze situatie evolueren?

Persoonlijk ben ik blij dat het einde lijkt te naderen voor deze kleine dictator, akkoord de man heeft veel goeds gedaan, maar voor elke goede beslissing deed hij er twee die niet door de beugel kunnen. Tevens had hij allang deze positie aan iemand anders moeten overlaten. Tijd voor een nieuw gezicht met verse ideeën.

Hoe je het ook draait of keert, we staan voor een historische moment.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ik ben ook opgelucht. In het verleden heeft hij inderdaad goeie beslissingen genomen, maar de laatste jaren had hij ideen die acht niet kunnen. Zo gaat de f1 kapot, moest hij die ideen doorgedreven hebben

0634

Ik vrees voor de periode zonder Bernie. We kunnen alleen maar hopen dat er een vergelijkbaar sterk persoon op staat die de macht naar zich toe kan trekken. Anders kan er wel eens een machtsvacuum ontstaan en heeft iedereen iets te zeggen.

Niemand heeft zo'n goede invloed op de F1 gehad als Bernie. De man heeft de sport volwassen gemaakt, daarvoor verdiend hij lof. Het zal allemaal niet zo makkelijk zijn om hem te vervangen, Kan alleen maar hopen dat er een tweede Bernie ergens rondhuppelt.

robbert

denk niet dat er een periode zonder bernie nog slechter kan. Hij heeft veel beslissingen genomen waar de fans niet mee tevreden zijn, zoals de medaille idee en de dubbele punten in de laatste race. Alsook meer races buiten europa

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 16 januari 2014 - 18:12:41
Ik vrees voor de periode zonder Bernie. We kunnen alleen maar hopen dat er een vergelijkbaar sterk persoon op staat die de macht naar zich toe kan trekken. Anders kan er wel eens een machtsvacuum ontstaan en heeft iedereen iets te zeggen.

Niemand heeft zo'n goede invloed op de F1 gehad als Bernie. De man heeft de sport volwassen gemaakt, daarvoor verdiend hij lof. Het zal allemaal niet zo makkelijk zijn om hem te vervangen, Kan alleen maar hopen dat er een tweede Bernie ergens rondhuppelt.

Tja, het is een beetje een sprong in het duister nietwaar? Hoe jammer het ook mag zijn, iemand op die positie mag niet zo laag vallen als omkoping.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dat laatste ben ik met je eens.

Dat hij voor ieder ding dat hij goed deed, twee dingen fout deed, ben ik absoluut niet met je eens.

Maikel0230

Ja, is ook een iets te scherpe uitspraak en ook niet juist.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

#7
Citaat van: robbert op 16 januari 2014 - 21:03:25
denk niet dat er een periode zonder bernie nog slechter kan. Hij heeft veel beslissingen genomen waar de fans niet mee tevreden zijn, zoals de medaille idee en de dubbele punten in de laatste race. Alsook meer races buiten europa
Medaille idee is nooit concreet geworden. Boeien? Nee. Dubbele punten ben ik ook geen fan van. Maar dat maakt Bernie geen slechte bestuurder.

Deze man heeft een sport die uit elkaar viel voor de FISA-FOCA oorlog geprofessionaliseerd en tot grote hoogte gestuwd. Dat heeft hij overigens niet alleen gedaan, maar hij was wel de personificatie. Onder zijn leiding is de F1 over de hele wereld gegroeid en populair geworden en is het één van de grootste en best bekeken sporten ter wereld.

Al vanaf dag één snapte hij hoe de sport verhandeld moest worden. Maakte verplicht dat teams aan alle races mee moest doen, ook aan de dure overzeese wedstrijden. Zo kon hij meer geld vragen aan de circuiteigenaren en tv-stations die ineens garanties kregen over het deelnemersaantal. En zo ging hij verder.

Het is niet zo dat alles dat hij deed geweldig was en dat ik het ermee eens ben. Maar de man is een waar fenomeen en er is niemand binnen de sport die een grotere, positievere invloed op de sport heeft gehad dan hij. Niet eentje.

De hele sport is onder zijn leiding explosief gegroeid. Denk er maar niet te eenvoudig over, deze sport gaat hem missen.

janke

Och Bernie heeft veel voor de F1 gedaan. Maar smeergeld aan een bankier geven? Daar heeft hij een black out gehad. Maarja, Bernie is ook de jongste/slimste niet meer. Alleen ik vraag mij af wat er gebeurd na het tijdperk Bernie.
Some things are too important to be left in the past.

0634


Jehoentelaar

Hij heeft een hoop voor de sport betekend, maar aan alles komt een eind. De laatste jaren was het met malle uitspraken en vreemde proefballonnetjes al niet veel soeps meer. Als hij verstandig was, was hij al veel eerder aan de gang gegaan in de zoektocht naar een opvolger (mocht dat überhaupt al gebeuren op dit moment). Dan zou van een mogelijk probleem in het post-Bernie-tijdperk geen sprake hoeven zijn.

gloudiesaurus

Bernie is altijd al van de gekkie ideeën geweest. Vaak gooide hij veel proefballonnetjes op wat in beweging te krijgen.

Maar Bernie wordt ook oud, hij internettijdperk heeft de Formule 1 volledig gemist... Het verkopen van de F1-aandelen is ook geen slimme zet geweest.
Ben benieuwd hoe hiervan af komt. In Duitsland kunnen ze met smeergeld niet lachen.

En ik ben het ermee eens, de Formule 1 kan wel een frisse bestuurder gebruiken. Maar wie? Vroeger werd Flavio Briatore genoemd maar hij wordt het na crash-gate niet meer. Enige die ik op het moment kan bedenken is Christian Horner. Maar ik ben bang dat Bernie de touwtjes tot aan zijn dood in handen houdt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 16 januari 2014 - 22:15:08
Hij heeft een hoop voor de sport betekend, maar aan alles komt een eind. De laatste jaren was het met malle uitspraken en vreemde proefballonnetjes al niet veel soeps meer. Als hij verstandig was, was hij al veel eerder aan de gang gegaan in de zoektocht naar een opvolger (mocht dat überhaupt al gebeuren op dit moment). Dan zou van een mogelijk probleem in het post-Bernie-tijdperk geen sprake hoeven zijn.
Citaat van: Jeroen op 16 januari 2014 - 21:51:20
Dat laatste is een zorg.

Natuurlijk komt aan alles een einde, ook aan het heelal. Dus ook Bernie. Maar laten we wel wezen, deze goser heeft de F1 zo groots gemaakt in alle werelddelen. Een miljarden show. Een Bernie kun je niet vervangen. Zoals wel meer grootheden niet. Het is of word surrogaat. Net als Todt de vervanger van Mosley is.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Tsja hij heeft ontzettend veel goed gedaan, maar laten we eerlijk zijn, die man (en de meneren die hij vertegenwoordigt) zijn niet echt meer van de tijd, anders zou men bijvoorbeeld veel en veel meer aan social media doen om de jonge fans voor zich te winnen. Om eens even een klein voorbeeldje te geven.

Dat hij in het verleden ontzettend goede dingen heeft gedaan, zal niemand kunnen ontkennen. De vraag is of hij nog steeds relevant is in de 21e eeuw. Een veelgehoorde kritiek is dat de Formule 1 bekend staat als een van de meest bekeken sporten (op WK voetbal en Olympische Spelen na), maar niet veel meer (of zelfs minder) opbrengt dan de Premier League, dat natuurlijk wel erg populair is in Azië, maar toch.

Er valt dus nog veel meer uit de Formule 1 te halen, en nee, ik weet niet hoe, maar dat ik dat niet weet, wil niet zeggen dat ik geen kritiek op Ecclestone mag hebben.

Fabian

Een prettige positie is het in ieder geval niet voor ons Bernie