Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 24 januari 2014 - 19:45:21
Een team dat op 2 jaar tijd een schuld opbouwt van 120 miljoen zal denk ik wel meer dan eens het budget hebben overschreden, kan zijn van niet natuurlijk maar ik denk dat Kootje hier geen onredelijk punt heeft.
bedrijven hebben altijd schulden en Lotus zeker. Genii heeft het team voor een symbolisch bedrag overgenomen, maar als je iets goedkoop in handen krijgt moet er vaak juist veel geinvesteerd worden. Dat hebben ze dus gedaan en daarmee heeft Lotus (waarvan Genii dus eigenaar is) een schuld aan Genii en daar zijn doorgaans afspraken voor wanneer iets moet worden terugbetaald. Lotus heeft gewoon een hele slechte solvabiliteit (verhouding vreemd en eigen vermogen) en dan krijg je dus dit soort problemen.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 24 januari 2014 - 19:45:21
Een team dat op 2 jaar tijd een schuld opbouwt van 120 miljoen zal denk ik wel meer dan eens het budget hebben overschreden, kan zijn van niet natuurlijk maar ik denk dat Kootje hier geen onredelijk punt heeft.

Zoals Jeroen al zei: Graet minds think alike!

Kootje

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 19:58:28
Lotus heeft gewoon een hele slechte solvabiliteit (verhouding vreemd en eigen vermogen) en dan krijg je dus dit soort problemen.

En dus gaat er meer geld uit dan dat er binnenkomt en daarover ligt de verantwoording (das niet hetzelfde als schuld) bij de teambaas.

Maikel0230



De McLaren MP4-29 in HD, up close is het wel een mooi ding (behalve dan natuurlijk die neus...)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Valt me allemaal niet tegen hoor.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 20:02:43
Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 19:58:28
Lotus heeft gewoon een hele slechte solvabiliteit (verhouding vreemd en eigen vermogen) en dan krijg je dus dit soort problemen.

En dus gaat er meer geld uit dan dat er binnenkomt en daarover ligt de verantwoording (das niet hetzelfde als schuld) bij de teambaas.
Die scheve verhouding was er vanaf dag 1. Maar daardoor is dus gewoon 90 miljoen van de genoemde 120 miljoen geen echte schuld maar in feite gewoon eigen vermogen.
wat betreft verantwoordelijkheid; wat er uit gaat lijkt me zeker zijn verantwoordelijkheid, als dat binnen het budget is gebleven vanwat hij heeft toegezegd gekregen dan heeft hij het goed gedaan. De financiering van dat budget lijkt mij niet direct de verantwoordelijkheid van de teambaas. Daarnaast weet je niet in hoeverre Boulllier gemachtigd was tot het aangaan van contracten. Het aantrekken van Raikkonen met bijbehorend contract zal toch zeker gedaan zijn in overleg met de eigenaren.


Jehoentelaar

Honderdduizend keer beter dan het gedrocht van vorig jaar. Weet iemand hoe laat de presentatie van Ferrari is, en of die ergens te zien is?

Kootje

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 20:22:54
Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 20:02:43
Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 19:58:28
Lotus heeft gewoon een hele slechte solvabiliteit (verhouding vreemd en eigen vermogen) en dan krijg je dus dit soort problemen.

En dus gaat er meer geld uit dan dat er binnenkomt en daarover ligt de verantwoording (das niet hetzelfde als schuld) bij de teambaas.
Die scheve verhouding was er vanaf dag 1. Maar daardoor is dus gewoon 90 miljoen van de genoemde 120 miljoen geen echte schuld maar in feite gewoon eigen vermogen.
wat betreft verantwoordelijkheid; wat er uit gaat lijkt me zeker zijn verantwoordelijkheid, als dat binnen het budget is gebleven vanwat hij heeft toegezegd gekregen dan heeft hij het goed gedaan. De financiering van dat budget lijkt mij niet direct de verantwoordelijkheid van de teambaas. Daarnaast weet je niet in hoeverre Boulllier gemachtigd was tot het aangaan van contracten. Het aantrekken van Raikkonen met bijbehorend contract zal toch zeker gedaan zijn in overleg met de eigenaren.

Tsja .... ik denk daar duidelijk anders over dan jij. :-\

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2014 - 20:25:19
Honderdduizend keer beter dan het gedrocht van vorig jaar. Weet iemand hoe laat de presentatie van Ferrari is, en of die ergens te zien is?

Zeker wel. Maar ik helaas niet.

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2014 - 20:25:19
Honderdduizend keer beter dan het gedrocht van vorig jaar. Weet iemand hoe laat de presentatie van Ferrari is, en of die ergens te zien is?

http://f14t.ferrari.com/en/


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai


Kootje

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2014 - 17:39:25
Citaat van: Maikel0230 op 24 januari 2014 - 17:20:34

Aan de zijkant valt het nog reuze mee.

Dat zegt men ook van een lelijke vrouw... :P ;D :P
;)

Dus dat wordt voortaan bezopen F1 kijken. :D