''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Kootje

Enige dat ik eruit weet te halen is iets over 'n rolstoel. Of hij daar permanent of tijdelijk in moet zitten, geen idee. Zal er best in staan, maar ik spreek, versta, schrijf en lees geen Frans, dus ...

Maar goed .... over die rolstoel. Dat hij daar voorlopig in zal zitten lijkt me niet meer dan logisch. Als hij al dusdanig hersteld is dat z'n motorieke functies weer werken, dan nog zal hij alles opnieuw moeten leren. Alles, dus ook lopen.
Kans op dat herstel lijkt me echter zéér onwaarschijnlijk. Nu ben ik geen neuroloog od, maar aan de hand van wat ik hierover gelezen heb, heb ik er iig geen vertrouwen in dat het ooit nog goed komt met Michael. Dus ook als er in dat artikel staat dat hij de rest van z'n lieven in 'n rolstoel door moet brengen, kijk ik daar niet van op om eerlijk te zijn.

Ik hoop dat ik 't mis heb, maar ik heb er nog steeds geen vertrouwen in.

lieven

Ze vertellen eigenlijk dat hij later were zou kunnen stappen.
Dat het eerst gewoon spiermassa opbouwen is.

Klinkt me veel te rooskleurig.

Zelfs in een rolstoel zitten en voor de rest alles kunnen zou al een grote overwinning zijn!

Vieze baas

bron is olivier panis, betwijfel of die man er zoveel verstand van heeft. Of is hij dermate close met schumacher dat die dit kan weten? Staat me niks van bij dat die 2 zulke grote vrienden waren

Vieze baas


Hamilton#44


Hamilton#44

Het is gewoon niet te zeggen hoe Schumacher eruit komt, dus doet de familie dat ook niet, ze zeggen alleen dat hij gaat revalideren, voor zover dat mogelijk is.

Hartstein trekt daar de conclusie uit dat ze zeggen dat hij min of meer hersteld is of gaat herstellen, hoe Hartstein daar bij komt is mij een raadsel.

Statis quo is dat schumacher uit coma is en reagereert op zijn omgeving en uit levensgevaar is, dat lijkt mij positief.

Hoever hij kan herstellen zal de komende maanden/jaren duidelijk worden.

Als je geloofd hebt dat Schumacher fluitend het ziekenhuis is uitgelopen en naar huis is gereden heb je je er sowieso niet in verdiept.

gloudiesaurus

http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/22332-Hospital+admits+Schumacher+outcome+uncertain.html

Hier een bericht van het ziekenhuis. Hij dus af en toe momenten van bewustzijn en kan communiceren met zijn ogen.
Dat hij snel moe wordt lijkt me logisch.

Hopelijk kan hij vooruitgang maken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Perton op 17 juni 2014 - 22:54:50
Vier maanden coma inderdaad. Ik bedoelde zes maanden ziekenhuis. Maar vier of zes maanden, maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit.


Dat is IMHO ook het punt waar Hartstein over 'viel'...Schumacher was al uit coma zodra hij zijn ogen opende [begin april], maar sindsdien is zijn bewustzijn niet veel meer ontwikkeld dan 'licht bewustzijn'...Dat maak ik op uit de woorden van Hartstein. Dan is het toch non-nieuws van Kehm om te melden dat Schumacher uit coma is ontwaakt?!




Breaktest

Ik ben helemaal klaar met die Schumacher wonderberichtjes. Dat hij 'plotseling' uit coma zou zijn was gewoon een WK-voetbal stunt annex steun in de rug voor het Duitse elftal waar hij wat vrienden heeft. Het is wrang om te zeggen, maar met Schumacher komt het echt niet meer goed. De man is nog het best te vergelijken met een hulpbehoevende baby. Hij slaapt een gat in de dag, heeft geen taalvermogen meer, geen lichaamscoordinatie, zijn verstandelijke vermogens zijn een groot raadsel. Het is over en uit. Accepteer dat gewoon en laat die mensen verder met rust.   

Hamilton#44

Ik denk wel dat er een verschil is tussen 1 of 2 keer je ogen openen en echt communiceren, in medische termen misschien niet maar in de praktijk natuurlijk wel.

Kootje

Citaat van: Breaktest op 18 juni 2014 - 15:56:20
Ik ben helemaal klaar met die Schumacher wonderberichtjes. Dat hij 'plotseling' uit coma zou zijn was gewoon een WK-voetbal stunt annex steun in de rug voor het Duitse elftal waar hij wat vrienden heeft. Het is wrang om te zeggen, maar met Schumacher komt het echt niet meer goed. De man is nog het best te vergelijken met een hulpbehoevende baby. Hij slaapt een gat in de dag, heeft geen taalvermogen meer, geen lichaamscoordinatie, zijn verstandelijke vermogens zijn een groot raadsel. Het is over en uit. Accepteer dat gewoon en laat die mensen verder met rust.

Hard, maar op die voetbalstunt na, wel waar ben ik bang. :-X

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 18 juni 2014 - 14:55:39
Citaat van: Perton op 17 juni 2014 - 22:54:50
Vier maanden coma inderdaad. Ik bedoelde zes maanden ziekenhuis. Maar vier of zes maanden, maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit.


Dat is IMHO ook het punt waar Hartstein over 'viel'...Schumacher was al uit coma zodra hij zijn ogen opende [begin april], maar sindsdien is zijn bewustzijn niet veel meer ontwikkeld dan 'licht bewustzijn'...Dat maak ik op uit de woorden van Hartstein. Dan is het toch non-nieuws van Kehm om te melden dat Schumacher uit coma is ontwaakt?!
dat heeft Hartstein er van gemaakt, puur giswerk als je t mij vraagt, want hoeveel kennis hij ook mag hebben dat kan ie nooit weten.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 18 juni 2014 - 15:56:20
Ik ben helemaal klaar met die Schumacher wonderberichtjes. Dat hij 'plotseling' uit coma zou zijn was gewoon een WK-voetbal stunt annex steun in de rug voor het Duitse elftal waar hij wat vrienden heeft. Het is wrang om te zeggen, maar met Schumacher komt het echt niet meer goed. De man is nog het best te vergelijken met een hulpbehoevende baby. Hij slaapt een gat in de dag, heeft geen taalvermogen meer, geen lichaamscoordinatie, zijn verstandelijke vermogens zijn een groot raadsel. Het is over en uit. Accepteer dat gewoon en laat die mensen verder met rust.
we houden er rekening mee, is dat ook goed?? en voorzichtig houden we nog wat hoop. Ik snap niet zo goed waarom mensen een beetje optimisme altijd zo nodig de kop in willen drukken, zo lang het voor niemand gevaarlijk of schadelijk is, is daar helemaal niks mis mee.
En als jij ergens mee klaar bent, dan is dat jouw probleem niet het onze, dan zou ik zeggen laat gewoon dit topic en al het nieuws links liggen.

Jehoentelaar

Iedereen mag er een mening over hebben, niks mis mee. Ik ben het meer met Breaktest eens dan met de optimisten, al had ik het zelf misschien iets anders geformuleerd.