Welk Team Wint 2014s Constructors Titel

Gestart door jende, 25 december 2013 - 14:15:55

« vorige - volgende »

Welk Team wint de 2014 Constructors Titel?

Red Bull
Mercedes
Ferrari
Mclaren
Lotus
Williams
Force India

Jozef

Ik denk ook dat Mercedes een zeer te duchten tegenstander wordt, vooral omdat ze hun technisch legertje maar zijn blijven aandikken met grote namen. En omdat ze twee coureurs hebben die in een goede wagen races winnen.

0634

Citaat van: M@rc op 26 december 2013 - 11:21:05
Dat zegt toch niks. Je rijdt geen jaren voor Red Bull als je een pannenkoek bent.

Mark Webber was ook alles behalve een pannenkoek. Maar wél een echte tweede rijder pur sang.

0634

Citaat van: Jozef op 26 december 2013 - 12:56:27
Ik denk ook dat Mercedes een zeer te duchten tegenstander wordt, vooral omdat ze hun technisch legertje maar zijn blijven aandikken met grote namen. En omdat ze twee coureurs hebben die in een goede wagen races winnen.
Wat zal het effect zijn van het vertrek van Ross Brawn?

Enzo

Citaat van: Jeroen op 26 december 2013 - 15:04:55
Citaat van: Jozef op 26 december 2013 - 12:56:27
Ik denk ook dat Mercedes een zeer te duchten tegenstander wordt, vooral omdat ze hun technisch legertje maar zijn blijven aandikken met grote namen. En omdat ze twee coureurs hebben die in een goede wagen races winnen.
Wat zal het effect zijn van het vertrek van Ross Brawn?

Volgend jaar niet zo veel, zijn input zit al in de auto. Daarnaast was Brawn de laatste jaren meer een teamleader dan een developer, dus tenzij ze interne strijd krijgen verwacht ik geen terugval. Ik zet overigens ook mijn centen op Mercedes volgend jaar, verschillende bronnen melden een fantastische motor met een flink pk/gewichtsvoordeel t.o.v. bijvoorbeeld Ferrari.

Het zal in imo gaan tussen de drie zogenoemde "works teams", Red Bull, Ferrari en Merc. Deze drie hebben een stap voor op de rest doordat ze hun eigen motoren ontwikkelen en als eerste het ontwerp kunnen aanpassen aan de spec., of sterker nog, het ontwerp kunnen aanpassen aan de motor.


Fietser

Ik gok op Force India, met de nadruk op 't woordje GOK. Ofschoon ik ook denk dat Force India in 2014 misschien wel de sterkste rijderscombinatie in huis heeft. Zeker sterker dan Ferrari (Sorry, maar ik ben niet zo onder de indruk van Raikkonen) en misschien ook wel sterker dan het duo van Mercedes.

0634

Dus jij vindt dat Hulkenberg net zo goed of beter is dan Alonso en Perez net zo goed of beter is dan Raikkonen (op dit moment he, niet qua potentie)?

Wings

Citaat van: Fietser op 27 december 2013 - 06:59:50
Ik gok op Force India, met de nadruk op 't woordje GOK. Ofschoon ik ook denk dat Force India in 2014 misschien wel de sterkste rijderscombinatie in huis heeft. Zeker sterker dan Ferrari (Sorry, maar ik ben niet zo onder de indruk van Raikkonen) en misschien ook wel sterker dan het duo van Mercedes.

Ik ben ook niet onder de indruk van de Fin, althans, niet zo groots als op fora wordt geprojecteerd maar minder goed dan Pérez [en Alonso minder goed dan Hülkenberg] vraagt toch om een toelichting. Ik ben wel nieuwsgierig.

janke

Ik vraag mij af hoeveel voordeel Mercedes/AMG en Ferrari in het begin van het seizoen hebben. Ze hebben vanaf het begin alles in eigen huis ontwikkeld. De aandrijflijn en het chassis. Of dit voordelen zal geven ben ik erg benieuwd naar.

Ik vind Raikkonen een topcoureur. Wel onder Vettel en Alonso, maar toch boven Hülkenberg en Pérez.

Volgend jaar met de nieuwe auto's zal er (denk ik) niet plotseling een verschuiving zijn. Zal in het begin ook veel van afhangen hoe betrouwbaar het materiaal werkelijk is. En inderdaad dan hebben kleine teams een kans om punten te pakken. Maar verder in het seizoen zal de pikorde wel weer zijn zoals gebruikelijk de laatste jaren. Met misschien een uitzondering.
Some things are too important to be left in the past.

Fietser

#23
Citaat van: Wings op 27 december 2013 - 10:31:29
Citaat van: Fietser op 27 december 2013 - 06:59:50
Ik gok op Force India, met de nadruk op 't woordje GOK. Ofschoon ik ook denk dat Force India in 2014 misschien wel de sterkste rijderscombinatie in huis heeft. Zeker sterker dan Ferrari (Sorry, maar ik ben niet zo onder de indruk van Raikkonen) en misschien ook wel sterker dan het duo van Mercedes.

Ik ben ook niet onder de indruk van de Fin, althans, niet zo groots als op fora wordt geprojecteerd maar minder goed dan Pérez [en Alonso minder goed dan Hülkenberg] vraagt toch om een toelichting. Ik ben wel nieuwsgierig.

Een toelichting? Oke.
Perez gaat omhoog, Raikkonen omlaag.
De Mexicaan was vorig jaar al goed bezig de huidige topman (?) van McLaren, Button, op achterstand te zetten, zeker dieper in het seizoen. De toppositie van Button in Brazilie bijvoorbeeld - een 4e stek (!) - dankte de Engelsman o.a. aan het terugzetten van Perez op de grid.
Ik verwacht dat de Mexicaan verder zal groeien en ook stabieler zal worden alsmede meer open naar zijn team, want daar schortte het aan, zo heb ik begrepen.
De Fin is m.i. iets te veel gehypet (met dank aan o.a. zijn coolness). Vorig jaar was hij al niet sneller dan teamgenoot Grosjean. Sterker nog, hij maakte vaak weinig indruk, ondanks dat de Lotus uit 2013 (en eigenlijk ook in 2012) een kansrijke bolide was. Daarbij komt dat Raikkonen niet zo'n geweldige vechter is. Dat is Perez juist weer wel (ofschoon fouten op de loer liggen).
En dan laat ik nog maar buiten beschouwing dat Raikkonen jaren geleden bij Ferrari ook al onderdeed voor Massa. Ik acht de Fin dan ook kansloos tegenover Alonso, hoewel ze van dezelfde generatie zijn. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze in Modena spijt hebben van de aankoop van Raikkonen gezien de ontwikkeling (omlaag) van hem, maar ook die van bijv. Hulkenberg en Grosjean (omhoog) gedurende het seizoen 2013. M.i. hebben ze namelijk gruwelijk veel geld neergelegd voor iemand op zijn retour. De Italianen - niet wetend hoe Massa te beoordelen - zijn gewoon te vroeg 'ingestapt'.

De situatie Alonso en Hulkenberg in het kort. 
Alonso is de absolute top, maar hoe lang nog. Als Ferrari hem een geweldige wagen geeft zal hij nog steeds excelleren. Maar als het tegen zit, zoals afgelopen jaar, dan zie ik haarscheurtjes.
Hulkenberg kan zich veel meer permitteren. Bovendien is hij snel maar ook rustig - een hele sterke combi in de F1. Ik verwacht dat hij zich aan kan sluiten bij de absolute top.
Al met al zijn dit mijn motieven om het Force India duo van 2014 in de breedte iets hoger in te schatten dan dat van Ferrari. Maar mogelijk zit ik er geheel naast.

Hoe het materiaal tussen Ferrari en Force India zich verhoudt, kan ik moeilijk inschatten. Ik vermoed echter dat de 'Indiers' met de pk's van Mercedes best goed vooruit komen.

Sabai

#24
Blijkbaar mag je Kimi niet zo :). Maar over de meeste dingen die je over hem zegt spreken de feiten het tegen.Dat hij geen vechter zou zijn bv.Wat volgens mij juist zijn grootste taltent is . Dit seizoen de meeste en mooiste inhaal acties. Meeste races op rij in de punten ooit. Met een ongelooflijke rugpijn nog zulke prestaties neerzetten. Perez komt niet eens in de buurt van Kimi ofAlonso die op hun " retour " zijn. Over Hulkenberg ben ik wel met je eens en had hem liever in de RBR of Ferrari gezien. Grosjean heeft de snelheid maar moet zich nog bewijzen dit niveau vast te kunnen houden.Maar in 2012 kwam hij tekort en de eerste helft van 2013 ook.

0634

Het zijn inderdaad wel heel veel aannames. Als je een rijdersduo vergelijkt met een ander rijdersduo gaat het sec om het hier en nu.

Argumenten als 'de Mexicaan zal nog groeien' is sowieso iets dat nog moet blijken en bovendien gaat het erom of hij nú beter is dan Raikkonen of Alonso.

Komt nog eens bij dat Hulkenberg ook helemaal nog niets bewezen heeft, behalve dat hij talent heeft. Hoe weten wij dat hij een team kan leiden? Dat hij races kan winnen, dat hij tegen WK-druk bestand is? Ik heb geen idee hoe goed hij nou precies is.

En dan Alonso en Raikkonen, ze zijn 32 en 33 jaar. Die hebben dus beiden nog wel een paar topjaren te gaan. Veel te vroeg om ze af te schrijven.

Sorry, maar ik persoonlijk vind op dit moment het duo Raikkonen/Alonso veel beter dan Hulk/Perez, en de duo's Vettel/Ricciardo (want Vettel is beter dan Hulk en Ricciardo evengoed als Perez) en Hamilton/Rosberg ook.


Wings

@Fietser: dank voor de toelichting. Ik kan me er niet in vinden. Nou ja, ik deel je mening dat Kimi wordt overhyped maar hetgeen dat je er achter vastniet -wat betreft Pérez- is een groei die nog moet plaatsvinden en misschien nog wel járen duurt. Dan is het nog maar de vraag of Pérez die groei ook daadwerkelijk zal maken. Ikzelf ben sceptisch wat Pérez aangaat en vind hem, net als Kimi, overhyped. Zo verschrikkelijk goed 'is hij niet' anders had Ferrari hem niet laten lopen, McLaren hem niet laten lopen [lees: ontslagen] en was er wel interesse van een topteam [Red Bull, Mercedes, Lotus] in zijn diensten geweest. Hoe goed iemand wordt is héél lastig in te schatten dus moeten we het doen met de feiten. En dan kan ik niks anders dan concluderen dat beiden fractioneel te kort komen om door te schieten naar de top. Want hoe graag ik Hülkenberg ook mag en zie rijden, doorstromen doet hij niet, terwijl hij wel overal in beeld is en dus wordt gemonitord. Al met al hebben ze te min kunnen overtuigen, nog niet gestreden om titels, nog geen zeges, terwijl Alonso en Räikkönen twee rijders zijn die al jaren op topniveau meedraaien en titels achter hun naam hebben staan. Het Ferrari-duo als een minder sterk duo wegzetten dan Perez en Hulk vind ik dan ook een te groot aanname gehalte hebben en daarom onterecht. Neemt niet weg dat je dat natuurlijk wel mag vinden.

Franky R.

CitaatBlijkbaar mag je Kimi niet zo . Maar over de meeste dingen die je over hem zegt spreken de feiten het tegen.Dat hij geen vechter zou zijn bv.Wat volgens mij juist zijn grootste taltent is . Dit seizoen de meeste en mooiste inhaal acties. Meeste races op rij in de punten ooit. Met een ongelooflijke rugpijn nog zulke prestaties neerzetten.



Zonder te zijn betaald, was je nog vergeten... :P


CitaatKomt nog eens bij dat Hulkenberg ook helemaal nog niets bewezen heeft, behalve dat hij talent heeft. Hoe weten wij dat hij een team kan leiden? Dat hij races kan winnen, dat hij tegen WK-druk bestand is? Ik heb geen idee hoe goed hij nou precies is.



Ik meende dat Hulk in het afgelopen seizoen Sauber leidde? Van Gutierrez moest Hinwil het niet hebben... :P :P :P


Ik hoop op een sterkere Mercedes GP.
Ik ben bang voor een Red Bull Racing dat haar voorsprong behoudt.
En ik zie ik Force India inderdaad een outsider. Twee hongerige rijders die veel hebben te bewijzen, plus dat veel zaken [lees motorendeal] al duidelijk waren voor 2014.

Wings

Er wordt wel erg makkelijk geroepen dat Red Bull dominant blijft. Nu wil ik dat zeker niet uitsluiten maar waar baseer je dat op? We weten geen eens welke motor het meest vermogen kan leveren tegen een benodigd verbruik én ook nog eens betrouwbaar blijkt. Nu heb ik wel vertrouwen in Renault maar vlak Mercedes niet uit. En ook bij Ferrari zijn het geen pannenkoeken. Daar bovenop komt dat het aerodynamisch-pakket verandert. En last but not least, welke rijders kunnen wel en welke rijders kunnen niet [of minder goed] overweg met de turbotechnologie? In het dagelijks rijden vind ik een turbomotor veel minder goed te doseren dan een atmosferische motor en ik meen gelezen te hebben dat Vettel nogal graag speelt met zijn gas in de bochten. De reactie van de motor kan compleet anders zijn waardoor een aangemeten rijstijl moet worden aangepast.

Franky R.

Citaat van: Wings op 27 december 2013 - 18:26:17
Er wordt wel erg makkelijk geroepen dat Red Bull dominant blijft. Nu wil ik dat zeker niet uitsluiten maar waar baseer je dat op? We weten geen eens welke motor het meest vermogen kan leveren tegen een benodigd verbruik én ook nog eens betrouwbaar blijkt. Nu heb ik wel vertrouwen in Renault maar vlak Mercedes niet uit. En ook bij Ferrari zijn het geen pannenkoeken. Daar bovenop komt dat het aerodynamisch-pakket verandert. En last but not least, welke rijders kunnen wel en welke rijders kunnen niet [of minder goed] overweg met de turbotechnologie? In het dagelijks rijden vind ik een turbomotor veel minder goed te doseren dan een atmosferische motor en ik meen gelezen te hebben dat Vettel nogal graag speelt met zijn gas in de bochten. De reactie van de motor kan compleet anders zijn waardoor een aangemeten rijstijl moet worden aangepast.


Newey liet al doorschemeren dat de RB10 losjes is gebaseerd op de RB9. Vandaar mijn angst dat RBR dominant kan of zal blijven...