Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

Jozef

Hier werd een tijdje terug gespeculeerd over een exit van Bouiller toch? Vandaag is het dus zover. Jammer voor Lotus, vond niet dat Bouiller veel fout deed. Van Lopez himself verwacht ik echt niet dat hij het beter gaat doen.

Kootje

Tsjah ... of hij veel fout deed of niet vind ik lastig te beoordelen. Maar uiteindelijk is hij, ongeacht of hij er direct bij betrokken geweest is, wel de man die hoofdverantwoordelijk was voor het reilen en zeilen van het team. En dan kun je zeggen wat je wilt, maar onder zijn leiding was het daar gewoon 'n puinhoop.

T.Nuvolari

Is Boullier ontslagen dan? Dacht eerder dat hij de eer aan zichzelf had gelaten na een, naar alle waarschijnlijk, bod van McLaren.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 18:04:42
Tsjah ... of hij veel fout deed of niet vind ik lastig te beoordelen. Maar uiteindelijk is hij, ongeacht of hij er direct bij betrokken geweest is, wel de man die hoofdverantwoordelijk was voor het reilen en zeilen van het team. En dan kun je zeggen wat je wilt, maar onder zijn leiding was het daar gewoon 'n puinhoop.
daarom wil McLaren m hebben zeker?? ik vind juist dat ie het erg goed heeft gedaan als teambaas.

Kootje

#214
Ik weet niet waarom en of McLaren hem wil hebben. Dat is sowieso nog maar 'n gerucht, dus ....

Maar dan nog .... wou jij nu met droge ogen beweren dat het zo goed ging bij Lotus dan? De ene na de andere techneut wandelt er de deur uit, salarissen zijn (nog steeds) niet betaald, Kimi weg, torenhoge schulden, etc. etc. Hoe je het ook went of keert, als teambaas ben jij daar verantwoordelijk voor ongeacht of dit ook daadwerkelijk jouw schuld is. Dat is nu eenmaal inherent aan het hebben van 'n leidinggevende functie, dan ben je ook verantwoordelijk voor de fouten van 'n ander.

Daarbij heb ik er ook geen enkele boodschap aan dat McLaren hem wil hebben. Die hebben Sam Michael ook gehaald en dat is de man die de verantwoording droeg bij Williams ten tijde van hun bijna ondergang. Voor hem geld hetzelfde als voor Bouillier nu. Hij was wellicht niet degene die de fouten maakte waardoor de problemen ontstonden, maar wel de eindverantwoordelijke. Das alles wat ik zeg.

Maikel0230

STR, Mercedes en Force India hebben vandaag hun shake down gehouden. STR natuurlijk op Misano en de andere twee op Silverstone, goed om te zien dat dat al achte de rug is voor die twee, zou me ook niet verbazen moest Ferrari vandaag op Fiorano hetzelfde gedaan hebben.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 18:13:22
Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 18:04:42
Tsjah ... of hij veel fout deed of niet vind ik lastig te beoordelen. Maar uiteindelijk is hij, ongeacht of hij er direct bij betrokken geweest is, wel de man die hoofdverantwoordelijk was voor het reilen en zeilen van het team. En dan kun je zeggen wat je wilt, maar onder zijn leiding was het daar gewoon 'n puinhoop.
daarom wil McLaren m hebben zeker?? ik vind juist dat ie het erg goed heeft gedaan als teambaas.
Sportief gezien zeker. Financieel gezien is het een zooitje. Maar ik weet niet in hoeverre hij daar echt invloed op had.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 18:22:25
Ik weet niet waarom en of McLaren hem wil hebben. Dat is sowieso nog maar 'n gerucht, dus ....

Maar dan nog .... wou jij nu met droge ogen beweren dat het zo goed ging bij Lotus dan? De ene na de andere techneut wandelt er de deur uit, salarissen zijn (nog steeds) niet betaald, Kimi weg, torenhoge schulden, etc. etc. Hoe je het ook went of keert, als teambaas ben jij daar verantwoordelijk voor ongeacht of dit ook daadwerkelijk jouw schuld is. Dat is nu eenmaal inherent aan het hebben van 'n leidinggevende functie, dan ben je ook verantwoordelijk voor de fouten van 'n ander.

Daarbij heb ik er ook geen enkele boodschap aan dat McLaren hem wil hebben. Die hebben Sam Michael ook gehaald en dat is de man die de verantwoording droeg bij Williams ten tijde van hun bijna ondergang. Voor hem geld hetzelfde als voor Bouillier nu. Hij was wellicht niet degene die de fouten maakte waardoor de problemen ontstonden, maar wel de eindverantwoordelijke. Das alles wat ik zeg.
ja, is hij eindverantwoordelijke voor de financiële situatie?? ze hebben ondanks dat toch boven verwachting gepresteerd de afgelopen 2 jaar, daarvoor ben je teambaas. Het hele schuldenverhaal leek mij toch meer een financieringsprobleem dan daadwerkelijk een gevolg van onverantwoord geld uitgeven.

Kootje

Tuurlijk is hij daar verantwoordelijk voor. Budgetbeheer valt net zo goed binnen z'n verantwoordelijkheden als dat sportieve prestaties dat doen. Beide zaken heeft hij weliswaar niet direct in eigen hand, daar heeft hij z'n personeel voor, maar over beide draagt hij wel de eindverantwoording.

Maar goed ... wat maakt hem dan zo'n goede teambaas?
Is het vanwege de resultaten op de baan die idd goed waren? Heeft hij toch ook niet zelf neergelegt? Dat waren Kimi en Romain, die dat vervolgens weer niet hadden gekund zonder het juiste materiaal, dus ....
Is het dan het materiaal dat hij die jongens leverde? Mwah ... volgens mij is die auto door 'n team van ontwerpers gebouwd, niet door Dhr. Bouillier. Ontwerpers die het team nu verlaten hebben wegens de financiële shit.

Wat hij wel heeft gedaan is deze mensen aanstellen, de poppetjes op de juiste plek zetten. Dat gaat echter net zo goed op voor de mensen die het budget beheerden. Allemaal werkten ze onder zijn bezielende leiding en ik zie dan ook niet in waarom hij wel geprezen mag worden voor de resultaten op de baan, maar niet bekritiseerd voor de malaise achter de schermen.

0634

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 19:25:18
Budgetbeheer valt net zo goed binnen z'n verantwoordelijkheden als dat sportieve prestaties dat doen
Heeft hij zijn budget overschreden dan? Of heeft Genii gewoon zijn verplichtingen niet voldaan?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 19:25:18
Tuurlijk is hij daar verantwoordelijk voor. Budgetbeheer valt net zo goed binnen z'n verantwoordelijkheden als dat sportieve prestaties dat doen. Beide zaken heeft hij weliswaar niet direct in eigen hand, daar heeft hij z'n personeel voor, maar over beide draagt hij wel de eindverantwoording.

Maar goed ... wat maakt hem dan zo'n goede teambaas?
Is het vanwege de resultaten op de baan die idd goed waren? Heeft hij toch ook niet zelf neergelegt? Dat waren Kimi en Romain, die dat vervolgens weer niet hadden gekund zonder het juiste materiaal, dus ....
Is het dan het materiaal dat hij die jongens leverde? Mwah ... volgens mij is die auto door 'n team van ontwerpers gebouwd, niet door Dhr. Bouillier. Ontwerpers die het team nu verlaten hebben wegens de financiële shit.

Wat hij wel heeft gedaan is deze mensen aanstellen, de poppetjes op de juiste plek zetten. Dat gaat echter net zo goed op voor de mensen die het budget beheerden. Allemaal werkten ze onder zijn bezielende leiding en ik zie dan ook niet in waarom hij wel geprezen mag worden voor de resultaten op de baan, maar niet bekritiseerd voor de malaise achter de schermen.
Budgetbeheer wel, maar weet jij of hij het budget heeft overschreden?? zoals ik al zei leek het toch echt meer een financieringsprobleem te zijn en daar heeft Bouillier volgens mij niet zoveel mee te maken. Prestatie's op de baan is waar je m op moet afrekenen en die waren gewoon goed. Verder is het misschien ook een kwestie van gevoel.

Edit: ah, toevallig bijna dezelfde openingszin als Jeroen

0634


Tuesday


Maikel0230

Een team dat op 2 jaar tijd een schuld opbouwt van 120 miljoen zal denk ik wel meer dan eens het budget hebben overschreden, kan zijn van niet natuurlijk maar ik denk dat Kootje hier geen onredelijk punt heeft.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Een samenvatting van wat we tot nu toe hebben gezien:


Ik ben fan.