Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
nee, maar dat werd hem wel geadviseerd en bovendien hebben ze daar bij RBR volgens mij afspraken over. Ik denk dat Vettel gewoon slim heeft gereden, de kans dat hij Ricciardo voorbij was gekomen was niet al te groot. Banden sparen en op het eind misschien een voordeel hebben was zn beste kans, maar ook dat zat er niet in, al leverde m dat uiteindelijk wel het podium op.

Perton

Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 14:05:58
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
@Tuesday,

Die pitsstop kwam op eigen verzoek. Dat deze dan niet uitpakt zoals gehoopt is dan erg jammer, maar dat is de gok die hij zelf nam.
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
is dat zo?? waar heb jij die info vandaan?? dan was zn reactie daarna via de boordradio niet echt gepast. Volgens mij was het meer een reactie van het team op pitstops van andere coureurs.
Nuja als ik het liveverslag van Autosport teruglees, staat daar dat Vettel klaagde over graining en zei: "Deze stint gaat korter duren dan we gepland hadden." Of het dan Vettel zelf was die de pitstop vroeger wilde, weet ik niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2014 - 14:20:07
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 14:05:58
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
@Tuesday,

Die pitsstop kwam op eigen verzoek. Dat deze dan niet uitpakt zoals gehoopt is dan erg jammer, maar dat is de gok die hij zelf nam.
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
is dat zo?? waar heb jij die info vandaan?? dan was zn reactie daarna via de boordradio niet echt gepast. Volgens mij was het meer een reactie van het team op pitstops van andere coureurs.
Nuja als ik het liveverslag van Autosport teruglees, staat daar dat Vettel klaagde over graining en zei: "Deze stint gaat korter duren dan we gepland hadden." Of het dan Vettel zelf was die de pitstop vroeger wilde, weet ik niet.
nee, dat kun je daar niet echt uithalen lijkt mij. Maar dan nog, het team kan zien waar Vettel terecht gaat komen, Vettel zelf kan dat natuurlijk niet inschatten. Op dat moment weet RBR gewoon dat Vettel achter andere auto's terecht komt, dus kun je al zien komen dat Ricciardo met een extra vrije ronde voor hem terecht gaat komen.

Perton

Volgens Horner komt het door een geweldige inlap van Ricciardo:

"Seb reported that he was in trouble with the tyres and was pushing us to look at strategy, so we went for the undercut to get him into a bit of clear air," explained team principal Christian Horner. "We pitted Dan a lap later and his in-lap was massively impressive. It was that in-lap that did the damage because the pitstops were within 0.2 seconds of each other."

http://plus.autosport.com/premium/feature/6057/how-ricciardo-became-an-f1-winner/

Kootje

Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 14:05:58
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
@Tuesday,

Die pitsstop kwam op eigen verzoek. Dat deze dan niet uitpakt zoals gehoopt is dan erg jammer, maar dat is de gok die hij zelf nam.
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
is dat zo?? waar heb jij die info vandaan?? dan was zn reactie daarna via de boordradio niet echt gepast. Volgens mij was het meer een reactie van het team op pitstops van andere coureurs.

Hij vroeg op 'n gegeven moment of het niet verstandiger was om de strategie aan te passen. Exacte tijdsstip en bewoording weet ik niet meer, maar daar kwam het wel op neer iig. Tenminste ... dat begreep ik eruit.


Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 14:09:08
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
nee, maar dat werd hem wel geadviseerd en bovendien hebben ze daar bij RBR volgens mij afspraken over. Ik denk dat Vettel gewoon slim heeft gereden, de kans dat hij Ricciardo voorbij was gekomen was niet al te groot. Banden sparen en op het eind misschien een voordeel hebben was zn beste kans, maar ook dat zat er niet in, al leverde m dat uiteindelijk wel het podium op.

Ja precies ... geadviseerd, dus niet verboden. Levensgroot verschil.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:40:49
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 14:05:58
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
@Tuesday,

Die pitsstop kwam op eigen verzoek. Dat deze dan niet uitpakt zoals gehoopt is dan erg jammer, maar dat is de gok die hij zelf nam.
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
is dat zo?? waar heb jij die info vandaan?? dan was zn reactie daarna via de boordradio niet echt gepast. Volgens mij was het meer een reactie van het team op pitstops van andere coureurs.

Hij vroeg op 'n gegeven moment of het niet verstandiger was om de strategie aan te passen. Exacte tijdsstip en bewoording weet ik niet meer, maar daar kwam het wel op neer iig. Tenminste ... dat begreep ik eruit.


Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 14:09:08
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
nee, maar dat werd hem wel geadviseerd en bovendien hebben ze daar bij RBR volgens mij afspraken over. Ik denk dat Vettel gewoon slim heeft gereden, de kans dat hij Ricciardo voorbij was gekomen was niet al te groot. Banden sparen en op het eind misschien een voordeel hebben was zn beste kans, maar ook dat zat er niet in, al leverde m dat uiteindelijk wel het podium op.

Ja precies ... geadviseerd, dus niet verboden. Levensgroot verschil.
1. tja, hij zat klem dus logisch dat ie dat vraagt. Maar uiteraard met de bedoeling positie's te winnen en niet te verliezen. Dat is iets wat het team moet berekenen en dat is ook precies waarom Vettel dat vraagt.
2. In dit geval zie ik het verschil niet echt. En bovendien zie ik sowieso niet wat het uitmaakt, feit is dat ie niet aanviel. En da's niet omdat hij niet kon, want de snelheid van het treintje was absoluut geen probleem voor hem. Maar inhalen met beiden DRS was gewoon vrijwel onmogelijk.

Jozef

Citaat van: Fietser op 09 juni 2014 - 10:26:45
Laat ik voorop stellen dat ik de afgelopen erg genoten heb van het vingertje van Vettel. Klasse. Ik had daarom nooit verwacht dat een nieuwe teamgenoot de Duitser meteen weer met beide voeten op de grond zou zetten. En dat is Ricciardo gelukt. De Aussie doet alles goed en is minstens zo snel als de viervoudig wereldkampioen. Ook dat het ik niet verwacht, want tot voor kort zag ik Ricciardo 'slechts' van het kaliber Vergne, Buemi en Algasuari (vast fout gespeld). De Red Bull 2014 zit goedlachse Daniel echter als gegoten. Sterker nog: indien de Mercedessen niet zo superieur waren dan was Ricciardo titelkandidaat nummer 1.
Kortom: Ricciardo is nu al een hele grote. Au voor Vettel. En mijn F1-wereldbeeld is aan gort.

Ik ben helemáál geen Vettelfan maar dit durf ik toch te betwijfelen. Zet Vettel in de snelste auto en niemand kan aan hem raken (in 2010 was dat nog niet zo maar in de jaren daarna wel). Mocht de Red Bull goed genoeg zijn om voor de overwinning te strijden (en dan bedoel ik niet met een gelukje zoals gisteren) dan zie ik Vettel gewoon weer bovenaan de WK-stand verschijnen hoor.

Maar goed, het is sowieso speculatie natuurlijk. :)

NielsD

Citaat van: Jozef op 09 juni 2014 - 15:25:39
Citaat van: Fietser op 09 juni 2014 - 10:26:45
Laat ik voorop stellen dat ik de afgelopen erg genoten heb van het vingertje van Vettel. Klasse. Ik had daarom nooit verwacht dat een nieuwe teamgenoot de Duitser meteen weer met beide voeten op de grond zou zetten. En dat is Ricciardo gelukt. De Aussie doet alles goed en is minstens zo snel als de viervoudig wereldkampioen. Ook dat het ik niet verwacht, want tot voor kort zag ik Ricciardo 'slechts' van het kaliber Vergne, Buemi en Algasuari (vast fout gespeld). De Red Bull 2014 zit goedlachse Daniel echter als gegoten. Sterker nog: indien de Mercedessen niet zo superieur waren dan was Ricciardo titelkandidaat nummer 1.
Kortom: Ricciardo is nu al een hele grote. Au voor Vettel. En mijn F1-wereldbeeld is aan gort.

Ik ben helemáál geen Vettelfan maar dit durf ik toch te betwijfelen. Zet Vettel in de snelste auto en niemand kan aan hem raken (in 2010 was dat nog niet zo maar in de jaren daarna wel). Mocht de Red Bull goed genoeg zijn om voor de overwinning te strijden (en dan bedoel ik niet met een gelukje zoals gisteren) dan zie ik Vettel gewoon weer bovenaan de WK-stand verschijnen hoor.

Dus Vettel is alleen snel met een goede auto? Hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn, als hij Vettel met een mindere auto de baas is?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Als het minder ging met Red Bull, was Webber hem ook regelmatig de baas. Voorlopig moet Ricciardo dus niet gek veel beter zijn dan Webber (hij kan dat wel nog worden).

0634

Daar ben ik het niet mee eens. Webber kon Vettel alleen de baas zijn toen Vettel nog niet op het niveau zat van nu. Zoals in 2010. Toen Red Bull niet meteen de snelste was begin vorig seizoen kon Webber helemaal niet pareren. Zoals Ricciardo zich nu over 7 wedstrijden verhoudt tot Vettel (laten we zeggen gelijkwaardig op zijn minst), heeft Webber zich over zo'n periode nooit tot Vettel verhouden. Met uitzondering van 2010. Maar toen was Vettel als coureur ook niet zo goed als dat hij later werd.

NielsD

Citaat van: Jozef op 09 juni 2014 - 15:30:34
Als het minder ging met Red Bull, was Webber hem ook regelmatig de baas. Voorlopig moet Ricciardo dus niet gek veel beter zijn dan Webber (hij kan dat wel nog worden).

Dat je iemand een keer de baast bent, prima, Massa versloeg Schumacher ook weleens. Maar dat je ondanks een diskwalificatie - waar veel punten zijn verloren voor Ricciardo - nog steeds boven Vettel staat, zegt voor mij wel genoeg. En Ricciardo is vaak sneller dan Vettel in de kwalificaties.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634


Kootje

Citaat van: Tuesday
1. tja, hij zat klem dus logisch dat ie dat vraagt. Maar uiteraard met de bedoeling positie's te winnen en niet te verliezen. Dat is iets wat het team moet berekenen en dat is ook precies waarom Vettel dat vraagt.
2. In dit geval zie ik het verschil niet echt. En bovendien zie ik sowieso niet wat het uitmaakt, feit is dat ie niet aanviel. En da's niet omdat hij niet kon, want de snelheid van het treintje was absoluut geen probleem voor hem. Maar inhalen met beiden DRS was gewoon vrijwel onmogelijk.

1) Ik bestrijd de logica toch ook nergens? Ze hebben gegokt en verloren, zo simpel is het.

2) Jij ziet het verschil niet tussen iets niet mogen (verbod) of iets afraden (advies)? Vaag! Ik vind dat namelijk 'n heel groot verschil. Maar goed ... je hebt gelijk dat het 'n feit is dat hij niet aanviel. Het waarom sla je echter de plank volledig mee mis en geef je notabene zelf nog aan ook.

In de eerste plaats viel hij niet aan omdat hem dat werd afgeraden. Maar dat advies was slechts van tijdelijke aard. Toen hij dus wel aan "mocht" vallen, deed hij 't nog steeds niet. waarom niet? Omdat hij niet bij machte was. Ja, hij kon het tempo prima volgen, maar was niets (of iig niet significant) sneller. Je zult toch echt sneller moeten zijn om iemand voorbij te rijden.

Jozef

Citaat van: NielsD op 09 juni 2014 - 15:36:56
Citaat van: Jozef op 09 juni 2014 - 15:30:34
Als het minder ging met Red Bull, was Webber hem ook regelmatig de baas. Voorlopig moet Ricciardo dus niet gek veel beter zijn dan Webber (hij kan dat wel nog worden).

Dat je iemand een keer de baast bent, prima, Massa versloeg Schumacher ook weleens. Maar dat je ondanks een diskwalificatie - waar veel punten zijn verloren voor Ricciardo - nog steeds boven Vettel staat, zegt voor mij wel genoeg. En Ricciardo is vaak sneller dan Vettel in de kwalificaties.

Ricciardo had die diskwalificatie in een race waarin Vettel überhaupt niet aan de finish kwam en dat is Vettel daarna nog overkomen. Dus als je het over pech gaat hebben dan kun je echt niet zeggen dat Ricciardo zonder pech nog hoger had gestaan.

En het is wat ik zeg: Ricciardo is Vettel nu inderdaad vaak de baas, maar zet hen in de beste wagen en ik wil het nog wel eens zien. Vettel is een machine als hij de beste wagen heeft, een waar fenomeen, en sinds het begin van 2014 voel ik gewoon dat het hem nu wat minder kan boeien nu hij 4 titels op rij heeft gewonnen en vervolgens niet eens om de titel meer kan strijden. Stiekem denk ik dat het Vettel niet uitmaakt of hij derde of vijfde wordt in de stand, Ricciardo is daarentegen in een nieuwe wereld terechtgekomen en geniet met volle teugen zelfs als hij met veel moeite een P3 kan pakken. De spirit bij beide heren is volledig anders, door hun andere achtergrond. Maar laat ze om de titel strijden en ik denk dat Vettel er gewoon weer staat.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 15:40:29
Citaat van: Tuesday
1. tja, hij zat klem dus logisch dat ie dat vraagt. Maar uiteraard met de bedoeling positie's te winnen en niet te verliezen. Dat is iets wat het team moet berekenen en dat is ook precies waarom Vettel dat vraagt.
2. In dit geval zie ik het verschil niet echt. En bovendien zie ik sowieso niet wat het uitmaakt, feit is dat ie niet aanviel. En da's niet omdat hij niet kon, want de snelheid van het treintje was absoluut geen probleem voor hem. Maar inhalen met beiden DRS was gewoon vrijwel onmogelijk.

1) Ik bestrijd de logica toch ook nergens? Ze hebben gegokt en verloren, zo simpel is het.

2) Jij ziet het verschil niet tussen iets niet mogen (verbod) of iets afraden (advies)? Vaag! Ik vind dat namelijk 'n heel groot verschil. Maar goed ... je hebt gelijk dat het 'n feit is dat hij niet aanviel. Het waarom sla je echter de plank volledig mee mis en geef je notabene zelf nog aan ook.

In de eerste plaats viel hij niet aan omdat hem dat werd afgeraden. Maar dat advies was slechts van tijdelijke aard. Toen hij dus wel aan "mocht" vallen, deed hij 't nog steeds niet. waarom niet? Omdat hij niet bij machte was. Ja, hij kon het tempo prima volgen, maar was niets (of iig niet significant) sneller. Je zult toch echt sneller moeten zijn om iemand voorbij te rijden.
ik zeg dat ik het in dit geval niet zoveel verschil vind maken.
Het laatste ben ik het wel mee eens, ik denk ook niet dat Vettel Ricciardo had kunnen pakken, dat heb ik ook nergens beweerd. Ik denk alleen dat het omgekeerd ook zo was geweest, dus als Vettel wel voor Ricciardo uit de pits was gekomen, dan was Vettel er voor gebleven en had hij mogelijk de wedstrijd gewonnen al weet je natuurlijk nooit of hij ook Perez op tijd te grazen had genomen. Maar goed, ook daarvoor al lag Vettel redelijk onbedreigd op P3 en nog redelijk in de buurt van Mercedes tot hij achter de FI terecht kwam. Was dat niet gebeurd, dan had Vettel de race normaal gesproken (met redelijk gemak) gewonnen. Maar goed, dat hoort gewoon bij racen, zo hebben alle topcoureurs wel eens de kans op een overwinning verloren. Overall kan ie gewoon heel blij zijn met P3, sommige dingen zaten wat mee, andere dingen weer wat tegen.