Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

robbert

ja ik ook. Tot nu toe nog geen enkele mooie wagen gezien.

robbert

Het is blijkbaar niet de originele neus, er is een ongeluk mee gebeurd, maar men had geen tijd meer om die te herstellen voor de presentatie



Kootje

Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 15:13:54
Ferrari kan verwijderd worden uit de poll ;)

;D Idd .... en niet alleen vanwege die bizarre neus, daar hebben ze er uiteindelijk allemaal eentje van, maar die livery ziet er ook niet uit. Voor nu gaat m'n stem uit naar de McLaren, mits ze dat zwart op de neus toevoegen.

NielsD

Ik weet niet of het al opgemerkt is, waarschijnlijk wel.. maar waarom is die neus zo uit verhouding qua lengte bij Lotus?

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 12:23:51
Heeft een reglementaire oorzaak [een bolide mag maar 1 neus hebben].

Kootje

Was al opgemerkt, weet niet wat de reden is.

Zou kunnen dat Wings hier gelijk heeft, dan zul je het reglement er op na moeten slaan, maar ik denk zelf dat het te maken heeft met bochtensnelheid en de verhouding linker/rechterbochten. ???

Maar .... das slechts 'n idee dat ik niet feitelijk kan onderbouwen, dus ..... Wings zou zomaar gelijk kunnen hebben. Ik weet 't niet. :-\

Jehoentelaar

Van wat ik begreep heeft het er inderdaad mee te maken dat er nu definitietechnisch één neus is. De andere punt zorgt ervoor dat de crash structure van de auto ook reglementair voldoet, maar is door de kortere lengte geen neus.

Waarom men bij Lotus dan heeft gekozen voor een (in principe) asymmetrische auto? Ik heb geen flauw idee.

Wings

Citaat van: Kootje op 25 januari 2014 - 16:37:10
Was al opgemerkt, weet niet wat de reden is.

Zou kunnen dat Wings hier gelijk heeft, dan zul je het reglement er op na moeten slaan, maar ik denk zelf dat het te maken heeft met bochtensnelheid en de verhouding linker/rechterbochten. ???

Maar .... das slechts 'n idee dat ik niet feitelijk kan onderbouwen, dus ..... Wings zou zomaar gelijk kunnen hebben. Ik weet 't niet. :-\

Ik ook niet. Dat scheelt. ;) Maar volgens mij zing je wel de juiste toon want ik meen gelezen te hebben dat een kortere neus beter was alleen reglementair niet toegestaan omdat je maar 1 neus mag hebben. Maar dit som ik op zonder het nagezocht te hebben. Ik kan er dus naast zitten.

Perton

Het kan natuurlijk best zijn dat het een combinatie is van beide: het voldoet zo aan de reglementen van één neus en door het op deze manier op te lossen, krijg je ook een effect dat het in de bochten lekker stabiel ligt. Maar ik vermoed dat Lotus nog wel iets van een officiële presentatie zal houden met echte foto's, video's en interviews, waarin het team hier wel een uitleg voor zal geven.

Jozef

Ik ben er vrijwel zeker van dat de invloed van de asymmetrie in de bochten zo goed als nihil is. Zo snel draait een F1-auto niet om zijn verticale as, de luchtstroom in de bocht is dus ook zo goed als recht.

Ik denk eerder dat je andersom moet denken: waarom zou je wél twee gelijke neuzen willen hebben? Dat heeft bijna geen enkele aerodynamisch nut, maar voegt wel een klein stukje gewicht en luchtweerstand toe.

NielsD

Citaat van: Jozef op 25 januari 2014 - 17:20:38
Ik ben er vrijwel zeker van dat de invloed van de asymmetrie in de bochten zo goed als nihil is. Zo snel draait een F1-auto niet om zijn verticale as, de luchtstroom in de bocht is dus ook zo goed als recht.

Ik denk eerder dat je andersom moet denken: waarom zou je wél twee gelijke neuzen willen hebben? Dat heeft bijna geen enkele aerodynamisch nut, maar voegt wel een klein stukje gewicht en luchtweerstand toe.

Het zal uitgebreid getest zijn in de windtunnel. Wel grappig om te zien dat tot nu toe elk team een andere neus heeft, behalve McLaren en Williams. Lelijkheid kan in dit geval misschien wel genialiteit betekenen. Daarom hoop ik dat Red Bull een ontzettend mooie neus monteert. ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

#312
Ik ben even moeten gaan liggen na het zien van de Ferrari, mijn god wat een lelijk ding, konden ze dat nu echt niet ongeveer zo vloeiend maken zoals de MP4-29, trekt op niks met die knik erin.

:'(, ik ga de F138 missen, zelfs al had het ding een hoge neus.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Ik hoop voor Ferrari dat het een hele snelle wagen is . Wat een gedrocht.

Maikel0230

Inderdaad, laten we hopen dat het een van Allison zijn betere ideeën behoort.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25