Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

Perton

Tsja je kan het ook zo bekijken dat Ferrari juist altijd iets unieks doet. F60 voor het zestigste wereldkampioenschap, nu iets ter ere van de turbomotor. Ik mag dat wel. Het zijn (meestal) niet random getallen, maar wel iets met een betekenis, daar waar andere teams gewoon het volgende cijfer in de rij pakken.

Franky R.

Citaat van: Perton op 20 januari 2014 - 16:56:43
Tsja je kan het ook zo bekijken dat Ferrari juist altijd iets unieks doet. F60 voor het zestigste wereldkampioenschap, nu iets ter ere van de turbomotor. Ik mag dat wel. Het zijn (meestal) niet random getallen, maar wel iets met een betekenis, daar waar andere teams gewoon het volgende cijfer in de rij pakken.


Tja, ik ben dan wat conservatief wat dat betreft... ;)

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 20 januari 2014 - 15:30:34


Nou dat wordt close, hoop persoonlijk op F14 T, dat is de minst vreemde van de vier ;D

Lijkt wel alsof er F14T (FIAT) staat. Niet doen. Gewoon lekker gek doen en turbo in de naam gooien.

Franky R.

Citaat van: Wings op 20 januari 2014 - 20:50:15
Citaat van: Maikel0230 op 20 januari 2014 - 15:30:34


Nou dat wordt close, hoop persoonlijk op F14 T, dat is de minst vreemde van de vier ;D

Lijkt wel alsof er F14T (FIAT) staat. Niet doen. Gewoon lekker gek doen en turbo in de naam gooien.


Waarom niet? Dat is toch de waarheid? Ferrari = FIAT...[/troll mode off]... ;D ;D ;D


;)

Maikel0230

Was er enkele jaren geleden ook niet een klein relletje toen Ferrari haar wagen in 2011 even doodleuk F150 noemde, zodat de Italianen moesten buigen voor die ami's en het ding hernoemen naar Ferrari 150° Italia?

Dit ding heet toevallig ook F14


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Yup. Die truck van Ford heette eerder F150

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 20 januari 2014 - 21:03:10
Was er enkele jaren geleden ook niet een klein relletje toen Ferrari haar wagen in 2011 even doodleuk F150 noemde, zodat de Italianen moesten buigen voor die ami's en het ding hernoemen naar Ferrari 150° Italia?

Dit ding heet toevallig ook F14



alé op naar de nieuwe rel ::)

Franky R.

Citaat van: robbert op 20 januari 2014 - 21:31:29
Citaat van: Maikel0230 op 20 januari 2014 - 21:03:10
Was er enkele jaren geleden ook niet een klein relletje toen Ferrari haar wagen in 2011 even doodleuk F150 noemde, zodat de Italianen moesten buigen voor die ami's en het ding hernoemen naar Ferrari 150° Italia?

Dit ding heet toevallig ook F14



alé op naar de nieuwe rel ::)


Ha! Dat zou mooi wezen...Ze zien toch wel het verschil tussen een F14 gevechtsvliegtuig en een F1-auto met die typenaam? Begreep ook niet veel van het gehuil van Ford omtrent de F150 benaming... ::) ...Alsof de mensen het verschil niet zouden kunnen zien...Laat staan dat ze weten hoe een F1-auto heet behalve de teamnaam.

Kootje

Ford en Ferrari leven al in oorlog vanaf het moment dat Enzo Ferrari in '63 Henry Ford gebruikte om z'n merk aan FIAT te verkopen. Ford, die dacht zelf in aanmerking te komen Ferrari over te nemen,  voelde zich daardoor zo genaaid dat hij zinde op wraak. Wat was de beste manier daarvoor? Ferrari verslaan op hun eigen terrein, namelijk het circuit De La Sarthe waar Ferrari al 6 jaar op rij domineerde. Daarom kwamen ze, na in '65 nog te falen, in '66 met de GT40 en prompt wonnen ze LeMans 3x op rij, hun wraak was zoet. Was dat toendertijd allemaal niet gebeurd, dan had Ford waarschijnlijk niet zo moeilijk gedaan.

Maikel0230

#84
Citaat van: Kootje op 20 januari 2014 - 22:25:43
Ford en Ferrari leven al in oorlog vanaf het moment dat Enzo Ferrari in '63 Henry Ford gebruikte om z'n merk aan FIAT te verkopen. Ford, die dacht zelf in aanmerking te komen Ferrari over te nemen,  voelde zich daardoor zo genaaid dat hij zinde op wraak. Wat was de beste manier daarvoor? Ferrari verslaan op hun eigen terrein, namelijk het circuit De La Sarthe waar Ferrari al 6 jaar op rij domineerde. Daarom kwamen ze, na in '65 nog te falen, in '66 met de GT40 en prompt wonnen ze LeMans 3x op rij, hun wraak was zoet. Was dat toendertijd allemaal niet gebeurd, dan had Ford waarschijnlijk niet zo moeilijk gedaan.



Is dat nog altijd zo de dag van vandaag? Ik denk toch wel dat die vete ondertussen al lang begraven en dood is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ik denk niet dat zoiets ooit wegebt eigenlijk. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik kan me anders niet voorstellen dat Ford hier moeilijk over zou doen. Ik bedoel ... 'n Ferrari F1 auto of 'n Ford Pick-up truck. Alsof er ook maar iemand is die dat verschil niet ziet.

0634

#86
Citaat van: Kootje op 20 januari 2014 - 22:25:43
Ford en Ferrari leven al in oorlog vanaf het moment dat Enzo Ferrari in '63 Henry Ford gebruikte om z'n merk aan FIAT te verkopen. Ford, die dacht zelf in aanmerking te komen Ferrari over te nemen,  voelde zich daardoor zo genaaid dat hij zinde op wraak.

Was wel Henry Ford ll, voor de goede orde, de originele stierf al in 1947 :).

Dit is het verhaal http://www.automobilemag.com/features/racing/0909_henry_ford_ii_vs_enzo_ferrari_great_rivalries/

Maar ik weet niet of dat nog een issue is. De hoofdrolspelers zijn mmers dood en begraven.

Kootje

Klopt, maar vaak leven dat soort vetes gewoon door.

Zo is er in het dorp waar ik woon 'n diepe haat voor het naburige dorp en vice versa. Als importproduct heb ik daar zelf niet zoveel mee, maar was ik toch benieuwd waarom dat zo is. Ik heb daar heel wat mensen uit beide dorpen op aangesproken en niemand kon mij 'n antwoord geven. Het is gewoon zo, klaar!

Ik denk dat dit bij Ford vs Ferrari ook het geval is. Praktisch niemand weet meer waarom, maar het is gewoon zo. Ik zie anders iig geen enkele reden waarom ze moeilijk zouden doen over het gebruik vd naam F150.

Sabai

Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 13:50:45
Klopt, maar vaak leven dat soort vetes gewoon door.

Zo is er in het dorp waar ik woon 'n diepe haat voor het naburige dorp en vice versa. Als importproduct heb ik daar zelf niet zoveel mee, maar was ik toch benieuwd waarom dat zo is. Ik heb daar heel wat mensen uit beide dorpen op aangesproken en niemand kon mij 'n antwoord geven. Het is gewoon zo, klaar!

Ik denk dat dit bij Ford vs Ferrari ook het geval is. Praktisch niemand weet meer waarom, maar het is gewoon zo. Ik zie anders iig geen enkele reden waarom ze moeilijk zouden doen over het gebruik vd naam F150.


Met Eemnes of Soest? Ik woon in Huizen en die hebben dat ook met Eemnes snap er niks van  :-\

Kootje

Soest


En van Huizen had ik dat eerder met Blaricum verwacht vanwege het Bijvanck geschilletje. Dat ze moeite hebben met Eemnessers kijk ik van op.