''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Mickey

#1470
Als je maar genoeg premie betaalt, is alles te verzekeren zoals je dat wil.

De simpelste mogelijkheid, slechts als voorbeeld; een algemene arbeidsongeschiktheidsverzekering die bij 100% afkeuring (en dat is het) een hele grote som geld uitkeert, tegen een paar procent premie. Zoiets zal het vast wel zijn.

De claim zal ongetwijfeld gedaan zijn inmiddels en als er sprake is van een op de polis gedekt voorval dan zal er tenminste ook vast al een voorschot betaald zijn.

En is dat off-pisteverhaal niet nadien ingetrokken? Hij is toch op een rotspunt midden op de piste terechtgekomen die met gevarenlint was gemarkeerd?

Hamilton#44

Zou ik niet durven zeggen.

Eigenlijk spreek je jezelf nu tegen. Je zegt enerzijds dat Schumacher genoeg wisselgeld heeft maar anderzijds moet hij zich blijkbaar wel fors verzekeren tegen calamiteiten.  :)

Mickey

Nou nee hoor, dat was namelijk het eerste wat ik hierover riep.

Citaat van: Mickey op 04 augustus 2015 - 19:22:44
Met een vermogen van een paarhonderd miljoen is 7,8 miljoen wel gewoon wisselgeld,  denk ik. En volgens mij zal er een aanzienlijk deel van de kosten gewoon verzekerd zijn. Verder, dit:

Citaat van: gloudiesaurus op 04 augustus 2015 - 17:41:59
Maar goed wat heb jij aan al dat geld als je aan bed of een rolstoel gekluisterd bent en verder niet kan communiceren? Tenminste daar speculeerden de laatste berichten op.

Hamilton#44

Inderdaad, als het toch wisselgeld is voor de Schumacher, waarom zou hij zich dan voor fikse premies verzekeren? Dat is geen 120 euro in de maand zoals jij betaalt voor je zorgpremie hoor.  ;)

Dat er dus blijkbaar de noodzaak is om te verzekeren geeft aan dat het ook voor de Schumachers geen wisselgeld is wat zo 123 vrij te maken is.

Maar goed, ik ben eigenlijk al vergeten waar deze discussie nu feitelijk om gaat.  :)

Mickey

Ik zeg toch ook niet dat er noodzaak is om hem te verzekeren? Mensen verzekeren zich ook als zij kosten niet wíllen dragen, mochten die er ooit onverhoopt zijn.

Mijn auto is allrisk verzekerd omdat ik die niet zomaar even opnieuw kan kopen als die total loss gaat. De auto van mijn vriendin is allrisk verzekerd, terwijl we die wel kunnen vervangen als die total loss zou gaan. Maar willen we dat? Nee, daarvoor betalen we liever een paar tientjes premie per maand.

Met vermogende mensen en grotere getallen is het precies zo. 


Hamilton#44


Je begrijpt volgens mij niet helemaal wat mijn punt is of misschien leg ik het niet goed uit, dat kan ook.  :)
Laten we het verder maar laten rusten.

Mickey

Ja, laten we het hier maar bij laten. Ik denk dat mijn didactisch vermogen hier tekort schiet.

Hamilton#44

Misschien kan je beter onder je eigen nickname posten want de air waarmee je hier reageert, suggereert dat je hier wel vaker zit.

Ik probeer het netjes te houden, blijkbaar kan jij dat niet. Vandaar waarschijnlijk ook de noodzaak om onder valse nicknames te reageren.

Mickey

Haha, relax man. Een beetje tongue in cheek kan je toch wel tegen? En wees gerust, dit is toch echt mijn eerste en enige account hier.

Hamilton#44

Ok, dan is het waarschijnlijk je karakter.

Jehoentelaar

Wat een onnodige en onverwachte sneer ineens weer, Hamilton#44. We doen allemaal ons best om de sfeer hier goed te houden (zie een van de algemene topics voor een recente discussie daarover).

Mickey

Ah, nou, die zag ik niet aankomen, Jehoentelaar.

Het is internet jongens, en een forum. Een beetje eelt op de digitale ziel hebben kan geen kwaad. Je kan niet iedereen kennen en met iedereen gelijk vriendjes zijn. Soms duiken er weleens mensen op in een community die niet in de smaak vallen.

Maar, de boodschap is duidelijk, ik zal me weer proberen te gedragen. In het echt ben ik best aardig trouwens en kom ik ook niet zo hautain over. ;D

Wings

Citaat van: Arthur op 05 augustus 2015 - 22:33:52
Gelukkig had MSC een andere hobby die zeker niet zonder gevaren was maar ook niet tot bedenkelijke afkoopsommen leidde.

Reken maar dat de financiële situatie er bij Michael er veel [!!!!] beter uit ziet dan bij MJ. Volgens mij ging er bij MJ meer geld uit [denk eens aan dat idiote pretpark voor hem alleen en al die -gezichts-operaties etc.] dan er binnengekomen is....

Wat een vergelijking trouwens.... pffffff!!!!

Geen idee wat de financiële situatie is van beiden. Dat weet niemand. Maar een jaarsalaris wegzetten als wisselgeld is natuurlijk idioterie.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2015 - 10:44:26
Natuurlijk, het zal zeker niet onoverkomelijk zijn maar 1.8 miljoen op jaarbasis is zeker geen wisselgeld, ook niet voor de Schumachers.

52 x 150.000 is net wat meer dan 1.8 miljoen. Plus wat hij naar verluid bij elkaar heeft gereden is niet wat hij nog in het bezit heeft. Alleen zijn privéjet moet alleen al 34 miljoen opbrengen. Dan wil ik niet weten wat dat ding gekost heeft. Bovendien zet je niet zomaar privéspullen en landgoed te koop...

Perton

Het is dan ook niet zomaar. De reden is vrij simpel: wie gaat nog met dat ding vliegen de komende maanden? Voor die paar reisjes die Corinna misschien moet maken, kan er ook wel een gehuurd worden. Daar hebben financiële problemen niet zoveel mee te maken. En nu staat er plotseling een landgoed te koop, eerst was het nog een vakantiehuis. Wat is het volgende week, een van zijn kinderen?