''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Arthur op 16 december 2015 - 22:43:50
Twee dingen; 1. Ik heb absoluut geen behoefte een dergelijke foto te willen zien, en al helemaal niet uit nieuwsgierigheid. 2. Het gerucht dat hij inmiddels overleden zou zijn en vanwege financiële redenen geheim gehouden zou zijn door de familie beschouw ik als ziekelijke onzin. Alleen al uit respect en liefde voor de persoon doe je zoiets niet. Kan er bij mij niet in. Gestoord om zo'n gerucht de wereld in te slingeren.

Nogmaals, geen foto maar een teken van herstel!

Hoezo gestoord? Als je besluit om je van de wereld af te zonderen moet je het niet vreemd vinden dat mensen gaan speculeren. Dat werken zij zelf in de hand. Laten niet vergeten dat zonder fans deze zorg nooit geboden had kunnen worden. Hoe fatsoenlijk zou het dan zijn om zo nu en dan een update te geven over de situatie? Dat hoeft niet tot in details maar wel de grove lijnen. Dat het niet gebeurt plaatst wel vraagtekens bij de situatie.

NielsD

Citaat van: Wings op 19 december 2015 - 09:39:11
Bovendien is fotograferen ook geen misdaad.

Zeker wel. Op het moment dat er nu een actuele foto van hem opduikt, dan betekent dat iemand zijn erf is opgelopen en dat is schending van privacy. Dat mag niet.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Of met een drone over zijn erf gevlogen. ;) Maar paparazzi liggen al jaren in struiken verstopt voor huizen om een foto te nemen van een celeb. Met reusachtig lenzen proberen zij van afstand mensen op de gevoelige plaat te schieten. Zo nu en dan  voortvloeit daar een rechtszaak uit maar wat zou het? Hoe meer media-aandacht een foto krijgt des te meer wordt deze waard. Heb al eens een documentaire gezien waarin fotografen vertellen dat de schadeclaim ingecalculeerd zit bij de verkoop van een foto of de consequenties van het publiceren van een foto gedelegeerd worden. De journalist wordt dan wel aansprakelijk gesteld alleen wordt het boetebedrag betaald door diegene die de foto publiceert. Ik zou wel eens willen weten wat voor de foto is betaald van de slachtoffers van de terroristische aanslag in het Bataclan-theater.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 19 december 2015 - 09:44:40
Citaat van: Arthur op 16 december 2015 - 22:43:50
Twee dingen; 1. Ik heb absoluut geen behoefte een dergelijke foto te willen zien, en al helemaal niet uit nieuwsgierigheid. 2. Het gerucht dat hij inmiddels overleden zou zijn en vanwege financiële redenen geheim gehouden zou zijn door de familie beschouw ik als ziekelijke onzin. Alleen al uit respect en liefde voor de persoon doe je zoiets niet. Kan er bij mij niet in. Gestoord om zo'n gerucht de wereld in te slingeren.

Nogmaals, geen foto maar een teken van herstel!

Hoezo gestoord? Als je besluit om je van de wereld af te zonderen moet je het niet vreemd vinden dat mensen gaan speculeren. Dat werken zij zelf in de hand. Laten niet vergeten dat zonder fans deze zorg nooit geboden had kunnen worden. Hoe fatsoenlijk zou het dan zijn om zo nu en dan een update te geven over de situatie? Dat hoeft niet tot in details maar wel de grove lijnen. Dat het niet gebeurt plaatst wel vraagtekens bij de situatie.

Ik vind niet dat de Schumachers een verplichting hebben naar wie dan ook wat betreft informatievoorziening. Ze moeten vooral doen waar ze zich zelf het best bij voelen.

ChiefNLSF

CitaatIk vind niet dat de Schumachers een verplichting hebben naar wie dan ook wat betreft informatievoorziening. Ze moeten vooral doen waar ze zich zelf het best bij voelen.

ja en Nee. Vergeet niet, Michael heeft zijn succes en al zijn glorie en geld te danken aan de fans.
Dan is het niet meer dan fatsoenlijk naar die zelfde fans om zo nu en dan iets te laten weten.
Daar zitten natuurlijk grenzen aan, niemand heeft recht op medische gegevens, niemand heeft recht op foto's. Dat is geheel aan de familie. Maar ik heb nog nergens een bericht gezien hoe het nu echt met Michael is. Wat kan hij wel, wat kan hij niet? Wat doet of kan hij zoal op een dag? Zit er progressie in en wat houdt dat in?
Dat zijn geen wereld schokkende privacy dingen, zeker niet voor een man die zijn naam en faam te danken heeft aan alle fans.

Voor wat betreft het nemen van foto's: Dat gaat in mijn optiek vaak veel te ver. Er is weinig meer heilig in de wereld van de papperazi. Toch zijn er journalisten bekend die, ondanks dat ze een foto in handen hebben die letterlijk goud waard is, of nog meer deze niet verkopen of publiceren. Neem bijvoorbeeld Angelo Orsi. De enige fotograaf die foto's heeft gemaakt van Ayrton Senna zonder zijn helm terwijl het medische team met hem bezig was. Hij stond aan de andere kant van het hek aan de buitenkant van Tamburello op slechts een meter of 5 afstand. Een aantal foto's uit die reeks zijn wel gepubliceerd, maar de foto's van Ayrton zonder helm zijn nadat de Senna Familie ze gezien heeft, in een kluis opgeslagen en tot op de dag van vandaag daar gebleven.




Wings

Ik heb zelfs al eens gelezen / begrepen dat de familie Senna daar flink geld voor heeft moeten betalen. Dus dat zou aansluiten op wat ik eerder hier schreef dat een dergelijke foto goud waard is. Verder sluit ik mij aan op de post van Chief: de Schumachers hebben geen enkele verplichting maar het zou hun wel sieren. Niet vergeten dat zijn successen en de daarbij horende fans deze hulp mogelijk maken. Dan zou het toch wel net zijn om in grove lijnen te schetsen wat de situatie is. Zo lang dat niet gebeurd zullen mensen blijven speculeren. Naar mijn mening een logisch en onvermijdelijk gevolg.

Hamilton#44

#1566
Citaat van: Wings op 21 december 2015 - 10:04:24Verder sluit ik mij aan op de post van Chief: de Schumachers hebben geen enkele verplichting maar het zou hun wel sieren. Niet vergeten dat zijn successen en de daarbij horende fans deze hulp mogelijk maken. Dan zou het toch wel net zijn om in grove lijnen te schetsen wat de situatie is. Zo lang dat niet gebeurd zullen mensen blijven speculeren. Naar mijn mening een logisch en onvermijdelijk gevolg.

Als er een significante update is wordt dat gemeld door Kehm, ik zie niet in wat de Schumachers meer kunnen of moeten doen. Dus omdat Michael veel geld verdiend heeft aan aan zijn fans, moet ie nu half gehandicapt op de foto zodat de halve wereld het ff in de pauze op het werk kan bekijken? Ik zie die logica niet.  :)

Wings

Ik zeg twee dingen:

1. Een foto van Schumacher brengt heel veel geld op (denk ik).
2. Omdat zijn herstel achter gesloten deuren plaatsvindt en nauwelijks berichten aan de voorgrond verschijnen wordt er gespeculeer iets wat ik een logisch gevolg vind.

Ik vind het verder niet erg dat je reageert alleen haal je nu dingen compleet uit z'n verband. Ik wil je toch vragen om iets nauwkeuriger te lezen en zorgvuldiger je woordenkeuze te bepalen. Dan blijven gesprekken ook prettig.

Kootje

@Hamilton,

Nee ... maar af en toe 'n berichtje omtrend z'n situatie, zelfs als er eigenlijk niets te melden valt, zou wel zo netjes zijn naar z'n fans. Zij zijn namelijk net zo begaan met z'n lot als dat de familie dat is, die laat je niet in het ongewisse.

Wings

Het zou zeker getuigen van fatsoen. Conclusie die ik trek is dat er niks te melden is. Laatste wat ik begreep is dat Schumacher bij is maar verder niet communiceert of iets onderneemt. Hij ligt enkel en alleen in bed en wordt 24/7 verzorgd. Al eerder vroeg ik hardop af of Corina dit voor Michael doet of voor haarzelf. Zover ik kan beoordelen vind ik de situatie mensonwaardig. Dus ik hoop dat de informatie dat ontbreekt dat tegenspreekt.

Hamilton#44

#1570
Dat je een publiek figuur bent betekent in mijn ogen niet dat je publiek bezit bent.  :)

Wat mij betreft is geen enkel mens aan een ander mens verschuldigd zijn medische toestand openbaar te maken.  :)

Wings


Hamilton#44


Kootje

#1573
Verplicht ... nee, dat zeker niet. Maar wel zo netjes. Uiteraard hoeft men hierbij sowieso niet in detail te treden, een simpele "Er is vooruitgang, hij kan dit of dat" of "Sorry, nog geen nieuws" zou al volstaan.

Wings