Presentatie nieuwe auto's 2014

Gestart door Sabai, 03 januari 2014 - 22:11:08

« vorige - volgende »

Welke team heeft de minst lelijke auto dit jaar ?

Red Bull
Ferrari
Mercedes
Lotus
McLaren
Force India
Williams
Torro Rosso
Sauber
Caterham
Marussia

Wings

Citaat van: Fabian op 04 januari 2014 - 01:28:44
Teams willen zo lang mogelijk wachten met het presenteren van de wagen en het bekend maken van de datum. Volgens mij heeft dat met de nieuwe regels te maken. Zie het probleem niet want er moet er toch een de eerste zijn. McLaren wil graag als enige op de 25e presenteren om de volledige aandacht te krijgen voor het bekendmaken van de nieuwe hoofdsponsor.

Denk het ook. Men wil zo min mogelijk techniek 'vrijgeven'. Ik denk dat de meesten op locatie een shakedown zullen doen of een internetpresentatie. Ach, van mij hoeft dat [te duur] toneelstuk daar omheen ook niet.

Perton

Reken inderdaad maar op veel presentaties op 27 en 28 januari. Zou me niks verbazen als het dit jaar zelfs wordt overgeslagen en sommige teams ervoor kiezen om om kwart voor 9 's ochtends een paar foto's beschikbaar te maken voor ze de baan op gaan.

Wings

Dat bedoel ik met 'op locatie'. ;) Maar die gedachten had ik dus ook al.

Jehoentelaar

Och, die gekkigheid die sommige teams uithaalden met presentaties hoeft van mij niet zo. Zoals Benetton in 1996 of McLaren een jaar later, waarna veel meer teams er enorme shows van maakten. Fotomoment en shakedown zijn wat mij betreft voldoende.

janke

Nu er een totaal nieuwe auto komt denk ik dat ze niet (te) vroeg hun auto willen laten showen. Goh de concurrent zou maar wat zien.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

net als anders dus. De grote teams zullen wel een speciale presentatie houden in de week voorafgaand aan de eerste test, de kleinere teams zullen het op de eerste testdag doen. Dat de concurrentie de auto een paar dagen eerder ziet, zal uiteindelijk het verschil niet maken, eventuele geniale vindingen zijn nog nooit tijdens een presentatie naar boven gekomen volgens mij.

janke

Dat klopt. Wat je laatste zin betreft.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

De laatste jaren zijn spectaculaire onthullingen, mede door de crisis, wel voorbij.
Ben bang van de spice girls bij McLaren, en launches op de meest spectaculaire plekken niet snel terug komen.

Tot nu toe heeft ook nog niemand een aankondiging van een launch gedaan. Worden waarschijnlijk simpele launches op het circuit Jerez en Barcelona. Net zoals vroeger, doekje eraf, foto's maken, en rijden maar...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 04 januari 2014 - 17:51:42
Och, die gekkigheid die sommige teams uithaalden met presentaties hoeft van mij niet zo. Zoals Benetton in 1996 of McLaren een jaar later, waarna veel meer teams er enorme shows van maakten. Fotomoment en shakedown zijn wat mij betreft voldoende.

Mee eens. Wat ik ook al aangaf een post eerder zit ik niet te wachten op een toneelstuk.

0634

Ik vond het altijd wel amusant. Beetje glitter en zo hoort ook wel bij de F1. Maar aan de andere kant natuurlijk compleet logisch dat men het niet meer doet. Kost allemaal al genoeg en dure presentaties leveren verder niets op.

T.Nuvolari

Vond het ook wel wat hebben die shows, maar presentaties op het circuit tijdens de eerste testsessies hebben ook hun charme en zijn lekker "oldschool".

Tuesday

Dr zullen altijd wel teams zijn die eerder gaan launchen omdat dat marketingtechnisch nou eenmaal beter werkt. Ook al is het alleen maar voor het plaatje, je hoeft echt geen technische details prijs te geven.

gloudiesaurus

Vaak werden op launches de echte tecnische nieuwe heden met een doekje nog even afgeschermd of zat er toch nog even een oud onderdeeltje op  ;)

Ik vond het ook altijd wel wat hebben die shows, zeker van de topteams.
Maar goed destijds die launch van McLaren in Valencia met circus de soleil (de grootste launch ooit voor een F1-team, heel Valencia stond op zijn kop! Ik was erbij  ;)) kostte naar verluidt meer dan 1 miljoen Euro. Ja dan moet je gaan afvragen of dat wel verantwoord is in tijden van crisis. Maar mooi was het wel  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 05 januari 2014 - 02:07:34
Vaak werden op launches de echte tecnische nieuwe heden met een doekje nog even afgeschermd of zat er toch nog even een oud onderdeeltje op  ;)

Ik vond het ook altijd wel wat hebben die shows, zeker van de topteams.
Maar goed destijds die launch van McLaren in Valencia met circus de soleil (de grootste launch ooit voor een F1-team, heel Valencia stond op zijn kop! Ik was erbij  ;)) kostte naar verluidt meer dan 1 miljoen Euro. Ja dan moet je gaan afvragen of dat wel verantwoord is in tijden van crisis. Maar mooi was het wel  ;)
precies, een miljoen is wel erg overdreven, maar tussen een miljoen en afschaffen zit nog genoeg ruimte ;)

0634

Er worden inderdaad ook wel vaker wagens gepresenteerd die niet in Melbourne zullen starten. Waarop nog oude onderdelen zitten. WAt dat betreft verwacht ik niet veel anders dan voorgaande jaren.