Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

Buxoq

Van wat ik tot nu toe gezien heb vind ik de Mercedes op dit moment het mooist. Ik ga mij voorlopig nog niet teveel focussen op het uiterlijk aangezien:
1. Force India al zei dat ze waarschijnlijk naar een ander neusontwerp gaan
2. De teams kunnen voor Australië nog van alles proberen te kopieren van andere teams, waardoor het uiterlijk nog compleet kan veranderen.

Kootje

Mercedes staat bij mij ook op pole qua ontwerp, echter wil ik eerst nog zien hoe de Lotus er vanaf opzij en up-front uitziet. Op de een of andere manier vind ik die gevorkte neus wel wat hebben namelijk.

Jehoentelaar

Buxoq, uiteraard zullen er nog veel dingen veranderen, maar ik denk dat de structurele verschillen te groot zijn dat alles al naar elkaar toe kan groeien. De Toro Rosso zal bijvoorbeeld geen Ferrarineus hebben eerder we in Australië aankomen voor de eerste race.

Buxoq

Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2014 - 15:37:30
Buxoq, uiteraard zullen er nog veel dingen veranderen, maar ik denk dat de structurele verschillen te groot zijn dat alles al naar elkaar toe kan groeien. De Toro Rosso zal bijvoorbeeld geen Ferrarineus hebben eerder we in Australië aankomen voor de eerste race.
Ik zie het ook niet zo snel gebeuren, want zoals jij al zegt zijn de structurele verschillen vrij groot. Maar in de Formule 1 weet je het maar nooit.

3phasE

Wat een gezeur toch over het uiterlijk van een f1-auto.
Even voor de duidelijkheid, jongens: een formule 1 auto is niet mooi en dat hoort ook zo!
Een klassieke 300 SL is mooi, of een E-type, of een LaFerrari desnoods, maar een f1-bak is lelijk!
Logisch, want voor ontwikkelaars van f1-auto's is uiteindelijk maar één ding belangrijk en dat is snelheid, hoe het ding eruit ziet zal ze een worst wezen!
Met een "mooie" auto win je geen gp's tenslotte....
The future is electric!

robbert

Citaat van: Keijmel op 30 januari 2014 - 11:17:15
Wat een gezeur toch over het uiterlijk van een f1-auto.
Even voor de duidelijkheid, jongens: een formule 1 auto is niet mooi en dat hoort ook zo!
Een klassieke 300 SL is mooi, of een E-type, of een LaFerrari desnoods, maar een f1-bak is lelijk!
Logisch, want voor ontwikkelaars van f1-auto's is uiteindelijk maar één ding belangrijk en dat is snelheid, hoe het ding eruit ziet zal ze een worst wezen!
Met een "mooie" auto win je geen gp's tenslotte....

ergens heb je natuurlijk gelijk. En ik vind ook dat de f1 wagens er niet uit zien, maar inderdaad, een f1 wagen moet niet mooi zijn om races te winnen

Perton

Natuurlijk hoeft het niet mooi te zijn maar dan mag er nog steeds worden gezegd dat het lelijk is.

Kootje

Je hebt gelijk wanneer je stelt dat 'n F1 auto niet mooi hoeft te zijn, maar het is pure bullshit om te stellen dat 'n F1 auto niet mooi hoort te zijn. Daarmee zeg je bijna dat het niet mag, terwijl er in het verleden genoeg F1 auto's geweest zijn die wel mooi waren, dus ....

Jehoentelaar

Ik denk dat Keijmel bedoelt dat het uiterlijk niet van (groot) belang mag zijn bij de ontwikkeling van een F1-auto. Ben ik het wel mee eens.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 30 januari 2014 - 14:16:49
Ik denk dat Keijmel bedoelt dat het uiterlijk niet van (groot) belang mag zijn bij de ontwikkeling van een F1-auto. Ben ik het wel mee eens.

Daarin heeft hij ook gelijk, maar ik reageerde vooral op deze zin.

CitaatEven voor de duidelijkheid, jongens: een formule 1 auto is niet mooi en dat hoort ook zo!

Jehoentelaar

Snap ik. Denk een niet heel handig gekozen formulering. Of een buitengewoon interessant standpunt. :)

Jehoentelaar

#536
Conservatief is een understatement, denk ik.


Via Marussia F1 Team op Twitter.

En nog eentje:


Via Jon Noble op Twitter.

Jehoentelaar

En nog maar eentje, via Marussia F1 Team op Facebook.


NielsD

Het wordt tijd dat ze wat sponsors gaan zoeken, kale bedoeling op die kar.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

SDG

Toch wat raar om terug een 'backmarker' als Chilton met een zo laag startnummer te zien rondrijden ook..