Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

Arthur

Citaat van: Vieze baas op 09 juni 2014 - 10:52:17
Niets ten nadele van Ricciardos overwinning maar denk dat Vettel wel benadeeld was door zn vroege stop waar die niks mee opschoot. Daarvoor reed hij het hele weekend voor Ricciardo. Maar erg leuk dat Vettel eindelijk tegenstand heeft :)

Volgens mij opperde Vettel zelf iets aan de strategie [eerder stoppen] te doen omdat hij vast zat..... Achteraf jammer dan als het verkeerd uitpakt!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

De keuze voor die stop zal wel een gezamenlijke zijn geweest. Daarnaast vertelde men Vettel over de boordradio dat Ricciardo z'n banden wel zou oproken en dat hij er dan langs zou gaan.

Wings

Zoiets kreeg ik mee ja. Volgens mij werd Vettel juist op afstand gehouden en viel hij niet aan omdat hij -volgens het team- beter met zijn banden omsprong en in een later stadium zou kunnen verschalken.

Kootje

Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 12:15:00
Zoiets kreeg ik mee ja. Volgens mij werd Vettel juist op afstand gehouden en viel hij niet aan omdat hij -volgens het team- beter met zijn banden omsprong en in een later stadium zou kunnen verschalken.

Dat klopt, zij het dat hij in dat latere stadium ook niet aanviel. Ik denk dus dat hij helemaal niet bij machte was en z'n vroege stop achteraf gezien toch fout uitpakte. Maar ja, das achteraf en die gok namen ze op z'n eigen verzoek.

0634

Vind het ook een beetje zuur. Laten we eerlijk zijn: Daniel legt Seb het hele jaar al het vuur na aan de schenen en ook gisteren liet hij weer een gelijke snelheid zien.

Zijn mazzel was de problemen bij Merc, verder heeft hij het zelf voor elkaar gebokst.

Wings

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 12:17:40
Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 12:15:00
Zoiets kreeg ik mee ja. Volgens mij werd Vettel juist op afstand gehouden en viel hij niet aan omdat hij -volgens het team- beter met zijn banden omsprong en in een later stadium zou kunnen verschalken.

Dat klopt, zij het dat hij in dat latere stadium ook niet aanviel. Ik denk dus dat hij helemaal niet bij machte was en z'n vroege stop achteraf gezien toch fout uitpakte. Maar ja, das achteraf en die gok namen ze op z'n eigen verzoek.

Dan heeft Ricciardo het dus simpelweg beter gedaan. Lijkt mij de enige conclusie.

Kootje

imo wel ja, vettel wederom op eigen kracht verslagen

0634

Dat is toch duidelijk, veronderstel ik? De Mercs niet, maar de rest gewoon wel.

Perton

Mwoah, Pérez had ook remproblemen. Dus geen idee of hij die ook had verslagen als Pérez geen problemen had gehad. Maarja, zo kunnen we bezig blijven, misschien was Bianchi wel winnaar geweest als Chilton hem niet uit de race had geramd ;D

0634

Perez had ook remproblemen... toch zijn er hier mensen die hem verwijten te vroeg te hebben gelift tijdens het Massa-incident.

Tuesday

Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 12:52:09
Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 12:17:40
Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 12:15:00
Zoiets kreeg ik mee ja. Volgens mij werd Vettel juist op afstand gehouden en viel hij niet aan omdat hij -volgens het team- beter met zijn banden omsprong en in een later stadium zou kunnen verschalken.

Dat klopt, zij het dat hij in dat latere stadium ook niet aanviel. Ik denk dus dat hij helemaal niet bij machte was en z'n vroege stop achteraf gezien toch fout uitpakte. Maar ja, das achteraf en die gok namen ze op z'n eigen verzoek.
Dan heeft Ricciardo het dus simpelweg beter gedaan. Lijkt mij de enige conclusie.
hij stopte één rondje eerder als Ricciardo, normaal heb je dan de undercut en blijf je er gewoon voor. Maar nu kwam hij in verkeer en kon Ricciardo m dus toch pakken. Als die FI niet op een éénstopper hadden gestaan, dan was deze wedstrijd normaal gesproken gewoon voor Vettel geweest. Maar goed, zo gaat het soms, doe je niks aan en ik heb er verder ook geen enkele moeite mee. En Vettel zo te zien ook niet, al was ie wel even pissig op zn team dat Ricciardo na de stops voor m zat. Maar op eigen kracht zou ik het niet willen noemen, al zat hij er wel zo kort op dat hij kon profiteren van de 'pech' van Vettel.
Wat betreft het niet aanvallen. Is dat niet waar dat hele multi 21 ook over ging?? elkaar niet meer aanvallen na de laatste pitstop?? Ik heb Vettel ook geen één poging zien doen en via de radio werd hem ook gevraagd om afstand te houden.

0634

Volgens mij heeft Seb nooti de call gehad om niet aan te vallen. Alleen werd hem gemeld om in de laatste tien ronden toe te slaan omdat Daniel zijn rubber wel zou verbranden achter Perez.

Kootje

@Tuesday,

Die pitsstop kwam op eigen verzoek. Dat deze dan niet uitpakt zoals gehoopt is dan erg jammer, maar dat is de gok die hij zelf nam.
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 14:02:47
@Tuesday,

Die pitsstop kwam op eigen verzoek. Dat deze dan niet uitpakt zoals gehoopt is dan erg jammer, maar dat is de gok die hij zelf nam.
Wat het aanvallen van Ricciardo betreeft werd hem slechts geadviseerd nog even te wachten. Daniëls banden zouden eraan gaan in zijn pogingen om Perez te pakken, waar Seb dan van kon profiteren. Ook dit pakte niet uit zoals verwacht/gehoopt, maar nergens kreeg hij te horen dat hij niet aan mocht vallen.
is dat zo?? waar heb jij die info vandaan?? dan was zn reactie daarna via de boordradio niet echt gepast. Volgens mij was het meer een reactie van het team op pitstops van andere coureurs.

Jehoentelaar

Zo, zojuist op de Daniel Ricciardo Bandwagon gesprongen. Wie doet er mee?