Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

Wings

Oké, in het verleden 'kon dat ook', alleen gaat nu het roer compleet om. Kan me voorstellen dat teams hun bolide zo lang mogelijk onder de lakens houden.

Edwin90

Vooral Ferrari heeft er een handje van om de wagen te presenteren met oude vleugels en dergelijke. In 2006 was zelfs alleen het chassis nieuw, de rest was allemaal oude reut wat er op zat.

0634

Daarom zie ik eigenlijk niet in waarom het nu allemaal veel later en anders zou moeten.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 05 januari 2014 - 09:42:49
Vooral Ferrari heeft er een handje van om de wagen te presenteren met oude vleugels en dergelijke. In 2006 was zelfs alleen het chassis nieuw, de rest was allemaal oude reut wat er op zat.

ze tonen zelfs in een video hoe de wagen eruit zal zien.

Wings

#34
Citaat van: Jeroen op 05 januari 2014 - 09:48:54
Daarom zie ik eigenlijk niet in waarom het nu allemaal veel later en anders zou moeten.

Omdat nu de auto compleet nieuw is. Dus het is geen kwestie van even de oude vleugel erop monteren omdat deze niet alleen qua vormgeving verandert maar constructief.

Maikel0230

Vorig jaar deed Lotus net hetzelfde, men presenteerde de nieuwe auto met alleen het chassis en de rest waren allemaal oude onderdelen want de wagen die in Jerez op de baan rondreed leek er niets meer op. ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Precies, zoiets verwacht ik ook. Eigenlijk wordt dan de nieuwe livery gepresenteerd en de nieuwe overalls en zo.

Als ik Newey en Horner zo begrijp is de wagen op bepaalde punten behoorlijk anders, maar is het 'DNA' van de wagen hetzelfde en is de RB10 een nichtje van de RB9. Tja, met zo'n uitspraak kan je ook weer niet veel...

http://www.worldcarfans.com/113120266949/2014-red-bull-rb10-speculatively-rendered---car-related

Wings

#37
Citaat van: Maikel0230 op 05 januari 2014 - 10:58:50
Vorig jaar deed Lotus net hetzelfde, men presenteerde de nieuwe auto met alleen het chassis en de rest waren allemaal oude onderdelen want de wagen die in Jerez op de baan rondreed leek er niets meer op. ;D

Dat kon omdat toen de techniek nauwelijks veranderde qua basis. Dus oude onderdelen passen op de nieuwe auto omdat de maatvoering niet drastisch veranderde. Nu is dat anders. Niet alleen een vormverandering maar ook constructieve veranderingen doet op. Vrij vertaald, de basis is niet meer het zelfde. Daar ga ik wel vanuit gezien we van een atmosferische V8 naar een turboblok V6 switchen en de neus omlaag gaat. Daarom verwacht ik dat men even voor de shakedown de auto presenteert.

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 januari 2014 - 11:55:38
Citaat van: Maikel0230 op 05 januari 2014 - 10:58:50
Vorig jaar deed Lotus net hetzelfde, men presenteerde de nieuwe auto met alleen het chassis en de rest waren allemaal oude onderdelen want de wagen die in Jerez op de baan rondreed leek er niets meer op. ;D

Dat kon omdat toen de techniek nauwelijks veranderde qua basis. Dus oude onderdelen passen op de nieuwe auto omdat de maatvoering niet drastisch veranderde. Nu is dat anders. Niet alleen een vormverandering maar ook constructieve veranderingen doet op. Vrij vertaald, de basis is niet meer het zelfde. Daar ga ik wel vanuit gezien we van een atmosferische V8 naar een turboblok V6 switchen en de neus omlaag gaat. Daarom verwacht ik dat men even voor de shakedown de auto presenteert.
tja, teams hebben wel belang bij een presentatie en t gaat dan vooral om de livery etc, zoals Jeroen al zegt. Geen enkel probleem voor de teams om een presentatie te doen zonder hun geheimen prijs te geven. Als je vorig jaar geen goede vergelijking vind, dan kijk je terug naar 2009.

0634

Sja, als McLaren een vervanger van Vodafone gevonden heeft, dan willen die inderdaad wellicht een presentatie-achtig iets. Zonder Spice Girls of zo, maar in ieder geval wel iets.


NielsD

Citaat van: Jeroen op 05 januari 2014 - 23:58:55
Sja, als McLaren een vervanger van Vodafone gevonden heeft, dan willen die inderdaad wellicht een presentatie-achtig iets. Zonder Spice Girls of zo, maar in ieder geval wel iets.

Zeker. Ik denk dat dat een eis is van Vodafone, omdat het voor hun PR wel weer lekker is.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

NielsD

Lekker. Langzaam druppelen de data binnen voor de onthullingen.

McLaren - 24 januari.
Mercedes - 28 januari.

Kan daar altijd naar uitkijken! 8)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Misschien een idee om de bekende data in de openingspost te zetten. :)

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna