Endurance Topic 2014 (WEC)

Gestart door janke, 09 januari 2014 - 22:01:20

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Sure. Hoop wel dat we dan niet met de auto gaan waarmee ik toen naar VLN ging, want die hield er pardoes mee op.

Sphinx

Ben sinds 2006 ieder jaar naar de 24uur op de Ring geweest, en de WSR in Spa heb ik ook bezocht dit jaar. Superbikes zijn ook erg leuk op de Ring
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Voor wie de Facebookpagina van RTLGP Magazine volgt, check eens de foto's van tijdens de kwalificaties in Austin uit. Hallucinante weersomstandigheden.

SDG

En in de race was het al niet veel beter. Resultaat: één gigantische slippartij.

http://www.youtube.com/watch?v=FutghJseE0s&app=desktop

Franky R.

Citaat van: SDG op 21 september 2014 - 12:48:50
En in de race was het al niet veel beter. Resultaat: één gigantische slippartij.

http://www.youtube.com/watch?v=FutghJseE0s&app=desktop


Waterballet met auto's... :P

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juni 2014 - 11:02:45
Valt mee. Na Le Mans is het seizoen effectief voorbij en gaat de focus naar het volgende jaar. De algehele WEC-titel valt in het niet bij LM24. Komt nog bij dat de kalender überhaupt niet al te aansprekend is en dat de startvelden op de andere continenten überhaupt een stuk kleiner zijn dan in Europa (Spa/Silverstone).

Het plan is om van het WEC een soort van winterkampioenschap te maken. Het seizoen start dan in september en Le Mans wordt de slotrace van het kampioenschap, zodat het hele seizoen lang naar de apotheose kan opgebouwd worden. Aanvankelijk wilde men dit al vanaf volgend jaar invoeren - het seizoen 2015 zou dan een kort kampioenschap worden in het voorjaar en vanaf 2015-2016 zou men dan volgens de nieuwe kalender rijden - maar naar ik vernomen heb is dit alles ondertussen op zijn minst uitgesteld tot in 2017.

SDG

Niemand minder dan Emerson Fittipaldi zal volgende week tijdens de 6 uur van Sao Paulo een eenmalig gastoptreden maken in de GT AM klasse!  :o

http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-spa-francorchamps/news/emerson-fittipaldi-returns-to-the-cockpit-at-the-6-hours-of-s%C3%A3o-paulo_2704.html

Maikel0230

Mooi, kan hij zeggen dat hij ook voor Ferrari heeft gereden.

Nog ander nieuws


Tom "Mister Le Mans" Kirstensen heeft besloten om zij helm aan de haak te hangen.

Sao Paulo zal zijn laatste optreden zijn in het WEC.

Hulde aan deze grote kampioen!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Hij zal gemist worden. Het is een van mijn favoriete rijders. Heeft een hele mooie carriere achter de rug.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Op McNish na heb ik een hekel aan alles wat met Audi te maken heeft, dus ik lig hier verder niet zo wakker van. Maar dat Kristensen een legende is, is geen twijfel over natuurlijk.

SDG


SDG

Nico Hulkenberg rijdt volgend jaar voor Porsche in Le Mans.

Sphinx

Helemaal goed  :D Als ie dan in de F1 blijft steken onder de top, dan in de WEC. Zou een les kunnen zijn voor niet nader te noemen NL'se aspiranten  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Porsche zou ook hebben bevestigd met drie auto's te rijden in Spa en Le Mans. Tel daar nog twee Nissans en een aantal Audi's en Toyota's bij op en we hebben toch een waanzinnig seizoen voor ons.