''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Jozef

Bild schrijft dat zijn ogen open zijn en dat hij kan communiceren met zijn omgeving (er staat niet bij hoe die communicatie verloopt, dus dat hij praat is niet gezegd). Maar ja, dat blijft Bild.

Super om te horen dat hij uit zijn coma is!

Gerard

Goed nieuws, maar ik blijf sceptisch...

Fabian

Is natuurlijk lekker om dit te horen, maar kwam ook deze even tegen. Misschien niet wat we willen lezen en gebaseerd op weinig inside information, maar wel iets om even door te lezen.

http://formerf1doc.wordpress.com/2014/06/16/good-news/

Franky R.

Citaat van: Gerard op 16 juni 2014 - 12:33:58
Goed nieuws, maar ik blijf sceptisch...


http://www.gppits.net/nieuws/schumacher_uit_coma/


Bevestigd door Kehm, dus ik neem aan dat het waar is...In het hoeverre dat Schumi weer kan functioneren, kan niemand nu nog weten...

gloudiesaurus

Eindelijk weer eens nieuws, en dat hij uit zijn coma is natuurlijk positief.

Hopelijk kan hij nu verder herstellen.
Want een Schumacher die alleen met zijn ogen kan knipperen willen we natuurlijk niet zien.


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Rho

Citaat van: Fabian op 16 juni 2014 - 13:02:58
Is natuurlijk lekker om dit te horen, maar kwam ook deze even tegen. Misschien niet wat we willen lezen en gebaseerd op weinig inside information, maar wel iets om even door te lezen.

http://formerf1doc.wordpress.com/2014/06/16/good-news/
Precies dat. Ik vertrouw de media en Kehm echt niet, Gary Hartstein legt tenminste uit wat het allemaal betekent (of kan betekenen). Hij heeft misschien niet alle informatie, maar hij kan het wel in een medische context plaatsen. De media doen dat totaal niet en Kehm geeft onvoldoende informatie om er zelf iets mee te kunnen.

En als het waar is wat Hartstein zegt (hij heeft niet alle info en kan het dus fout hebben maar wat hij tot nog toe heeft geschreven is ook niet onwaar gebleken) dan heeft Kehm nu alleen bevestigd dat hij uit het ziekenhuis is en aan het revalidatieproces is begonnen. Uit een coma was hij al, dat is niets nieuws en dus niets positiefs of negatiefs. En uit een coma zijn zegt ook niets over zijn huidige toestand, we weten niet eens of hij zelfstandig kan ademen, laat staan dat hij weet wie hij is of wie zijn familie is.

Natuurlijk hoopt iedereen op goed nieuws, maar wat Kehm vandaag naar buiten bracht was een halve waarheid. Als ik haar was zou ik me ontzettend schuldig voelen over de positieve berichten die je nu overal leest, alsof er werkelijk iets is veranderd. Ze schept hoge verwachtingen die onhaalbaar zijn. Tenzij ze wel waar blijken te zijn, maar waarom zegt ze dat dan niet?

Jozef

Kehm schept helemaal niks. Er is alleen gezegd dat hij officieel uit coma is en niet meer op intensieve zorg ligt maar in een revalidatiekliniek. Dat kun je alleen maar als positief opvatten, namelijk dat hij intensieve zorg niet meer nodig heeft en dat de focus nu echt op heropbouw kan liggen.

Er is helemaal niet gezegd hoe hij er op dit moment aan toe is qua communicatie etc. Ik ben het ook niet met je eens dat de media te positief zijn. Zowel op de NOS als op de RTL wordt dit nieuws gemeld maar wordt er gelijk ook duiding gegeven en wordt er gesproken over "waarschijnlijk kan hij met zijn ogen knipperen", niet "hij loopt weer rond" of "hij kan praten".

Ik vind het dus spijkers op laag water zoeken wat jij doet. Het is wel degelijk positief nieuws, hij ligt niet meer op intensieve en hij is officieel ontwaakt uit coma (dat wisten we nog niet). En meer zegt Kehm ook niet.

Tuesday

Citaat van: Rho op 16 juni 2014 - 15:44:00
Citaat van: Fabian op 16 juni 2014 - 13:02:58
Is natuurlijk lekker om dit te horen, maar kwam ook deze even tegen. Misschien niet wat we willen lezen en gebaseerd op weinig inside information, maar wel iets om even door te lezen.

http://formerf1doc.wordpress.com/2014/06/16/good-news/
Precies dat. Ik vertrouw de media en Kehm echt niet, Gary Hartstein legt tenminste uit wat het allemaal betekent (of kan betekenen). Hij heeft misschien niet alle informatie, maar hij kan het wel in een medische context plaatsen. De media doen dat totaal niet en Kehm geeft onvoldoende informatie om er zelf iets mee te kunnen.

En als het waar is wat Hartstein zegt (hij heeft niet alle info en kan het dus fout hebben maar wat hij tot nog toe heeft geschreven is ook niet onwaar gebleken) dan heeft Kehm nu alleen bevestigd dat hij uit het ziekenhuis is en aan het revalidatieproces is begonnen. Uit een coma was hij al, dat is niets nieuws en dus niets positiefs of negatiefs. En uit een coma zijn zegt ook niets over zijn huidige toestand, we weten niet eens of hij zelfstandig kan ademen, laat staan dat hij weet wie hij is of wie zijn familie is.

Natuurlijk hoopt iedereen op goed nieuws, maar wat Kehm vandaag naar buiten bracht was een halve waarheid. Als ik haar was zou ik me ontzettend schuldig voelen over de positieve berichten die je nu overal leest, alsof er werkelijk iets is veranderd. Ze schept hoge verwachtingen die onhaalbaar zijn. Tenzij ze wel waar blijken te zijn, maar waarom zegt ze dat dan niet?
dus Kehm moet zich ontzettend schuldig voelen omdat ze iets verteld heeft wat we (volgens jou) allemaal al wisten?

Perton

Dat Kehm zich schuldig moet voelen snap ik ook niet (en ik heb veel kritiek op haar gehad zoals jullie weten), maar ik denk wel dat de post van Hartstein erg interessant is. Zoals hij stelt, Kehm weet precies hoe ze zo'n artikel moet schrijven (het vorige bedoel ik, niet die van vandaag), dus ik denk dat het nieuws van vandaag "niet meer in coma", vooral moet worden gelezen als: het allerergste is achter de rug en er is geen angst meer voor een dramatische terugval in zijn conditie (maar volgens mij heeft iedereen het nieuws van vandaag op die manier opgevat, dus in die zin vertel ik ook niks nieuws :P).

Dus precies wat Jozef zegt eigenlijk.

Franky R.

#865
Citaat van: Tuesday op 16 juni 2014 - 16:05:02


dus Kehm moet zich ontzettend schuldig voelen omdat ze iets verteld heeft wat we (volgens jou) allemaal al wisten?


Nee, dat schreef Rho dus niet...En Hartstein gaf inderdaad veel meer duidelijkheid. Vergeet niet dat de artsen een maand na het ongeval al zeiden dat ze het ook niet weten...
Mocht Schumi 100% herstellen, dan is dat met recht een wonder...Blijft hij in een staat van 'minimale bewustzijn', dan is dat heel moeilijk te verteren voor familie en fans. Dat erken ik.


Enne, Hartstein zei ook dat Kehm -per ongeluk- al eerder officieel meldde dat Schumi uit zijn coma was gewaakt. Dus dit nieuws is feitelijk oud nieuws, en idd. met een vrij positieve lading. Zeker omdat er wordt gesproken over een revalidatiecentrum.


Ik hou nog een slag om het arm, want er zijn diverse soorten 'rehabs'...We weten nu nog niets over Schumachers toestand.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 16 juni 2014 - 16:19:32
Citaat van: Tuesday op 16 juni 2014 - 16:05:02


dus Kehm moet zich ontzettend schuldig voelen omdat ze iets verteld heeft wat we (volgens jou) allemaal al wisten?


Nee, dat schreef Rho dus niet...En Hartstein gaf inderdaad veel meer duidelijkheid. Vergeet niet dat de artsen een maand na het ongeval al zeiden dat ze het ook niet weten...
Mocht Schumi 100% herstellen, dan is dat met recht een wonder...Blijft hij in een staat van 'minimale bewustzijn', dan is dat heel moeilijk te verteren voor familie en fans. Dat erken ik.


Enne, Hartstein zei ook dat Kehm -per ongeluk- al eerder officieel meldde dat Schumi uit zijn coma was gewaakt. Dus dit nieuws is feitelijk oud nieuws, en idd. met een vrij positieve lading. Zeker omdat er wordt gesproken over een revalidatiecentrum.


Ik hou nog een slag om het arm, want er zijn diverse soorten 'rehabs'...We weten nu nog niets over Schumachers toestand.
dat is wel hoe ik het lees. Kehm kan ook alleen maar vertellen wat de familie wil en dit soort dingen kun je nou eenmaal beter wel vermelden, want ik denk wel dat het vrij snel iemand was opgevallen dat Schumacher niet meer in het ziekenhuis van Grenoble ligt, dan krijg je juist een hoop speculatie. Uiteindelijk worden we er niet veel wijzer van, maar het feit dat er nu echt over ontwaken wordt gesproken vind ik toch wel positief. Hartstein zn mening is er gewoon één van velen, ik snap niet zo goed waarom mensen daar zoveel waarde aan hechten.

Enzo

Citaat van: Jozef op 16 juni 2014 - 15:55:44
Kehm schept helemaal niks. Er is alleen gezegd dat hij officieel uit coma is en niet meer op intensieve zorg ligt maar in een revalidatiekliniek. Dat kun je alleen maar als positief opvatten, namelijk dat hij intensieve zorg niet meer nodig heeft en dat de focus nu echt op heropbouw kan liggen.

Er is helemaal niet gezegd hoe hij er op dit moment aan toe is qua communicatie etc. Ik ben het ook niet met je eens dat de media te positief zijn. Zowel op de NOS als op de RTL wordt dit nieuws gemeld maar wordt er gelijk ook duiding gegeven en wordt er gesproken over "waarschijnlijk kan hij met zijn ogen knipperen", niet "hij loopt weer rond" of "hij kan praten".

Ik vind het dus spijkers op laag water zoeken wat jij doet. Het is wel degelijk positief nieuws, hij ligt niet meer op intensieve en hij is officieel ontwaakt uit coma (dat wisten we nog niet). En meer zegt Kehm ook niet.

Eensch

Jozef

Ik moet m'n eigen post bijstellen, eigenlijk wisten we dus officieel wel al dat hij uit coma was, maar dan nog blijft het positief nieuws dat hij niet meer op intensieve zorgen ligt.

Kehm hoeft zich trouwens nergens schuldig over te voelen, ik eet m'n sokken op als de familie dit bericht niet zelf heeft gelezen en goedgekeurd voor publicatie.

NielsD

Hartstein zal ongetwijfeld een kundige man zijn, maar elk lichaam reageert weer anders in dit soort gevallen. Schumacher zijn conditie was hartstikke goed, dit wil niet zeggen dat het sowieso goed komt, maar wel dat Hartstein (vind ik) op moet passen met wat hij zegt. Hij weet net zoveel als dat wij weten.

Ik hecht er geen waarde aan. Laten we blij dat hij van het IC af is en dat er in ieder geval positieve tekenen zijn.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna