Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 12:04:42
Ik geloof best dat Ricciardo beter zou zijn dan Webber, maar ik geloof niet dat het verschil zó groot is in werkelijkheid. Dan bedoel ik dat Vettel voorgaande jaren Webber helemaal het snot voor ogen rijdt en nu opeens slechter zou zijn dan Ricciardo. Ik denk dat beide situaties vertekenen. Dan moeten er andere facetten in het spel zijn en ik vind het 'niet kunnen omgaan met de nieuwe auto's' best nog een plausibele. Idem voor Raikkonen.

Ik haal het (inmiddels al zeer oude) voorbeeld maar weer eens van stal: 1996 --> Hill won van Villeneuve in hetzelfde team; 1997 --> Villeneuve won van Frentzen in hetzelfde team. In 1999 reden Hill en Frentzen voor hetzelfde team. Volgens het verleden zou Hill dus van Frentzen moeten winnen maar we weten allemaal dat dat niet waar was. Elementen als niet om kunnen gaan met nieuwe auto's en nieuwe reglementen, motivatie etc spelen dus wel degelijk mee. Misschien ook wel bij Raikkonen en Vettel.

Mwah, Hill was gewoon over de Hill toen. 39, alles gewonnen en klaar.

Perton

Inderdaad, ook dat ie zou worden vervangen door Verstappen, maar toen plotseling toch nog iets gemotiveerder werd om het seizoen wel af te maken.

Maar volgens mij is dat ook een beetje het punt dat Matthijs wil maken, dat het beter presteren van Ricciardo niet per se komt omdat ie beter is dan Vettel.

0634

Nou ja, ik denk sowieso dat het nog steeds te vroeg is voor definitieve conclusies. De enige conclusie die we m.i. volgens mij wel kunnen trekken is dat Ricciardo gewoon een prima keuze was van Red Bull. Hij zal vast nog wel eens op zijn plaat gaan, maar het is echt een prima rijder.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 juni 2014 - 18:24:13
Nou ja, ik denk sowieso dat het nog steeds te vroeg is voor definitieve conclusies. De enige conclusie die we m.i. volgens mij wel kunnen trekken is dat Ricciardo gewoon een prima keuze was van Red Bull. Hij zal vast nog wel eens op zijn plaat gaan, maar het is echt een prima rijder.
http://www.gppits.net/nieuws/ricciardo_kan_kampioen_worden/


:P

0634

Antwoord op de stelling: fucking goed!

Wings

Nagaan dat mensen de keuze voor Ricciardo onterecht vonden.....

Pancake Shield

Ricciardo wordt gewoon de nieuwe Ricciardo.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:01:16
Nagaan dat mensen de keuze voor Ricciardo onterecht vonden.....

Dat waren er heul veel in mijn herinnering. Ik vond het een topkeuze. Maar zeg er meteen bij, dat ik dít absoluut niet had verwacht.

Wings

Grappig:

Citaat van: Wings op 25 december 2013 - 15:37:01
Ik heb geen flauw idee hoe goed Ricciardo is maar gezien het vertrouwen van Horner, die het kan weten, verwacht ik minstens even goed als Webber. Anders had men Ricciardo niet verkozen boven de andere gegadigden. Dat betekent niet dat het niet anders kan uitpakken dan nu wordt gedacht natuurlijk. De vraag is ook hoe dadelijk de krachtverdeling is. Turbomotoren zijn geen atmosferische motoren en het zou zomaar kunnen dat de maatstaf nu snelheid inboet omdat ze niet kunnen omgaan met de technologie.

FolkertE

Het opvallende vind ik dat telkens als er een kans zich aanbied om een race van Mercedes te winnen, Ricciardo er ineens staat. Dat hij een hele grote kan worden is duidelijk, maar dit jaar heeft hij helemaal niks te vrezen.
Ik ben benieuwd hoe dit gevecht tussen Vettel en Ricciardo uit gaat pakken. tot nu toe heeft Daniel duidelijk de overhand.

Kootje

Hoe goed hij gaat worden hangt natuurlijk ook van z'n materiaal af, maar één ding is mij al 'n aantal races duidelijk: Het is géén Webber, hij is duidelijk 'n klasse beter.

Maikel0230

Net iets opgemerkt

Rosberg 202 punten
Lewis Hamilton 191 punten
Daniel Ricciardo 131 punten

Het is nog veel maar als Mercedes zo blijft klooien met de betrouwbaarheid en als ze niet het verbod op FRIC te boven komen dan heeft Daniel nog een waterkansje. Er zijn nog zeven gewone races te gaan en een dubble punten bonanza finale. Het kan nog!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 10:21:10
Net iets opgemerkt

Rosberg 202 punten
Lewis Hamilton 191 punten
Daniel Ricciardo 131 punten

Het is nog veel maar als Mercedes zo blijft klooien met de betrouwbaarheid en als ze niet het verbod op FRIC te boven komen dan heeft Daniel nog een waterkansje. Er zijn nog zeven gewone races te gaan en een dubble punten bonanza finale. Het kan nog!


Het kan inderdaad nog, maar in een droge race zie ik geen echte kans meer voor Daniel. Maar goed, RBR had vorig jaar ook een gigantische stap gemaakt en won ineens alles na de zomerstop.

Hamilton#44

Tegen 1 Mercedes coureur had ik hem een kansje gegeven maar niet tegen twee.

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:14:43
Grappig:

Citaat van: Wings op 25 december 2013 - 15:37:01
Ik heb geen flauw idee hoe goed Ricciardo is maar gezien het vertrouwen van Horner, die het kan weten, verwacht ik minstens even goed als Webber. Anders had men Ricciardo niet verkozen boven de andere gegadigden. Dat betekent niet dat het niet anders kan uitpakken dan nu wordt gedacht natuurlijk. De vraag is ook hoe dadelijk de krachtverdeling is. Turbomotoren zijn geen atmosferische motoren en het zou zomaar kunnen dat de maatstaf nu snelheid inboet omdat ze niet kunnen omgaan met de technologie.
onderstaande opmerking stond me nog helder voor de geest ;)

Citaat van: Wings op 05 december 2013 - 17:05:22
Ricciardo vind ik het hele seizoen al matig met zo nu en dan wat uitschieters naar boven. Hem nu al wegzetten als iemand die het beter gaat doen dan een Webber vind ik wel erg voorbarig. Prima dat Red Bull in de eigen vijver vist, begrijp me daarin niet verkeerd, maar ik was veel meer te spreken over een Alguersuari en houd nog een slag om de arm wat Ricciardo aangaat. Laat hem eerst maar eens instappen en rijden. Praten we dan verder.