''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

0634

Zomaar een vraag trouwens: waar komt die 150.000 euro per week eigenlijk vandaan?

Perton

Blijkbaar niet Schumacher zijn bankrekening, aangezien die man enorme financiële problemen heeft.

Plus: geen idee, zal wel Bild zijn.

Arthur

Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2015 - 12:23:47
Tuurlijk, ze zullen daar een gedeelte weg kunnen halen maar ik denk niet dat er een verzekeraar is die de verbouwing van je huis of een compleet eigen 24-uurs medisch team betaald, jij wel?

Daarnaast, is er al een uitspraak in die zaak en is er al geld toegekend? Zolang er nog niets betaald is moet ie het allemaal nog zelf betalen.

Feit dat hij off piste geskied heeft met een verzwakte helm zal zijn zaak niet helpen. Verzekeraars zijn met zulke hoge claims meesters in het onderuit komen ervan. Topadvocaten worden erop gezet die vaak percentages krijgen van de settlement en dus veel geld kunnen verdienen, lees: over lijken gaan.

Woningaanpassing of aanvullende verpleging kan betaald worden uit de ongevallenuitkering bij blijvende invaliditeit maar op is op natuurlijk. Alles afhankelijk van verzekerde bedragen en mate van blijvende invaliditeit en evt. cumulatieve uitkering.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Wings op 06 augustus 2015 - 19:31:36
Citaat van: Arthur op 05 augustus 2015 - 22:33:52
Gelukkig had MSC een andere hobby die zeker niet zonder gevaren was maar ook niet tot bedenkelijke afkoopsommen leidde.

Reken maar dat de financiële situatie er bij Michael er veel [!!!!] beter uit ziet dan bij MJ. Volgens mij ging er bij MJ meer geld uit [denk eens aan dat idiote pretpark voor hem alleen en al die -gezichts-operaties etc.] dan er binnengekomen is....

Wat een vergelijking trouwens.... pffffff!!!!

Geen idee wat de financiële situatie is van beiden. Dat weet niemand. Maar een jaarsalaris wegzetten als wisselgeld is natuurlijk idioterie.

Over de financiële situatie van weilen MJ hoeven we geen boom om te zetten dunkt mij... MSC is echt wel iets [!]  verstandiger omgegaan met zijn centjes!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Citaat van: Wings op 06 augustus 2015 - 19:31:36Geen idee wat de financiële situatie is van beiden. Dat weet niemand. Maar een jaarsalaris wegzetten als wisselgeld is natuurlijk idioterie.

Ook als dat jaarsalaris een fractie is van de tien jaarsalarissen c.q. overige inkomsten daarvoor?

Wings

Natuurlijk. Of denk je dat Schumacher voor wat wisselgeld een jaar lang in dienst treedt bij Mercedes? ;)

We praten hier over bijna 8 miljoen euro per jaar en 14 miljoen euro aan verbouwingskosten. Grofweg kost het de Schumachers al 30 miljoen euro. Nu weet ik niet hoe dik de mensen hier in de plak zitten maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat wij dit met z'n allen in ons hele leven niet bij elkaar kunnen verzamelen. Dus wisselgeld (in hoeverre je natuurlijk gewicht aan de uitspraak moet hangen maar ach, het is toch komkommertijd) vind ik zwaar overdreven. Wat hij in zijn leven bij elkaar heeft gereden, verandert daar niks aan.

Los van het bovenstaande ben ik wel ontzettend benieuwd wat de levensverwachting is. De verzorging die hij krijgt en de 24-uurs bewaking genereren bij mij geen goed gevoel. Zo nu en dan vraag ik mij wel eens af of dit nog wel ethisch is. Soms bekruipt mij het gevoel alsof hij meer in leven wordt gehouden omdat ze geen afscheid willen nemen van Michael dan dat er een goede levensverwachting is. Dus voor wie doe je het uiteindelijk?

0634

Nou ja, ik denk dat wij te weinig info hebben om daar serieus over na te denken. Mocht hij inderdaad leven als een plantje, dan heb je misschien wel een punt, maar zolang we dat niet weten en ook het toekomstperspectief niet weten, zou ik er niet over durven oordelen. Al doet de summiere info die we krijgen vermoeden dat het inderdaad niet best is.

Wings

Ik denk dat de summiere informatie juist ruimte biedt om er veel van te kunnen denken. Als er helderheid inzake was is deze ruimte beperkt.

Mickey

Citaat van: Wings op 08 augustus 2015 - 09:26:36
Natuurlijk. Of denk je dat Schumacher voor wat wisselgeld een jaar lang in dienst treedt bij Mercedes? ;)

We praten hier over bijna 8 miljoen euro per jaar en 14 miljoen euro aan verbouwingskosten. Grofweg kost het de Schumachers al 30 miljoen euro. Nu weet ik niet hoe dik de mensen hier in de plak zitten maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat wij dit met z'n allen in ons hele leven niet bij elkaar kunnen verzamelen. Dus wisselgeld (in hoeverre je natuurlijk gewicht aan de uitspraak moet hangen maar ach, het is toch komkommertijd) vind ik zwaar overdreven. Wat hij in zijn leven bij elkaar heeft gereden, verandert daar niks aan.

Los van het bovenstaande ben ik wel ontzettend benieuwd wat de levensverwachting is. De verzorging die hij krijgt en de 24-uurs bewaking genereren bij mij geen goed gevoel. Zo nu en dan vraag ik mij wel eens af of dit nog wel ethisch is. Soms bekruipt mij het gevoel alsof hij meer in leven wordt gehouden omdat ze geen afscheid willen nemen van Michael dan dat er een goede levensverwachting is. Dus voor wie doe je het uiteindelijk?

Ja, om eerlijk te zijn wel. Hij wilde toen gewoon zijn rentree maken na een paar jaar van afwezigheid en het missen van de sport en de competitiedrang. Hij is in ieder geval niet voor het geld teruggekomen. Misschien zag hij die acht mio wel gewoon als onkostenvergoeding. :P

Nee natuurlijk niet, voor de gewone sterveling is het geen wisselgeld. Maar voor iemand waarvan er een redelijk gegrond vermoeden bestaat dat hij een paar honderd miljoen waard is wel. We gebruiken andere woorden om in herhaling te vallen, Wings. ;) We gaan het hier niet over eens worden denk ik.

Volledig eens met de laatste alinea. Het uitblijven van een serieus inhoudelijk bericht van de familie doet wel het ergste vermoeden. Ik denk dat er ook geen enkele verbetering meer is en dat hij inderdaad erbij zit als een kasplantje. Als er enige normale manier van communicatie met hem mogelijk zou zijn, dat hij bijvoorbeeld met enige moeite zinnen zou kunnen formuleren, dan zou je dat toch ook wíllen denk ik. Met de wetenschap dat je miljoenen fans hebt over de wereld die het beste met je voor hebben, dan wil je die mensen toch laten zien dat er verbetering is? Ik denk even aan zijn ongeval op Silverstone, lastig te vergelijken, maar toch. Toen zat hij volgens mij met zijn gipspoot in zijn rolstoel binnen de kortste keren een interview te geven.

Wings

Ik kan me voorstellen dat de interpretatie van wisselgeld bij iemand die multimiljonair is anders is dan voor jou en mij maar 8 miljoen blijft 8 miljoen. Ik denk dat niemand 1% van zijn totaal inkomen als wisselgeld ervaart. Verder weten we niet wat hun financiële situatie nu is dus is het sowieso moeilijk om te stellen hoe het verhoudingsgewijs tot hun vermogen staat. Er is natuurlijk ook geconsumeerd de afgelopen jaren en een hoop mee-eters (lees: belasting) zullen ook mee snoepen. En een vakantiehuis wordt natuurlijk ook niet zomaar verkocht. Verder ook niet vergeten dat de totale som al een 30-35 miljoen heeft gekost. Dat zijn toch behoorlijke happen uit je vermogen, ook al heb je genoeg verdiend én dan is het nog maar de vraag hoe lang dit nog voortduurt en wat uiteindelijk het resultaat is. Als dit nul is en op deze nullijn blijft ben je het kwijt. Dan heb je er wellicht wel alles aan gedaan maar wat koop je er uiteindelijk mee?

FolkertE

1?  Veel is dat niet hoor. Dat is 1 euro per 100 euro. Dan is 1% voor mij wel wisselgeld.

Jehoentelaar

Voor mij niet. Een euroknaller meer of minder per maand doet veel met een mens.

Perton

Moet je  ook naar de bk gaan ipv mac

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Heb zo'n vermoeden dat dat voor de komende tijd wel redelijk snor zit.