Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 28 juli 2014 - 11:06:23
Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 10:21:10
Net iets opgemerkt

Rosberg 202 punten
Lewis Hamilton 191 punten
Daniel Ricciardo 131 punten

Het is nog veel maar als Mercedes zo blijft klooien met de betrouwbaarheid en als ze niet het verbod op FRIC te boven komen dan heeft Daniel nog een waterkansje. Er zijn nog zeven gewone races te gaan en een dubble punten bonanza finale. Het kan nog!


Het kan inderdaad nog, maar in een droge race zie ik geen echte kans meer voor Daniel. Maar goed, RBR had vorig jaar ook een gigantische stap gemaakt en won ineens alles na de zomerstop.

Nou dat zou toch een verrassende ontwikkeling zijn. Maar goed ook zonder FRIC is Mercedes nog steeds de beste wagen. Maar ik moet zeggen dat volgens mij bijna niemand dit van Ricciardo had verwacht. Het is niet zo dat hij vorige jaar Vergne compleet overvleugelde ofzo. Dat hij nu deze resultaten boekt, is wellicht een gevalletje at the right time at the right place. De RBR van dit jaar past hem als een maatpak iig. En de manier waarop hij rijdt is simpelweg fantastisch. Hij zegt wellicht ook iets over hoe goed topauto's wel niet zijn. Ik vind namelijk dat Vettel de laatste races weer op niveau begint te komen. Hij is er nog niet, maar ik verwacht een sterke 2e seizoenshelft van hem. Dat geeft Daniels jaar nog meer glans.

FolkertE

Citaat van: Figge op 28 juli 2014 - 14:02:03
Citaat van: F1fan2987 op 28 juli 2014 - 11:06:23
Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 10:21:10
Net iets opgemerkt

Rosberg 202 punten
Lewis Hamilton 191 punten
Daniel Ricciardo 131 punten

Het is nog veel maar als Mercedes zo blijft klooien met de betrouwbaarheid en als ze niet het verbod op FRIC te boven komen dan heeft Daniel nog een waterkansje. Er zijn nog zeven gewone races te gaan en een dubble punten bonanza finale. Het kan nog!


Het kan inderdaad nog, maar in een droge race zie ik geen echte kans meer voor Daniel. Maar goed, RBR had vorig jaar ook een gigantische stap gemaakt en won ineens alles na de zomerstop.

Nou dat zou toch een verrassende ontwikkeling zijn. Maar goed ook zonder FRIC is Mercedes nog steeds de beste wagen. Maar ik moet zeggen dat volgens mij bijna niemand dit van Ricciardo had verwacht. Het is niet zo dat hij vorige jaar Vergne compleet overvleugelde ofzo. Dat hij nu deze resultaten boekt, is wellicht een gevalletje at the right time at the right place. De RBR van dit jaar past hem als een maatpak iig. En de manier waarop hij rijdt is simpelweg fantastisch. Hij zegt wellicht ook iets over hoe goed topauto's wel niet zijn. Ik vind namelijk dat Vettel de laatste races weer op niveau begint te komen. Hij is er nog niet, maar ik verwacht een sterke 2e seizoenshelft van hem. Dat geeft Daniels jaar nog meer glans.
Inderdaad, Mercedes had de race op zijn sloffen gewonnen als er geen SC was. Kijk hoe snel Rosberg het groepje naderde, of hoe snel hij weg liep toen we nog maar net gestart waren. Ik verwacht ook niet dat RBR na de zomer ineens de betere is, daar lopen ze gewoon te veel voor achter. Vorig jaar waren ze al redelijk de snelste voor de stop, nu verre van. Maar het kan hoor, nog heel veel punten te halen en er is nog altijd een technisch directeur die als beste word gezien.

Sabai

Citaat van: Hamilton#44 op 28 juli 2014 - 11:55:29
Tegen 1 Mercedes coureur had ik hem een kansje gegeven maar niet tegen twee.

Juist wel bij 2. Want nu snoepen ze punten bij elkaar weg. Kan je 2007 nog herinneren. Alonso en Lewis vochten elkaar de tent uit en Kimi werd kampioen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2014 - 12:14:13
Citaat van: Wings op 27 juli 2014 - 16:14:43
Grappig:

Citaat van: Wings op 25 december 2013 - 15:37:01
Ik heb geen flauw idee hoe goed Ricciardo is maar gezien het vertrouwen van Horner, die het kan weten, verwacht ik minstens even goed als Webber. Anders had men Ricciardo niet verkozen boven de andere gegadigden. Dat betekent niet dat het niet anders kan uitpakken dan nu wordt gedacht natuurlijk. De vraag is ook hoe dadelijk de krachtverdeling is. Turbomotoren zijn geen atmosferische motoren en het zou zomaar kunnen dat de maatstaf nu snelheid inboet omdat ze niet kunnen omgaan met de technologie.
onderstaande opmerking stond me nog helder voor de geest ;)

Citaat van: Wings op 05 december 2013 - 17:05:22
Ricciardo vind ik het hele seizoen al matig met zo nu en dan wat uitschieters naar boven. Hem nu al wegzetten als iemand die het beter gaat doen dan een Webber vind ik wel erg voorbarig. Prima dat Red Bull in de eigen vijver vist, begrijp me daarin niet verkeerd, maar ik was veel meer te spreken over een Alguersuari en houd nog een slag om de arm wat Ricciardo aangaat. Laat hem eerst maar eens instappen en rijden. Praten we dan verder.

Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wilt.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 10:21:10
Net iets opgemerkt

Rosberg 202 punten
Lewis Hamilton 191 punten
Daniel Ricciardo 131 punten

Het is nog veel maar als Mercedes zo blijft klooien met de betrouwbaarheid en als ze niet het verbod op FRIC te boven komen dan heeft Daniel nog een waterkansje. Er zijn nog zeven gewone races te gaan en een dubble punten bonanza finale. Het kan nog!

Dan ineens zijn de dubbele punten wel interessant. :D

0634

Ricciardo is volkomen kansloos. Ik snap niet dat daar mensen aan twijfelen. Gisteren verloopt de race niet op een normale manier. Doet het dat wel wint Rosberg met overmacht. De afschaffing van FRIC heeft niets verandert. Er zijn dus nog heel erg veel races nodig met een abnormaal raceverloop voordat Ricciardo kans maakt. En hoe groot is die kans daarop denken jullie?

Wings

Tot nu toe is Red Bull vaak sterk uit de zomerperiode gekomen dus zeg nooit nooit.

0634

Nooit.

En het gaat niet om Red Bull. Red Bull is prima. Het gaat om Renault. En die zie ik dat dus niet doen.

Nooit dus.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:00:57
Ricciardo is volkomen kansloos. Ik snap niet dat daar mensen aan twijfelen. Gisteren verloopt de race niet op een normale manier. Doet het dat wel wint Rosberg met overmacht. De afschaffing van FRIC heeft niets verandert. Er zijn dus nog heel erg veel races nodig met een abnormaal raceverloop voordat Ricciardo kans maakt. En hoe groot is die kans daarop denken jullie?
groter dan 0, dus niet volkomen kansloos. Wel zo goed als. Het moet wel heel raar lopen idd, op eigen kracht gaat RBR/Ricciardo het niet halen, maar als Mercedes nog onbetrouwbaarder wordt (inclusief gridpenalties) en Hamilton en Rosberg rijden elkaar er in de laatste race af, dan kan het hard gaan. Zeer onwaarschijnlijk en ik geloof er ook absoluut niet in, maar geheel onmogelijk is het niet.

Wings

@Jeroen: Oké, we zullen zien. Ik denk dat Renault-sport over voldoende kennis en ervaring beschikt om binnen de lijnen van het reglement te verbeteren. Overigens heb ik ook het idee dat ze langzaam maar zeker dichterbij komen. Daar staat tegenover dat Mercedes deze reputatie juist niet heeft en inboet tijdens de tweede seizoenshelft.

0634

De kans dat Alonso kampioen wordt is ook groter dan 0. Zo ken ik er nog wel wat noemen. Of Rosberg of Hamilton wordt wereldkampioen. De rest absoluut niet.

Ik zou het overigens wel heel leuk vinden als ik ongelijk heb. Dat dan weer wel. Maar dat heb ik dit keer niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:18:58
De kans dat Alonso kampioen wordt is ook groter dan 0. Zo ken ik er nog wel wat noemen. Of Rosberg of Hamilton wordt wereldkampioen. De rest absoluut niet.

Ik zou het overigens wel heel leuk vinden als ik ongelijk heb. Dat dan weer wel. Maar dat heb ik dit keer niet.
als je met alle scenario's rekening houdt kun je sowieso geen ongelijk hebben ;)

0634

Maar ongelijk krijgen met voorspelling is geen enkel probleem hoor. Ik word graag verrast. Bovendien ben ik per definitie geen groot voorspeller, vaak voorspel ik toch net de verkeerde. Maar ik hou vol, en dat een Merc kampioen wordt, die durf ik toch wel aan hoor.

Dimensie

Aan het einde van de rit gaan ook de vervangen onderdelen meetellen.
En er kunnen dingen gaan spelen als Vettel die wel of niet indienst van Ricciardo gaat rijden.
Wie weet hoe het tussen Hamilton en Rosberg verloopt?
Verder zit Williams er ook nog bij die meer punten bij Rb had kunnen weg houden.
In de basis is het gat te groot.

0634

Inderdaad. Williams zit er ook nog tussen. Dat is een voordeel voor Merc. Ricciardo is echt (zo goed als, Tuesday ;)) kansloos m.i..