Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 27 maart 2014 - 10:55:44


McLaren heeft de neus nog lelijker gemaakt, hoop voor hen dat het sneller is.
Ze zouden er een halve seconde mee winnen ofzo las ik ergens

Maikel0230

Dat hoopt Dennis, we zullen zien of het waar is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Die neus alleen zal geen halve seconde opleveren, maar Dennis zei inderdaad dat ze met alle updates samen een halve seconde hopen te pakken.

(Wel niet vergeten dat Dennis nog steeds in marketing-modus staat om een titelsponsor te strikken.)

Fabian

Citaat van: Jozef op 27 maart 2014 - 15:14:05
Die neus alleen zal geen halve seconde opleveren, maar Dennis zei inderdaad dat ze met alle updates samen een halve seconde hopen te pakken.

(Wel niet vergeten dat Dennis nog steeds in marketing-modus staat om een titelsponsor te strikken.)
Vandaar ook dat ik het met een schuin oog las.

Breaktest

Citaat van: Fabian op 27 maart 2014 - 12:53:02
Citaat van: Maikel0230 op 27 maart 2014 - 10:55:44


McLaren heeft de neus nog lelijker gemaakt, hoop voor hen dat het sneller is.
Ze zouden er een halve seconde mee winnen ofzo las ik ergens
En nog steeds zonder nieuwe hoofdsponsor zo te zien.

Breaktest

#710
Wat het neuzendrama betreft zie je overigens een verschuiving plaatsvinden van het esthetisch naar het veiligheidsaspect. Bang als men is dat de auto onder een voorligger kan schuiven. (Newey heeft het gezegd, dus zal het wel waar zijn.) Maar hoe reƫel is dit eigenlijk? Tussen 1970 en 1993 was men nooit anders gewend, en in die tijd heb ik nooit iemand horen beweren dat de neus een risicofactor was. Met hetzelfde recht kun je beweren dat een hoge neus de neiging heeft de auto te lanceren.
Blijft dus maar 1 oplossing over: neuzen niet hoger of lager dan de achterwielas maken. 

0634


Tuesday

volgens mij hebben we daarvan al het eerste voorbeeld gezien, Kobayashi/Massa. Werd nog ff besproken in de F1 show op Sky ook.

Maikel0230

Inderdaad en Graeme Lowdon had daar een interessante opmerking over, hij denkt dat er meer kan gedaan worden aan de achterkant van wagens zodat die niet kunnen opgetild worden door de neus. Hij denkt dat die 'crash structure' zo kan gemaakt worden dat het niet meer kan. Toch denkt ie dat het al moeilijk zal zijn met de wagens van vandaag om de achterkant in het gezicht van een coureur te plaatsen.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Inderdaad, het is al gelijk gebeurd in Melbourne, Kobayashi tilde Massa's achterkant van de grond. Ik denk ook dat de crashbox aan de achterkant de medeboosdoener is, en die dingen zullen er 20 jaar geleden vast anders uit hebben gezien dan nu. Ik denk ook dat het verlagen van die crashbox de beste oplossing is.

0634

We (Newey) moeten er verder ook niet te spastisch over doen. Natuurlijk moet je risico beperken, maar het is autoracen, er kunnen ongelukken gebeuren. Eyeopener hoor ;).

Matthijs

Het grote verschil met de lage neuzen van vroeger is dat we nu smalle piemels hebben en vroeger brede neuzen. De kracht bij impact wordt nu op een hele kleine plek doorgegeven, het zou me niks verbazen als we gaten in sidepods gaan zien bij side impacts.

Edwin90

Zal wel meevallen. Zie vorige race waar dat ding bij Button al afbrak door een simpele tik van de krik.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 27 maart 2014 - 20:46:14
volgens mij hebben we daarvan al het eerste voorbeeld gezien, Kobayashi/Massa. Werd nog ff besproken in de F1 show op Sky ook.
Volgens mij stapte Kobayashi met vlag en wimpel uit. Kortom wat mij betreft de gebruikelijke F1-aanstellerij.

Breaktest

Lelijk geluid, lelijke neuzen... maar nu ik er over nadenk, het afschuwelijkste aan de formule 1 vind ik de voorvleugel. Hoe kan het dat die altijd de toets der kritiek heeft doorstaan? Dat ie op een gegeven moment getrapt werd, nou vooruit, en creatieve pijlvormen kon ik ook wel waarderen. Maar al die flipjes en flapjes en talloze hulpstukken, daar word ik werkelijk niet goed van. Het ziet er tegenwoordig meer uit als een snuisterijenkast dan als een voorvleugel. Ik zeg: verbieden die handel.

Mijn weerzin tegen de moderne voorvleugel groeide recht evenredig met Olaf Mols natte plek in zijn broek als ie voor zijn nieuwsrubriek weer eens een opstaand vleugeltje had ontdekt.  Ik vind dat een kind dat van Formule 1 droomt zijn favoriete auto moet kunnen natekenen. En daar hoort geen rare letterbak bij.