''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Perton

Op die foto wordt al hulp verleend en staat er al een helikopter. Wat voor nut heeft het voor deze fotograaf om te helpen? Het feit dat er (vooralsnog) geen (chronologisch) vroegere foto's zijn verschenen weerlegt het een beetje 'dat iedereen eerst een foto maakt'. Als ik langs een ongeluk rijd en de politie en ambulance staan er al, heeft het voor mij ook weinig zin nog om met mijn groep 8-EHBO hulp te gaan bieden.

Zo verscheen er paar maanden terug een filmpje van een ongeluk in een rally in .... Amsterdam was het? dat zo'n auto op de kop de sloot in dook en op het einde van het filmpje zag je inderdaad iedereen met de camera aan de kant blijven staan en niet te hulp schieten. SCHANDALIG!

Echter...

De genuanceerde versie van het verhaal, wat ik pas enkele dagen later te horen kreeg, was dat er op dat punt toevallig (of niet, op dat punt natuurlijk) hulpverleners stonden en al zo'n beetje in de sloot waren gesprongen toen de auto er net in was gevlogen, dus het was vrij logisch dat men bleef staan, omdat er niet zoveel gedaan kón worden door die toeschouwers.

Ik ben zelf geen ramptoerist en vind het altijd een beetje treurig als mensen bij ongelukken blijven kijken (laatst nog was ik doorgereden toen er hier allemaal volk in de wijk stond, met ambulances erbij), maar ik vind het altijd zo makkelijk alsof er wordt gedaan dat niemand meer helpt en alleen maar foto's maakt. Da's pure onzin. En het lijkt me niet dat de stugge Groningers nou zoveel socialer zijn dan de rest van Nederland dat ik een verkeerd beeld heb gekregen van de werkelijkheid.

Maikel0230

Inderdaad, dat iemand hulp wil bieden is normaal, maar soms kun je niet meer doen omdat er al zoveel mensen hulp aan het bieden zijn.

Maar om nu ineens het hele gebeuren te beginnen filmen zou niet in mij opkomen, dat is het 'brave new world' gedeelte zeker.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Ik vind altijd een moeilijke beslissing helpen of niet helpen. Vaak is het beter om te wachten op de hulpdiensten omdat die weten wat ze doen. Zomaar op eigen initiatief handelingen verrichten maakt het vaak erger in plaats van dat je het slachtoffer er mee helpt ondanks de goede wil. Daarom beperk ik me meestal tot het bellen van 112 en het bijstaan van een slachtoffer.

Wings

Dat is ook meer dan voldoende. Ikzelf heb wel ervaring met levensreddend handelen [zelfs in extreem moeilijke situaties zoals kolommen e.d. dus hoogte reddingen, reddingen in besloten ruimtes en reddingen in gassen/dampen] dus kan wel goede eerste hulp bieden. Als ik echter zie dat hulp aanwezig is ga ik mij niet vervoegen bij het gezelschap, hoewel ik wel vraag in het passeren of hulp gewenst is. Bij nee vertrek ik onmiddellijk.

Oh, Perton, mijns inziens mogen mensen Hamilton net zo bekritiseren als dat anderen het mogen hebben over de toedracht van Schumachers ongeluk, lijkt mij. Beetje tegenstrijdig om linksom te pleiten voor deze vrijheid van meningsuiting maar het rechtsom niet te appreciëren, als het je favoriete rijder betreft. Althans, zo komt het over. Overigens mag Hamilton van mij langlaufen tot in den treuren. Van mijn part naakt. Maar ik snap wel dat het nu iets wat gevoeliger ligt en daardoor misschien als 'niet tactisch' kan worden bestempeld. Dat betekent niet dat ik de kritiek terecht vind.

Perton

Oja ze mogen het van mij ook wel. Ik vind het alleen wat treurig. Heeft niet zoveel met favoriete coureurs te maken. Blijkbaar was er ook kritiek op bottas, dat vind ik even treurig. Das geen favoriet.

Perton

Hoppa. Eerste foto met bloed erop is al verschenen. Ik ga geen link posten, maar wie bekend is met Britse tabloids kan wel raden waar die het moet vinden.

Arthur

Citaat van: Perton op 02 januari 2014 - 20:59:42
Hoppa. Eerste foto met bloed erop is al verschenen. Ik ga geen link posten, maar wie bekend is met Britse tabloids kan wel raden waar die het moet vinden.

Smakeloos! Ik zoek het dus ook niet op!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Walgelijk gewoon, zag het eerder al passeren op Twitter. Topunt is dat deze media waarvan ik de naam niet wens uit te spreken zichzelf als volgt omschrijft: "The intelligent tabloid. #madeuthink"

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

O. Dan zijn er twee kranten die het hebben gedaan. Ik bedoelde die andere namelijk.

janke

Citaat van: Arthur op 02 januari 2014 - 21:08:52
Citaat van: Perton op 02 januari 2014 - 20:59:42
Hoppa. Eerste foto met bloed erop is al verschenen. Ik ga geen link posten, maar wie bekend is met Britse tabloids kan wel raden waar die het moet vinden.

Smakeloos! Ik zoek het dus ook niet op!!!

Ik ook niet, maar je komt hem hoe dan ook wel een keertje tegen. Zo is dat anno nu. Bij Senna en de 911 inferno net zo. Ik hoefde die bebloede handdoeken bij Senna ook niet te zien, ook niet van mensen die uit de hoge buildings sprongen, die half bedolven lagen onder het puin.

Nu Schumacher nog kritiek in het ziekenhuis ligt is dit natuurlijk voor zijn familie en vrienden een klap in het gezicht. Zo zou ik het iig wel voelen. Beschamend.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: Perton op 02 januari 2014 - 20:59:42
Hoppa. Eerste foto met bloed erop is al verschenen. Ik ga geen link posten, maar wie bekend is met Britse tabloids kan wel raden waar die het moet vinden.

schandalig!!!!!!!!!!!! Wie doet nu zoiets. En dan is de pers verwonderd dat ze soms eens weggeduwd worden door de sterren. Dat ze nu eens schumacher eens rustig laten herstellen....

Wings

Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

robbert

Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

aah ok, dan snap de commotie ook niet. Maar als je de reacties hier las was het alsof het vol met bloed ging. Ik trek dus mijn mening terug

Wings

Overigens vraag ik mij af waarom Schumacher daar off-piste ging. Zie niet in waarom hij juist daar van de route afwijkt. Beetje raar. Maar misschien dat iemand met ski-ervaring daar een ander licht op kan schijnen.


Wings

Citaat van: robbert op 02 januari 2014 - 22:13:26
Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

aah ok, dan snap de commotie ook niet. Maar als je de reacties hier las was het alsof het vol met bloed ging. Ik trek dus mijn mening terug

Gezien er mensen moeite mee hebben zal ik niet flauw zijn om de foto's te plaatsen maar heb ik je een link gestuurd van het uitgebreid artikel dat ik heb gelezen. Daarin staan de foto's met het bloed welke mij in eerste instantie geen eens waren opgevallen. Maar kan zijn dat er andere foto's circuleren.